SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Żywiec: czeka nas stagnacja na rynku piwa z powodu wyższych cen

Grupa Żywiec spodziewa się stagnacji na rynku piwa w 2011 roku oraz wzrostu przychodów, spowodowanego głównie wzrostem cen, a przy tym - wyższych kosztów produkcji, wynika z wypowiedzi prezesa spółki Johna Barrowa.

Grupa Żywiec: czeka nas stagnacja na rynku piwa z powodu wyższych cen

"W trakcie 2011 spodziewamy się stagnacji na rynku piwa z naciskiem na wyższe koszty produkcji oraz wzrostu przychodów spowodowanym głównie wzrostem cen" - napisał Barrow w liście dołączonym do raportu rocznego spółki.

Wolumen sprzedaży Grupy Żywiec łącznie z zewnętrznym portfelem marek wyniósł w 2010 roku 11,9 mln hektolitrów wobec 12,5 mln hektolitrów rok wcześniej, podała też spółka.

"W 2010 roku rynek piwa nadal wykazywał tendencję spadkową jednak w mniejszym stopniu niż w roku poprzednim. Większa stabilność na rynku walutowym i zmniejszenie kosztów surowców przyczyniły się do poprawy wyników Grupy Kapitałowej Żywiec pomimo spadku przychodów" - czytamy dalej w raporcie.

Grupa Żywiec miała 398,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2010 roku wobec 369,56 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 3631,09 mln zł wobec 3729,99 mln zł rok wcześniej.

"Spadek przychodów spowodowany był głównie obniżeniem wolumenu sprzedaży oraz presją cenową" - tłumaczy spółka.

W połowie stycznia br. Kompania Piwowarska poinformowała, że sprzedaż piwa spadła w Polsce o 0,3% do 33,9 mln hektolitrów w 2010 roku. Sprzedaż tej firmy spadła w ub.r. o 0,3% do 14,2 mln hektolitrów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Żywiec: czeka nas stagnacja na rynku piwa z powodu wyższych cen

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl