SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grandes Kochonos: wpływy 8 proc. w górę, zysk zmalał do 1,4 mln zł

W ub.r. trzy spółki składające się na agencję reklamową Grandes Kochonos zanotowały ogółem wzrost przychodów o 7,8 proc. do 11,23 mln zł, a ich łączny zysk netto zmalał z 1,7 do 1,42 mln zł.

Jacek Stalewski, fot. facebook.com/grandes-kochonosJacek Stalewski, fot. facebook.com/grandes-kochonos

Od wielu lat głównym klientem Grandes Kochonos jest sieć telekomunikacyjna Play, dla której agencja przygotowuje serię reklam ze znanymi osobami i dwójką sprzedawców branych przez Barbarę Kurdej-Szatan i Macieja Łagodzińskiego. W ub.r. nieco zmieniła się koncepcja tych spotów: do punkty sprzedaży przychodzą zwykli klienci, a celebryci pojawiają się dopiero w ostatnim ujęciu.

W ub.r., oprócz regularnie promujących Play Kuby Wojewódzkiego, Agnieszki Chylińskiej, Kamila Bednarka, Agnieszki Dygant i Magdaleny Różczki, w reklamach sieci pojawi się Andrzej Grabowski, a na początku br., po latach przerwy, wystąpiła Anna Mucha.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Play Communications na marketing przeznaczył 104,5 mln zł, o 12,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Zdecydowana większość tej kwoty poszła na zakup czasu i powierzchni reklamowych w mediach. Wiosną br. telekom po przejęciu przez Grupę Illiad zniknął z warszawskiej giełdy i nie publikuje już szczegółowych wyników finansowych.

Grandes Kochonos z obsługą Coccolino i sklepów Komfort

W ub.r. agencja Grandes Kochonos pozyskała w przetargach obsługę marki płynu do płukania Coccolino (należącej do Unilevera), sklepów meblowych Komfort (niedawno w ich kampanii pojawiła się Agnieszka Chylińska) oraz marki wódki Amundsen.

Od 2019 roku agencja pracuje dla oranżady Hellena (w ub.r. w jej kampaniach wystąpiły Viki Gabor i Roksana Węgiel), gumy do żucia Halls oraz nowej nowej marki środków czyszczących Seventh Generation. Na początku ub.r. odpowiadała za kampanię reklamową filmu „Psy III - w imię zasad”.

Wpływy głównej spółki Grandes Kochonos 23 proc. w górę

Jak te realizacje przełożyły się na wyniki trzech spółek, na które składa się działalność agencji Grandes Kochonos? Spółka komandytowa Grandes Kochonos osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów o 22,8 proc. - z 6,42 do 7,88 mln zł.

Zdecydowaną większość stanowiły wpływy krajowe, natomiast te z zagranicy poszły w górę ze 101,3 do 196,2 tys. zł.

Koszty operacyjne zwiększyły się słabiej - o 19,9 proc. do 6,07 mln zł. Wydatki na usługi obce wzrosły z 3,97 do 4,93 mln zł, a na wynagrodzenia - z 788,3 do 887,6 tys. zł, natomiast koszty ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych zmalały ze 142,9 do 137,9 tys. zł. Na koniec ub.r. spółka zatrudniała 12 osób na etacie. W ramach tarczy antykryzysowej uzyskała 35,3 tys. zł umorzenia składek pracowniczych na ZUS.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zysk w całości na dywidendę

Przy wyższym wzroście przychodów niż kosztów w górę poszły wyniki zyskowności firmy. Zysk sprzedażowy wzrósł z 1,35 do 1,81 mln zł, zysk operacyjny - z 1,35 do 1,84 mln zł, a zysk brutto i netto - z 1,35 do 1,83 mln zł.

Po 24,5 proc. udziałów spółki mają jej menedżerowie: Jacek Stalewski, Paweł Nowakowski, Jacek Wlazło i Michał Sorówka, a 2 proc. - spółka Grandes Kochonos z o.o.

W połowie czerwca na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że zysk netto z ub.r. w całości zostanie im wypłacony.

Z kolei spółka Grandes Kochonos z o.o. zanotowała duży spadek wyników. Jej przychody poszły w dół z 1,86 mln zł do 903,3 tys. zł, a koszty operacyjne - z 2,15 do 1,44 mln zł.

Wydatki na usługi obce skurczyły się z 1,34 mln zł do 559,3 tys. zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 730,4 do 765,5 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 74 do 101,1 tys. zł.

Spółka na koniec ub.r. miała 10 pracowników etatowych, w ramach tarczy antykryzysowej umorzono jej 22,3 tys. zł składek na ZUS.

Jej wyniki rentowności pogorszyły się: strata sprzedażowa wzrosła z 291,3 do 535,4 tys. zł, wynik operacyjny poszedł w dół ze 131,8 tys. zł zysku do 466,5 tys. zł straty, a wynik brutto i netto - ze 132,9 tys. zł zysku do 468,6 tys. zł straty.

Michał Sorówka ma 26 proc. udziałów spółki, Paweł Nowakowski i Jacek Wlazło - po 25 proc., a Jacek Stalewski - 24 proc. Zeszłoroczna strata ma zostać pokryta z przyszłych zysków.

Spółka digitalowa ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku

Spółka Grandes Kochonos Digital osiągnęła wzrost przychodów z 2,13 do 2,45 mln zł. Jej koszty operacyjne zwiększyły się znacząco mocniej - z 1,91 do 2,36 mln zł.

Nakłady na usługi obce poszły w górę z 1,49 do 1,98 mln zł, a na wynagrodzenia zmalały z 364,4 do 326,5 tys. zł. Firma nie ma pracowników etatowych, współpracuje z grupą osób na umowach cywilnoprawnych.

Zysk sprzedażowy Grandes Kochonos Digital zmalał z 222,7 do 94,5 tys. zł, zysk operacyjny - z 225 do 95,2 tys. zł, a zysk netto - z 220,4 do 55,3 tys. zł.

Jedynym udziałowcem Grandes Kochonos Digital jest spółka komandytowa Grandes Kochonos. Zeszłoroczny zysk netto przeznaczono na pokrycie wcześniejszych strat.

Dołącz do dyskusji: Grandes Kochonos: wpływy 8 proc. w górę, zysk zmalał do 1,4 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl