Gry-online.pl na czele, Steamcommunity przed Epicgames, a Twitch przed PPE.pl (TOP10 serwisów o grach)

Wśród serwisów o grach wideo zdecydowanym liderem zasięgowym są Gry-online.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania notuje roblox.com. Steamcommunity.com ma większy zasięg od Epicgames.com, a Eurogamer.pl od Twitch.tv i PPE.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Gry-online.pl na czele, Steamcommunity przed Epicgames, a Twitch przed PPE.pl (TOP10 serwisów o grach)

Według statystyk z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. Gry-online.pl odwiedziło 2,25 mln użytkowników, czyli 8,14 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 29,66 mln odsłon, a każdy spędził średnio 9 minut i 9 sekund.

Gry-online.pl są zdecydowanym liderem zasięgowych w kategorii „Gry komputerowe” badania Gemius/PBI. Zajmujące kolejne pozycje witryny z grami online Worldoftanks.eu i Roblox.com zanotowały o ok. miliona użytkowników mniej (odpowiednio 1,56 i 1,5 mln). Na Worldoftanks.eu odwiedzający wygenerowali 13,24 mln odsłon oraz spędzili przeciętnie po 8 minut i 44 sekundy, natomiast Roblox.com miał 138,07 mln odsłon oraz 3 godziny, 22 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania, dominując w obu tych statystykach (dla porównania: wszystkie pozostałe witryny w zestawieniu zanotowały łącznie 104,2 mln odsłon).

Wśród najpopularniejszych są też inne globalne platformy dla graczy. Na Steamcommunity.com 1,11 mln internautów wykonało 7,82 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 6 minut i 45 sekund, a na Epicgames.com 910,9 tys. użytkowników wygenerowało 9,77 mln odsłon i spędziło średnio 8 minut i 58 sekund. Twitch.tv zanotował 759,9 tys. odwiedzających, 8,37 mln odsłon oraz 24 minuty i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Wargaming.net - 570,3 tys. użytkowników, 20,79 mln odsłon oraz 13 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wirtualna-polska-przed-facebookiem-a-gazeta-pl-przed-olx-strony-media-expert-i-rtv-euro-agd-z-rekordami-gemius-pbi-z-grudnia,7170772958615169a ##

Na Eurogamer.pl 986,6 tys. internautów wykonało 5,37 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 6 minut i 44 sekundy. PPE.pl przy 739 tys. użytkowników zanotował 8,06 mln odsłon oraz 12 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania, natomiast WP Gry miały 581,9 tys. odwiedzających, 1,12 mln odsłon oraz 2 minuty i 5 sekund średniego czasu korzystania.

W kategorii serwisów o grach w badaniu Gemius/PBI klasyfikowane są zarówno witryny z treściami dziennikarskimi, jak też serwisy producentów i dystrybutorów gier, także tych online (Worldoftanks.eu, Roblox.com, Steamsommunity.com, Epicgames.com, Wargaming.net). W zestawieniu jest też Twitch.tv służący do streamowania rozgrywek.

grafika

W porównaniu z listopadem Gry-online.pl zyskały 249,7 tys. użytkowników (12,5 proc.) i 2,24 mln odsłon (8,2 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 46 sekund (7,7 proc.). Worldoftanks.eu osiągnął wzrost o 26,6 tys. odwiedzających (1,7 proc.), 7,21 mln odsłon (119,5 proc.) oraz 4 minuty i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (85,2 proc.), a Steamcommunity.com - o 140,6 tys. użytkowników (14,4 proc.) i 799,5 tys. odsłon (11,4 proc.) przy skróceniu się średniego czasu korzystania o 46 sekund (10,2 proc.).

Eurogamer.pl zyskał 205,7 tys. odwiedzających (26,3 proc.), 1,22 mln odsłon (29,5 proc.) i 19 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (4,9 proc.), WP Gry - 191,6 tys. użytkowników (49,1 proc.), 431,8 tys. odsłon (63,1 proc.) i 6 sekund średniego czasu korzystania (5 proc.), natomiast Wargaming.net - 226,6 tys. odwiedzających (65,9 proc.), 15,03 mln odsłon (aż 261,4 proc.) oraz 2 minuty i 35 sekund średniego czasu korzystania (24,5 proc.).

Roblox.com przy spadku liczby użytkowników o 18,6 tys. (1,2 proc.) zyskał 10,2 mln odsłon (8 proc.) oraz 22 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (12,2 proc.). Natomiast na Twitch.tv przybyło 26,8 tys. odwiedzających (3,6 proc.), za to liczba odsłon zmalała o 2,62 mln (23,8 proc.) i 25 sekund średniego czasu korzystania (1,7 proc.).

PPE.pl zanotował wzrost liczby użytkowników o 83,9 tys. (12,8 proc.) i 667,7 tys. odsłon (9 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu korzystania o 52 sekundy (6,5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?