SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa o2 stawia na Pudelka i Kafeterię, a ogranicza markę Tok.pl

Po zawieszeniu serwisów Filmtok.pl i Mototok.pl jedyną stroną Grupy o2 pod marką Tok.pl pozostaje Biztok.pl. Wśród serwisów show-biznesowych spółka stawia na Pudelka (zamykając Lansik.pl), a wśród motoryzacyjnych na Autokrata.pl.

Grupa o2 stawia na Pudelka i Kafeterię, a ogranicza markę Tok.pl

Jak informowaliśmy we wtorek, z końcem września przestały być aktualizowane serwisy Lansik.pl, Luxlux.pl, Filmtok.pl, a miesiąc wcześniej - Mototok.pl. Większość osób redagujących te serwisy zakończyła współpracę z Grupą o2. - Nasza strategia zakłada cykliczny przegląd i zamykanie nierentownych projektów oraz koncentrację sił wokół najlepiej rokujących. Decyzja odnośnie każdego z serwisów ma swoje indywidualne powody - tłumaczył w rozmowie Wirtualnemedia.pl Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2 odpowiedzialny za finanse (przeczytaj więcej na ten temat).

Zawieszenie Filmtok.pl i Mototok.pl oznacza, że wśród serwisów pod marką Tok.pl działa obecnie tylko Biztok.pl. Wszystkie te strony zostały uruchomione nieco ponad 2,5 roku temu - jako pierwszy w grudniu 2010 roku ruszył Filmtok.pl, a na początku 2011 roku wystartowały Mototok.pl i Biztok.pl. W ciągu ostatniego roku zdecydowanie najlepiej radził sobie ten ostatni - w lipcu br. zanotował o 143 tys. real users więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 59,8 proc.) i aż o 4,24 mln odsłon więcej (czyli ponad trzy razy więcej niż przed rokiem), natomiast czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika wzrósł o prawie 4 minuty, czyli 60 proc. (wszystkie dane z Megapanelu PBI/Gemius).

Z kolei Filmtok.pl zanotował co prawda 128 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 29 proc), ale liczba odsłon zwiększyła się tylko minimalnie, a czas przypadający na średniego użytkownika zmalał o ok. półtorej minuty (czyli o 32 proc.). Natomiast Mototok.pl w lipcu br. nie odwiedziło wystarczająco wielu uczestników Megapanelu, żeby móc określić liczbę użytkowników serwisu. W skali roku stracił on 96 tys. odsłon (to spadek o 7 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lipcu 2013

Serwisy Tok.pl Grupy o2 rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

lipiec 2013

lipiec 2012

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

filmtok.pl

574 558

1 976 905

00:03:18

446 074

1 901 069

00:04:51

biztok.pl

382 888

6 248 899

00:10:00

239 567

2 012 154

00:06:15

mototok.pl

-

1 345 361

-

103 315

1 441 490

00:07:05


Na niekorzyść Mototok.pl działały stabilne wyniki drugiego serwisu Grupy o2 o motoryzacji - Autokrata.pl. W lipcu br. miał on o 43 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 22 proc.), a liczba odsłon podskoczyła aż o 1,75 mln (czyli o 76 proc.).

Serwisy motoryzacyjne Grupy o2 rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

lipiec 2013

lipiec 2012

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

autokrata.pl

238 551

4 065 494

00:10:32

195 753

2 310 487

00:10:19

mototok.pl

-

1 345 361

-

103 315

1 441 490

00:07:05

 

Zdecydowanie silniejszych konkurentów w obrębie Grupy o2 miał Lansik.pl. Pudelek.pl to przecież serwis, z którym Grupę o2 najmocniej kojarzy przeciętny użytkownik. Dodatkowo na początku ub.r. firma uruchomiła jego wersję wideo - Pudekek.tv, natomiast wiosną br. zaczęła działać kolejna witryna pod marką Pudelek - społecznościowy PudelekX.pl, który w lipcu br. zanotował już 1,06 mln użytkowników i 13,1 mln odsłon (więcej na ten temat).

