SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Muszkieterów otworzy nowe sklepy Intermarché i Bricomarché. Planuje też budowę fabryki mięsa

Ponad 50 nowych sklepów Intermarché i Bricomarché ma zostać otwartych w tym roku. Obie sieci oparte o model franczyzowy zwiększają przychody znacznie szybciej niż średnia rynkowa. Spółka planuje też budowę fabryki mięsa.

Article

– Polska to dla nas bardzo ważny kierunek rozwoju. Widzimy, że na tym rynku zachodzi wiele dynamicznych zmian, dlatego nasza strategia rozwoju jest długoterminowa i trwała – podkreśla Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. – Jakiś czas temu nasz rozwój był mniej dynamiczny, ponieważ robimy wszystko, żeby jak najlepiej go przygotować, zawsze dbając franczyzobiorcę.

Obroty Grupy Muszkieterów w Polsce w 2014 r. przekroczyły 5,4 mld zł, co stanowiło wzrost o ponad 11 proc. rok do roku. Jak podkreśla Patrick Renault, Polska jest motorem napędowym rozwoju całej grupy na arenie międzynarodowej. Muszkieterowie są obecni także we Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii.

Grupa rośnie szybciej niż cały rynek, co jest dla spółki optymistycznym sygnałem na nadchodzące lata.

– Polska Izba Handlu w grudniu ubiegłego roku zanotowała progresję obrotów 4 proc., a nasza sieć w tym samym okresie, porównując rok do roku, zanotowała 8-porc. progresję – zauważa Krzysztof Waligórski, prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché.

Również sieć Bricomarché, działająca w branży dom i ogród, zanotowała w ubiegłym roku wzrost znacznie przewyższający średnią rynkową. Obroty tych sklepów wzrosły o ponad 19 proc. do 1,1 mld zł, podczas gdy wzrost całego segmentu sięgnął 3-3,5 proc.

W tym roku obroty mogą wzrosnąć m.in. dzięki nowym sklepom. Planowane jest otwarcie aż 57 nowych placówek, w tym 36 Intermarché i 21 Bricomarché. Wśród tych drugich 7 sklepów powstanie w lokalizacjach przejętych od Nomi. W październiku ubiegłego roku Bricomarché przejęło 14 z 24 lokalizacji tej sieci. Trzy pierwsze sklepy z tej grupy rozpoczęły działalność już w zeszłym roku.

– W tym roku udało nam się otworzyć już dwa sklepy – w Stargardzie Szczecińskim i Bełchatowie. Kolejne miejsca to Konin i Przemyśl. Planujemy otworzyć łącznie 7 lokalizacji, a umów mamy podpisanych 13 – informuje Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. Bricomarché.

Bricomarché, które już jest pod względem obrotów liderem w segmencie supermarketów dom i ogród, planuje dużą kampanię reklamową w telewizji pod hasłem „Tanio i pod ręką”. W supermarketach tej marki ma pojawiać się też więcej produktów związanych z dekoracją i aranżacją wnętrz.

Jak podkreśla Słomiak, to odpowiedź na zmieniające się zapotrzebowanie klientów. Coraz częściej chcą oni dokonywać zmian w swoich mieszkaniach i ogrodach, niekoniecznie związanych z dużymi remontami. Dlatego w ofercie Bricomarché pojawi się więcej akcesoriów i elementów dekoracyjnych, szczególnie w najważniejszym dla spółki segmencie ogród.

Również w Intermarché pojawią się zmiany. Największą nowością będzie testowany w tym roku koncept sklepów drive, czyli takich, w których klient dokonuje zakupów przez internet, a potem podjeżdża samochodem do specjalnego punktu załadunku, gdzie odbiera sprawunki.

Dodatkowo Intermarché myśli o budowie własnej fabryki mięsa. Na razie nie zapadły jednak decyzje dotyczące lokalizacji ani terminu budowy.

– Planujemy otwarcie fabryki mięsa, ale nie ma w tej chwili tak daleko zaawansowanych rozmów, żebyśmy mogli przekazać jakiś komunikat – mówi Waligórski. – W żadnym wypadku nie zamierzamy zaniechać rozbiorów w naszych sklepach. To w dalszym ciągu będzie funkcjonowało, także jeśli pojawi się ewentualna fabryka, ale wtedy już nie w takim zakresie jak w tej chwili.

W dalszej przyszłości Muszkieterowie mogą także zainwestować w kolejny nowy magazyn logistyczny. Niedawno uruchomiony został magazyn w Swadzimiu pod Poznaniem. W miarę zwiększania liczby sklepów może powstać kolejne centrum. Waligórski podkreśla, że sam budowa potrwa dwa lat, wcześniej musi jednak zapaść decyzja o lokalizacji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Muszkieterów otworzy nowe sklepy Intermarché i Bricomarché. Planuje też budowę fabryki mięsa

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Magda
Szanowni Państwo, nie ma czegoś takiego jak "fabryka mięsa" - takie określenie świadczy albo o totalnej ignorancji albo już podpowiada, jak włąściciel będzie traktował zwierzęta na "mięso"... Tymczasem - mięso nie rośnie na drzewach, ani nie kiełkuje w ziemi... MIĘSO powstaje z żywych zwierząt, które w tragicznych warunkach przemysłowego chowu żyją i są zabijane często w okrutnych okolicznościach :/ Fabryka miesa. Też mi coś.. :(
8 8
odpowiedź
User
Magda
Szanowni Państwo, nie ma czegoś takiego jak "fabryka mięsa" - takie określenie świadczy albo o totalnej ignorancji albo już podpowiada, jak włąściciel będzie traktował zwierzęta na "mięso"... Tymczasem - mięso nie rośnie na drzewach, ani nie kiełkuje w ziemi... MIĘSO powstaje z żywych zwierząt, które w tragicznych warunkach przemysłowego chowu żyją i są zabijane często w okrutnych okolicznościach :/ Fabryka miesa. Też mi coś.. :(
8 8
odpowiedź
User
darek
Czy obecnie jest to w jakiś sposób unikatowa oferta franczyzy?
8 8
odpowiedź
User
Michał
Czy obecnie jest to w jakiś sposób unikatowa oferta franczyzy?

Podobno bardzo pomagają od samego początku i dają dużo wsparcia. Waham się nad tym czy nie wejść w ich franczyzę właśnie.
8 8
odpowiedź
User
sergiusz
Czy obecnie jest to w jakiś sposób unikatowa oferta franczyzy?

Podobno bardzo pomagają od samego początku i dają dużo wsparcia. Waham się nad tym czy nie wejść w ich franczyzę właśnie.

Pomagają i Ty też pomagasz innym. Na to głównie stawiają przez co mi się bardzo podoba ich model
8 8
odpowiedź