SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa PTWP w trzecim kwartale utrzymała zysk

Grupa PTWP w trzecim kwartale br. wypracowała 3,33 mln zł zysku netto (spadek o 6,19 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału 2020 roku). Firma podkreśla, że wzrost dochodów to zasługa rozwoju biznesu w obszarze digital, organizacji biznesowych wydarzeń i wykorzystaniu nowych technologii.

Prezes PTWP Wojciech Kuśpik (fot. materiały prasowe)Prezes PTWP Wojciech Kuśpik (fot. materiały prasowe)

W trzecim kwartale br. przychody ze sprzedaży netto Grupy PTWP wyniosły 16,91 mln zł (wzrost o 20,58 proc.), a koszty działalności operacyjnej – 13,88 mln zł (wzrost o 39,26 proc.), w tym koszty wynagrodzeń – 3,51 mln zł (wzrost o 24,95 proc.).

„W trzecim kwartale br. zauważyliśmy dynamikę wzrostu praktycznie w każdym obszarze naszej działalności, co przełożyło się na tak dobry wynik ze sprzedaży. Po pierwsze, powrót do organizacji eventów i ożywienie rynku spotkań, spowodowały wzrost obłożenia w obiektach, którymi zarządzamy. Po drugie, organizowane przez nas wydarzenia, w wielu parametrach wróciły do skali sprzed pandemii, zyskując dodatkowo szerokie zasięgi dzięki hybrydowej formule. Wreszcie intensywna rozbudowa segmentu digital i rekordowe wyniki kluczowych portali. Liczymy również na dobrą końcówkę tego roku” - mówi cytowany w komunikacie Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP i największy akcjonariusz spółki (ma 73,71 proc. jej udziałów).

W sumie w trzech kwartałach br. grupa osiągnęła zysk netto w wysokości 6,65 mln zł (wzrost z poziomu 24 tys. zł). Przychody netto ze sprzedaży w tym okresie wyniosły 37,4 mln zł (wzrost o 16,98 proc.), a koszty działalności operacyjnej – 33,3 mln zł (wzrost o 4,66 proc.), w tym koszty wynagrodzeń – 9,69 mln zł (wzrost o 3,04 proc.).

Grupa podkreśla, że ożywienie branży eventowej widoczne jest w kalendarium wydarzeń w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku. We wrześniu w ww. obiektach zorganizowanych zostało kilkadziesiąt spotkań, imprez biznesowych i sportowych oraz koncertów. Spółka PTWP Event Center zakontraktowała już również wydarzenia na kolejnych kilkanaście miesięcy. Władze spółki zakładają, że w przyszłym roku, w zarządzanych przez siebie obiektach, zorganizowanych zostanie łącznie ponad 200 wydarzeń dla prawie miliona uczestników.

Grupa PTWP w trzecim kwartale br. zorganizowała autorskie, cykliczne wydarzenia, takie jak Property Forum oraz Europejski Kongres Gospodarczy. Dzięki decyzji o organizacji wydarzeń w formule hybrydowej i wdrożonym narzędziom umożliwiającym śledzenie przebiegu debat online, znacząco zwiększyły się zasięgi eventów, pozwalając na dotarcie do setek tysięcy uczestników.

„Cieszą nas też wzrosty w działalności online. Nasze branżowe serwisy internetowe zanotowały w Q3 2021 rekordowe wyniki i umocniły swoją pozycję lidera w danym obszarze tematycznym. Bezkonkurencyjny w swojej kategorii jest farmer.pl, który we wrześniu odwiedziło aż 1,6 mln unikalnych użytkowników. W tym samym miesiącu swój rekord pobił także pulsHR.pl, który osiągnął 519,9 tys. czytelników, co jest wynikiem o 134 proc. większym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tradycyjnie świetne wyniki notuje nasz największy serwis WNP.PL” - dodaje Wojciech Kuśpik.

Digital kluczowym obszarem rozwoju

„Globalny trend, jakim jest przyspieszona cyfryzacja, zainteresowanie rynku i zmiany w e-commerce, to czynniki, ze względu na które zdecydowaliśmy o uczynieniu z segmentu digital kluczowego obszaru rozwoju Grupy PTWP” - mówi prezes zarządu.

W ostatnich miesiącach Grupa PTWP skoncentrowała się na rozbudowie zespołu, wzmocnieniu kompetencji w obszarze nowych technologii i inwestycjach w narzędzia IT, co pozwoliło pracować nad rozwojem serwisów i ich integracją z platformami e-commerce czy opracowaniem i wdrożeniem nowych portali i produktów. Miesięcznie portale odwiedza średnio 8 mln unikalnych użytkowników, a profile w mediach społecznościowych śledzi prawie 550 tys. obserwujących. Grupa posiada bazę 283 tys. subskrybentów, którym codziennie poprzez newslettery dostarcza dedykowane treści.

Grupa przeprowadzi program motywacyjny dla kluczowych pracowników. O jego wdrożeniu jednogłośnie zadecydowali akcjonariusze na NWZA, które odbyło się 26 sierpnia. Maksymalna wielkość programu to ok. 5 proc. kapitału zakładowego, zgodnie z założeniem akcje zostaną zaoferowane pod warunkiem wygenerowania co najmniej 5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto w 2021 roku, a osiągnięty w trzecim kwartale br. wynik już teraz znacznie przewyższa zakładane minimum.

Grupa PTWP wydaje pięć magazynów („Farmer”, „Dobrze Mieszkaj”, „Rynek Zdrowia”, „Rynek Spożywczy”, „Nowy Przemysł) i 20 portali internetowych. Zajmuje się także m.in. organizacją eventów.

Dołącz do dyskusji: Grupa PTWP w trzecim kwartale utrzymała zysk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl