SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Gość Niedzielny" przed "Polityką", "Wprost" w dół o 34 proc.

Największe tygodniki opinii zamknęły styczeń 2010 r. spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Liderem był "Gość Niedzielny", najwięcej - aż 34 proc. - stracił "Wprost" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Sprzedaż ogółem "Gościa Niedzielnego" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny)  w styczniu w 2010 r. wyniosła 139 693 egz., czyli o 7 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu 2009 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za "GN" uplasowała się "Polityka" ze sprzedażą ogółem na poziomie 134 537 egz. (spadek o 8 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 104 459 egz. (spadek o 1 proc.). Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który miał sprzedaż mniejszą o 34 procent niż w styczniu 2009 roku.


20102009
ZKDPśredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemśredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Gość Niedzielny197 400139 693186 304129 290
Polityka198 854134 537217 758146 747
Newsweek Polska165 767104 459186 415105 675
Wprost167 34785 007233 319129 010
Przekrój85 00038 802101 51149 504
Przewodnik Katolicki37 61728 30131 96628 381
Przegląd68 10021 93769 30023 551
Tygodnik Powszechny40 65716 94845 91721 836

2010/2009

styczeńgrudzień
ZKDPśredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemśredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Gość Niedzielny197 400139 693205 692153 920
Polityka198 854134 537219 334151 370
Newsweek Polska165 767104 459177 981105 567
Wprost167 34785 007167 65388 882
Przekrój85 00038 80284 98342 480
Przewodnik Katolicki37 61728 30134 79628 433
Przegląd68 10021 93768 10023 801
Tygodnik Powszechny40 65716 94840 02819 395


Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w styczniu 2010 r. sprzedała się w ilości 336 351 egz. (wzrost o 7 proc.). 


20102009
ZKDPśredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemśredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Tygodnik Angora494 724336 351454 622313 687
Forum30 14816 90134 10118 221

 
2010/2009

styczeńgrudzień
ZKDPśredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemśredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Tygodnik Angora494 724336 351494 111333 116
Forum30 14816 90133 64119 359


 

Dołącz do dyskusji: "Gość Niedzielny" przed "Polityką", "Wprost" w dół o 34 proc.

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jklooo
Warto wspomnieć, że Gościa Niedzielnego ma przykaz kupować każda parafia jest to przykaz z biskupiej góry. To jest sztuczna sprzedaż po prostu. Czemu nikt o tym nie powie wprost?
odpowiedź
User
KoD
Są jakieś statystyki obejmujące więcej tygodników - interesują mnie czasopisma: "NIE" i "Fakty i Mity". Jakoś nigdy nie można ich znaleźć w porównaniach...
odpowiedź
User
akosio
Ogólnie spada zapotrzebowanie na prasę drukowaną. Młodzi w większości nie kupują prasy, a bieżące informacje uzyskują z internetu. Zgadzam się z komentarzami "jkloo" i "KoD"
odpowiedź