SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Odchodzi redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

Z „Pulsem Biznesu” (Bonnier Business Polska) żegna się redaktor naczelny Grzegorz Nawacki - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Z dziennikiem Nawacki był związany przez prawie dwie dekady.

Grzegorz Nawacki, fot. materiały prasowe "Pulsu Biznesu"Grzegorz Nawacki, fot. materiały prasowe

Według nieoficjalnych ustaleń Wirtualnemedia.pl Grzegorz Nawacki złożył rezygnację i z zespołem „Pulsu Biznesu” pożegna się w najbliższych dniach. Obowiązki szefa redakcji ma przejąć wicenaczelny Marcin Goralewski.

Bonnier Businnes Polska potwierdza te informacje w przesłanym nam komunikacie prasowym. Zapowiada, że decyzja o docelowej obsadzie stanowiska redaktora naczelnego zapadnie w najbliższych tygodniach.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Grzegorz Nawacki został redaktorem naczelnym „Pulsu Biznesu” w marcu 2019 roku, zastępując Tomasza Siemieńca. Przedtem przez osiem lat był wicenaczelnym dziennika i szefem jego portalu internetowego. Do redakcji „PB” dołączył prawie 20 lat temu.

- Przyszedłem na staż, a zostałem 18 lat, przechodząc przez stanowiska: dziennikarza w dziale news, wydawcy, naczelnego portalu, by na końcu z dumą zostać naczelnym „Pulsu Biznesu". W Pulsie nauczyłem się większości tego, co umiem jako dziennikarz, zrealizowałem też świetną ścieżkę rozwoju, jestem bardzo wdzięczny za szanse i możliwości, które otrzymałem od firmy. To był ogromny zaszczyt i wielka satysfakcja kierować tak wspaniałym zespołem dziennikarzy. Razem przeszliśmy różne kryzysowe momenty w gospodarce i w naszej branży, ale zawsze z tarczą - komentuje Grzegorz Nawacki w komunikacie prasowym.

W okresie, gdy redakcją kierował Grzegorz Nawacki, uruchomiono platformę Analizy PB z danymi i prognozami dotyczącymi polskiej i światowej gospodarki, serwis PB Finance skierowany do osób z szeroko rozumianego sektora finansowego, zaczęto przygotowywać cotygodniowy podcast oraz podjęto współpracę z internetowym Radiem 357 przy audycji „Trendbook”.

- Bardzo dziękuję Grzegorzowi za wiele wspólnych lat w Bonnier Business Polska, za jego ogromne zaangażowanie i wkład włożony w rozwój redakcji i projektów. Był to również czas wielu ciekawych inicjatyw redakcyjnych w obszarze eventów oraz konferencji. Dziękuję przede wszystkim za zbudowanie mocnego medium biznesowego na polskim rynku opartego na modelu subskrypcyjnym, w którym Grzegorz odegrał kluczową rolę. Wierzę, że nowy redaktor naczelny będzie kontynuował obrany przez nas kierunek rozwoju „Pulsu Biznesu" - zapowiada Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska.

Wydawca „Pulsu Biznesu” zarobił więcej

Bonnier Business Polska, który oprócz „Puls Biznesu” wydaje m.in.  Bankier.pl, w 2022 roku osiągnął wzrost przychodów o 16,2 proc. do 72,51 mln zł i zysku netto z 4,25 do 6,37 mln zł. Przychody z subskrypcji (przede wszystkim sprzedaży „Pulsu Biznesu”) zwiększyły się z 12,85 do 13,06 mln zł, a z usług sponsoringowych i eventowych - z 7,87 do 10,48 mln zł.

Swoją ofertę subskrypcji cyfrowych „Puls Biznesu” wprowadził w 2018 roku. Na początku 2022 roku korzystało z niej 22 tys. użytkowników, obecnie jest ich ponad 30 tys.

- Zrealizowaliśmy strategię cyfrowej transformacji - dziś „Puls” to nie tylko dziennik, ale też mocny portal odwiedzany miesięcznie przez grubo ponad 1 mln czytelników, w tym ponad 30 tys. subskrybentów. Udało się zbudować redakcję składającą się z wybitnych dziennikarek i dziennikarzy pracującą w trybie online first i wypozycjonować PB jako czołową markę w mediach ekonomicznych. Dla mnie przyszedł czas, by sprawdzić, jak wygląda życie poza „Pulsem” - podkreśla Grzegorz Nawacki. 

Od paru lat, zwłaszcza po wybuchu epidemii powodującej duże zmiany na rynkach finansowych, „Puls Biznesu” notuje najlepsze dynamiki sprzedaży wśród dzienników. W czwartym kwartale ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 13 131 egz. (z czego 10 600 w wersji cyfrowej), wobec 13 145 rok wcześniej (dane Polskich Badań Czytelnictwa).

Natomiast według badania Mediapanel portal internetowy PB.pl w styczniu br. odwiedziło 1,58 mln internautów, z których każdy spędził tam średnio minutę i 54 sekundy.

Dołącz do dyskusji: Odchodzi redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ela.w
Jedna z bardziej szemranych redakcji, jeśli chodzi o niezależność i artykuły na czyjąś korzyść, ciężko to nazwać dziennikarstwem.
odpowiedź
User
Wiem, widziałem
Żeby życie miało smaczek... ;)
odpowiedź
User
to
nara
odpowiedź