SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gry-Online bez połowy zysku

W ub.r. spółka Gry-Online, należąca do niemieckiej Webedia Group, zwiększyła przychody o 7,6 proc. do 12,23 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 3,04 do 1,63 mln zł.

Do spółki Gry-Online należą serwisy Gryonline.pl,  Gamepressure.com oraz związane z nimi kanały youtube’owe tvgrypl, tvgryplus, tvfilmy i tvtech. W grudniu ub.r. Gryonline.pl zanotowały 1,98 mln użytkowników i 16,11 mln zł (dane z Mediapanelu).

Przychody krajowe firmy zwiększyły się z 4,5 do 4,8 mln zł, a zagraniczne - z 6,93 do 7,11 mln zł. Wśród swoich 15 największych kontrahentów wskazała kilka agencji mediowych, podmiotów z branży IT i gier wideo (Cenega, Ubisoft, Asus, Komputronik) oraz Allegro. Przychody od innych podmiotów z Webedia Group w ub.r. wyniosły 3,34 mln zł, a rok wcześniej - 2,56 mln zł.

Spółka zarabia przede wszystkim z emisji reklam i innych usług marketingowych (m.in. organizacji eventów esportowych i influencer marketingu), a także ze sprzedaży treści. - W przypadku klientów indywidualnych sprzedaż treści jest realizowana zarówno jako sprzedaż licencji napojedyncze materiały (głównie poradniki do gier w formie e-booków, zarówno polsko- jak i anglojęzycznych) poprzez własne strony, aplikację mobilną, oraz sieć partnerów, jak również ofertę abonamentów dostępowych - opisała w sprawozdaniu.

- W przypadku treści oferowanych klientom instytucjonalnym dominującym modelem sprzedaży jest kompleksowa obsługa outsourcingowa. W pozostałych przychodach mieszczą się też przychody z reklamy na serwisach wideo gdzie spółka dostarcza kontent (głównie YouTube), jak również programy afiliacyjne, rekomendacyjne i partnerskie, w tym współpraca z producentami i wydawcami gier w modelu free-2-play, systemami rekomendacji treści czy e-commerce - dodała.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Działalność operacyjna Gry-Online kosztowała w ub.r. 9,47 mln zł, co wobec 7,4 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 27,9 proc. Wydatki na usługi obce wzrosły z 2,93 do 4,47 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,72 do 3,34 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - zmalały z 391,7 do 377,1 tys. zł.

Koszty amortyzacji spadły z 1,07 mln do 843,4 tys. zł, za to pozostałe koszty operacyjne podskoczyły z 252,6 tys. do 1,05 mln zł, a wpływy finansowe - z 59,2 do 172 tys. zł.

Na poziomie sprzedażowym zysk spółki zmalał z 3,96 do 2,76 mln zł, na operacyjnym - z 3,76 do 1,9 ml zł, a na poziomie netto - z 3,04 do 1,63 mln zł.

W ub.r. firma udzieliła spółce Webedia 400 tys. euro pożyczki. Na koniec roku miała na rachunkach i lokatach 2,44 mln zł. Zeszłoroczny zysk przeznaczono na kapitał zapasowy, na koniec ub.r. jej kapitały własne sięgały 10,77 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Gry-Online bez połowy zysku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kyrie 8
This site can be a stroll-by means of for all the data you wished about this and didn抰 know who to ask. Glimpse here, and you抣l positively uncover it.
[url=http://www.kyrie8shoes.com]kyrie 8[/url]
odpowiedź