SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google: witryny przeładowane reklamami stracą w wynikach wyszukiwania

Google zmodyfikowało algorytm swojej wyszukiwarki. Teraz uwzględniany będzie układ docelowej strony internetowej oraz ilość treści widocznej po kliknięciu wyniku wyszukiwania. Ucierpią witryny zawierające dużą ilość reklam.

Google: witryny przeładowane reklamami stracą w wynikach wyszukiwania

Google informuje, że zmiana jest odpowiedzią na skargi internautów irytujących się, gdy czasem po kliknięciu odnośnika w wyszukiwarce trudno im znaleźć właściwą treść. Internetowy gigant wychodzi z założenia, że "to, czego szukają użytkownicy, powinno być widoczne od razu, a nie na dole strony, np. pod całą masą reklam".

Modyfikacja algorytmu dotyczy witryn, w których większość treści znajduje się w części strony niewidocznej na ekranie. "Jeśli nagłówek strony, wyświetlany po kliknięciu wyniku wyszukiwania, zamiast informacji zawiera głównie reklamy, dana witryna może utracić na widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania, ponieważ nie uwzględnia potrzeb użytkowników." - wyjaśnia Google.

Jednocześnie firma zapewnia, że aktualizacja nie ma wpływu na witryny, w których liczba reklam jest umiarkowana, lecz na takie, w których górna część witryny zawiera niewiele przydatnych informacji i jest tak przeładowana reklamami, że ciężko znaleźć właściwą treść.

Zmiana ma dotknąć mniej niż 1 proc. wszystkich wyszukiwań, co oznacza że może być widoczna rzadziej niż raz na 100 zapytań.

Wydawców, którzy uważają, że z powodu nowego algorytmu ich witryna spadła w wynikach, Google zachęca, aby zastanowili się jak wykorzystują górną część strony i sprawdzili czy właściwa treść nie jest trudno dostępna lub mało widoczna w stopce. Jeśli zaktualizują układ swoich stron, algorytm automatycznie to uwzględni gdy Google zindeksuje ich wystarczająco wiele, aby ocenić wprowadzone poprawki. Firma z Mountain View podaje, że zazwyczaj trwa to kilka tygodni i zależy od różnych czynników, w tym liczby stron w witrynie oraz częstotliwości, z jaką Googlebot może je indeksować.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google: witryny przeładowane reklamami stracą w wynikach wyszukiwania

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekspert
Nareszcie jakis dobry ruch google
8 8
odpowiedź
User
mnbmmn
dvb-t http://kupmitamto.pl
8 8
odpowiedź
User
yogi
W koncu cos poza kasa z reklam. Dla mnie problem nie istnieje, poniewaz stosuje wlasne filtry - nie odwiedzam takich witryn w ogole, a z pozostalymi smieciami doskonale radzi sobie Adblock Plus
8 8
odpowiedź
User
woo
Niebezpiecznie się robi... W sumie to Google uderza w firmy, które zarabiają na innym typie reklam, niż oni. Pytanie, czy na pewno jest to zrobione z myślą o użytkownikach...
8 8
odpowiedź