Gry Huuuge mniej popularne. Zysk w górę, bo firma sprzedaje więcej u siebie

Produkująca gry mobilne firma Huuuge w pierwszym kwartale 2025 roku zanotowała spadek przychodów o 6,8 proc., ale zarobiła na czysto 3,3 mln dolarów więcej niż przed rokiem. Firma coraz więcej sprzedaje na własnej platformie, a mocno ogranicza koszty marketingowe.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Gry Huuuge mniej popularne. Zysk w górę, bo firma sprzedaje więcej u siebie
Postać z jednej z gier Huuuge, fot. materiały prasowe

Przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Huuuge w zeszłym kwartale wyniosły 62,39 mln dolarów, o 6,8 proc. mniej niż przed rokiem (66,97 mln). Zmalała sprzedaż wszystkich najważniejszych tytułów firmy. Kwartalne przychody z „Huuuge Casino” poszły w dół r/r z 42,84 do 40,85 mln dolarów, te z „Billionaire Casino” – 22,26 do 20,46 mln, a z „Traffic Puzzle” – 1,51 mln do 850 tys. dolarów.

Wpływy wygenerowane na własnej platformie firmy podskoczyły z r/r 5,57 do 12,26 mln dolarów, zaś te za pośrednictwem platform zewnętrznych zmalały z 61,41 do 50,13 mln.

grafika

Dzięki przeniesieniu większej części sprzedaży na swoją platformę grupa Huuuge ograniczyła koszty własne sprzedaży (to głównie opłaty dla zewnętrznych platform) z 19,06 do 15,2 mln dolarów. Natomiast wydatki sprzedażowo-marketingowe poszły w dół z 15,08 do 11,09 mln dolarów, z czego te na kampanie w celu pozyskiwania nowych graczy – z 11,77 do 7,24 mln.

Natomiast nakłady pracownicze wzrosły z 9,26 do 10,76 mln dolarów. W tej drugiej kwocie 2,6 mln dolarów to koszty ogłoszonych w styczniu br. zwolnień grupowych, w ramach których spółka Huuuge Games pożegnała się z 21 proc. pracowników.

Zysk operacyjny grupy Huuuge poszedł w górę z 18,14 do 22,43 mln dolarów, a zysk netto – z 16,54 do 19,81 mln.

grafika

We wtorek na koniec sesji giełdowej kurs akcji Huuuge wynosił 18,10 zł (co daje kapitalizację w wysokości 1,08 mld zł). Przez minione 12 miesięcy zmalał o 22,8 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu