SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniejszy zysk i wyższe przychody Grupy Żywiec po trzech kwartałach 2020 r. "Zmiany w zachowaniach konsumentów"

Po trzech kwartałach 2020 roku Grupa Żywiec miała 168,4 mln zł zysku netto i 2,987 mld zł przychodów. W analogicznym okresie 2019 roku zysk netto wynosił 207,2 mln zł, a przychody 2,806 mld zł.

fot. materiały prasowe Article

Grupa Żywiec opublikowała skonsolidowany raportu za III kwartał 2020 roku.

"Pomimo dobrej pogody w sezonie letnim, wzrostu udziałów rynkowych i przychodów w trzecim kwartale, na wynik Grupy Żywiec wpłynęło przyspieszenie negatywnych zmian na rynku i znaczny wzrost kosztów produkcji" - podała spółka.

Jak napisano, w ciągu dziewięciu miesięcy 2020 roku przychody grupy rok do roku wzrosły o 6 proc., podczas gdy koszty produkcji i opakowań wzrosły o 13 proc. Spółka tłumaczy, że jest to związane przede wszystkim z przyspieszeniem wzrostu mniej rentownych kanałów dystrybucji oraz wzrostem udziału opakowań jednorazowych w strukturze sprzedaży oraz negatywnym wpływem kursów walut.

W samym trzecim kwartale zysk netto grupy  przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł do 118,4 mln zł ze 109,6 mln zł przed rokiem. Zysk z działalności operacyjnej grupy wyniósł 158,4 mln zł wobec 153,1 mln zł przed rokiem. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wzrosły do 1,145 mld zł z 1,077 mld zł.

Ogromna niepewność na rynku

„Funkcjonujemy w czasie ogromnej niepewności na rynku spowodowanej rozwijającą się epidemią oraz dużymi zmianami w zachowaniach konsumentów. Częściej robią dziś zakupy w sieciach dyskontowych i chętniej wybierają piwo w opakowaniach jednorazowych. To wpływa na rentowność spółki” - powiedział, cytowany w raporcie, Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec.


Francois-Xavier Mahot, prezes zarządu Grupy Żywiec S.A.

Grupa podała, że obserwując rosnącą niepewność w otoczeniu i dalszy wzrost kosztów, podjęła działania mające na celu wzmocnienie pozycji konkurencyjnej i skupienie na źródłach przewagi. Firma uruchomiła program transformacyjny zakładający uproszczenie biznesu, koncentrację zasobów na kluczowych obszarach działania i rezygnację z niestrategicznych aktywów.

W październiku Grupa Żywiec podpisała list intencyjny wyrażający zamiar sprzedaży na rzecz Van Pur 100 proc. udziałów w spółce Browar Braniewo, wraz z prawami do marek „Kuflowe”, „Braniewo” i „Jasne że Pełne” oraz aktywów związanych z produkcją tych piw.

Finalizacja tej transakcji jest uzależniona od zgody prezesa UOKiK i wymaga pomyślnego zakończenia procesu due diligence. Jednocześnie Grupa Żywiec prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami odnośnie sprzedaży Browaru Zamkowego Cieszyn.

W I połowie br. wydatki reklamowe producentów piwa spadły o kilka procent. Zmniejszyły je Grupa Żywiec, Carlsberg Polska, Browar Namysłów i Van Pur. Jedynie Kompania Piwowarska mimo pandemii przeznaczyła więcej rok do roku na reklamy swoich marek. Browary więcej wydały w telewizji i magazynach, zredukowały budżety m.in. na reklamę radiową i zewnętrzną.

Ostatnio swoje wejście na rynek branży piwnej ogłosił Kuba Wojewódzki. Dziennikarz i prezenter TVN założył wraz Januszem Palikotem firmę Przyjazne Państwo, która zajmie się sprzedażą napojów alkoholowych i bezalkoholowych z zawartością związków pochodzących z konopi, czyli CBD. Pierwszym produktem ma być piwo Buh.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mniejszy zysk i wyższe przychody Grupy Żywiec po trzech kwartałach 2020 r. "Zmiany w zachowaniach konsumentów"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl