SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gremi Media z 12,6 mln zł zysku po trzech kwartałach 2019 roku. Jażdżyński: efekt transformacji cyfrowej

W III kwartale grupa kapitałowa Gremi Media (wydaje m.in. „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 6,7 proc. do 25,84 mln zł oraz zysku netto z 1,75 do 3,32 mln zł. Po trzech kwartałach zysk wzrósł do 12,6 mln zł. - Jest to bezpośredni efekt realizowanej od prawie dwóch lat transformacji cyfrowej wydawnictwa - komentuje prezes firmy Tomasz Jażdżyński.

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi MediaTomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media

Skonsolidowane wpływy gotówkowe Gremi Media w minionym kwartale wzrosły w skali roku z 21,18 do 22,39 mln zł, a te z transakcji barterowych - z 3,07 do 3,47 mln zł.

Jednocześnie koszt własny sprzedaży zmalał z 15,23 do 14,28 mln zł, a koszty sprzedaży z 5,32 do 5,21 mln zł, natomiast koszty ogólnego zarządu poszły w górę z 1,76 do 2,39 mln zł.

W efekcie mocno poprawiły się wskaźniki rentowności: zysk operacyjny wzrósł z 2,33 do 3,96 mln zł, zysk EBITDA z 3,61 do 5,01 mln zł, a zysk netto z 1,75 do 3,32 mln zł.

- Cieszy nas ciągła poprawa wyników. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że jest to bezpośredni efekt realizowanej od prawie dwóch lat transformacji cyfrowej wydawnictwa - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media. - W dzisiejszych czasach należy szybko reagować na wszelkie zmiany i trendy w świecie mediów. My staramy się to robić jak najlepiej i sukcesywnie rozszerzamy portfolio produktów cyfrowych, uważnie obserwując ich potencjał pod kątem rentowności - dodaje.

Gremi Media wydaje przede wszystkim dzienniki „Rzeczpospolita” i „Parkiet”. Według danych ZKDP w sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem pierwszego wynosiła 43 155 egz. (3,6 proc. mniej niż rok wcześniej), a drugiego - 3 718 egz. (po spadku o 2,5 proc. w skali roku). Natomiast w październiku serwis internetowy Rp.pl zanotował 4,61 mln użytkowników i 21,99 mln odsłon, a Parkiet.com - 210,9 tys. użytkowników i 1,51 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Dodatkowo Gremi Media ma nieco ponad 50 proc. udziałów E-Kiosku, który w zeszłym kwartale osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 32,9 proc. do 2,52 mln zł oraz zysku netto ze 143 do 472 tys. zł.

Po trzech kwartałach zysk wzrósł do 12,6 mln zł

W ujęciu trzech kwartałów przychody grupy Gremi Media zwiększyły się w skali roku z 74,47 do 78,36 mln zł, zysk EBITDA z 8,89 do 16,14 mln zł, a zysk netto z 5,79 do 12,63 mln zł.

Większościowym akcjonariuszem Gremi Media jest firma KCI kontrolowana  przez Grzegorza Hajdarowicza. Od połowy br. zgodnie z nową strategię sprzedała części akcji - w kilku transakcjach pakietowych zbyła walory za ok. 10 mln zł (w połowie października za 17,1 tys. walorów zainkasowała 2,51 mln zł).

W konsekwencji udział KCI w kapitale Gremi Media zmalał z ponad 88 proc. na początku lipca do 80,13 proc. obecnie. W czwartek kurs giełdowym Gremi Media wynosił 188 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 321,1 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Gremi Media z 12,6 mln zł zysku po trzech kwartałach 2019 roku. Jażdżyński: efekt transformacji cyfrowej

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
przyszłość Rzeczpospolitej jest mizerna, bez jakiś akwizycji jak robi chociaż WP spółka nie przetrwa.

Ale tutaj pewnie chodzi o sprzedaż firmy jakieś spółce skarbu państwa w ramach repolonizacji.
odpowiedź
User
tur
Efekt transformacji cyfrowej i rzetelności
odpowiedź
User
bb
Skoro jest tak pięknie, to czemu...
odpowiedź