Oprócz Pudele.tv Grupa o2 uruchomiła w ostatnich latach dwa inne serwisy z autorskimi treściami wideo o tematyce show-biznesowej i lifestylowej: Lajk.tv i Kafeteria.tv. Ten pierwszy został zawieszony z końcem kwietnia br. po niecałym roku działania (przeczytaj o tym więcej), natomiast ten drugi ruszył na początku września (zobacz szczegóły). Kafeteria.tv podobnie jak Pudelek.tv funkcjonuje pod marką innego popularnego serwisu Grupy o2 - Kafeteria.pl. Ponadto wiosną br. gruntownie odświeżona została Wrzuta.pl (więcej o tym).

Na tym tle - a zwłaszcza wyników odwiedzalności Pudelek.pl - Lansik.pl pozostawał witryną niszową. W lipcu br. tak samo jak Mototok.pl nie przyciągnął odpowiedniej liczby uczestników Megapanelu, żeby można było oszacować liczbę jego realnych użytkowników. Natomiast liczba odsłon strony zmalała w skali roku o 2,49 mln (to spadek o 25 proc.).

Serwisy show-biznesowe Grupy o2 rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

lipiec 2013

lipiec 2012

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

pudelek.pl

2 574 821

197 642 757

01:17:20

2 621 400

214 708 060

01:43:48

pudelek.tv

1 261 802

6 775 549

00:02:53

948 009

4 584 749

00:05:45

lansik.pl

-

7 262 874

-

280 999

9 758 353

00:37:21

 

O tym, że Grupa o2 nie utrzymuje przesadnie długo niszowych serwisów tracących na popularności, może świadczyć przykład Fejsika - uruchomionego w połowie 2010 roku, a poświęconego Facebokowi. Szczyt popularności serwisu przypadł w 2011 roku (w czerwcu miał 342 tys. real users i 2,25 mln odsłon), natomiast rok 2012 rozpoczął z 351 tys. użytkowników i 2,43 mln odsłon (dane ze stycznia). W marcu ub.r. miał 304 tys. real users i 2,14 mln odsłon, w maju - 231 tys. real users i 1,4 mln odsłon, we wrześniu - 159 tys. real users i 2,18 mln odsłon, w listopadzie - 149 tys. real users i 1,16 mln odsłon, a w grudniu - zaledwie 318 tys. odsłon. Pod koniec grudnia ub.r. Fejsik.pl przestał być aktualizowany.

W tej sytuacji jedynym serwisem Grupy o2 poświęconym w całości nowym technologiom jest Pej.cz, działający od połowy 2011 roku. W lipcu br. zanotował on 212 tys. real users (28 tys. mniej niż rok wcześniej) i 1,42 mln odsłon (spadek o 591 tys., czyli o 30 proc. w skali roku), a przeciętny użytkownik spędził na nim 5,5 minuty.

Wszystkie strony Grupy o2 w lipcu br. miały 9,36 mln użytkowników, 666,2 mln odsłon oraz godzinę i 27 minut spędzane przez średniego użytkownika.

TOP5 serwisów Grupy o2 rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)

serwis

lipiec 2013

lipiec 2012

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

o2.pl

4 057 903

254 074 819

01:27:44

3 887 398

274 100 615

01:33:28

kafeteria.pl

3 451 912

24 120 954

00:08:56

2 908 921

25 437 466

00:12:18

pudelek.pl

2 574 821

197 642 757

01:17:20

2 621 400

214 708 060

01:43:48

wrzuta.pl

2 381 417

26 110 867

00:04:14

2 870 932

54 662 757

00:16:24

pudelek.tv

1 261 802

6 775 549

00:02:53

948 009

4 584 749

00:05:45

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa o2 stawia na Pudelka i Kafeterię, a ogranicza markę Tok.pl

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pectuss
Ta firma to ******** Każdy wie o co chodzi!
odpowiedź
User
pavv
Motają się jak typowa korporacja, a jak wiadomo korporacja to najgorsza ze struktur w jakiej może działać firma.
odpowiedź
User
Pułkownik
No cóż. Prędzej czy później każdy shit przestaje się sprzedawać. Tym bardziej, że o2 kradnie treści z sieci.
odpowiedź