SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

H&M wycofuje kampanię po oskarżeniach o seksualizację dzieci

Szwedzka sieć H&M musiała wycofać z australijskiego rynku reklamy mundurków szkolnych po tym, jak została oskarżona o seksualizowanie wizerunków młodych dziewczynek.

fot. H&M/skrin z profilu w X dr Pam Spurrfot. H&M/skrin z profilu w X dr Pam Spurr

W Australii burza po reklamie H&M. Sieć do promocji kolekcji „Back to School” dla dzieci wykorzystała zdjęcia dziewczynek w sukienkach-mundurkach szkolnych i hasłem „Spraw, by te głowy się odwróciły”.

Reklamę emitowano m.in. w mediach społecznościowych.

Jednak wielu aktywistów na rzecz praw dzieci, dziennikarzy i liderów opinii uznało tę kreację za niedopuszczalną, gdyż w ich ocenie seksualizuje dzieci. Założycielka i dyrektor generalna organizacji zrzeszającej rodziców Mumsnet Justine Roberts powiedziała, że reklama "nigdy nie powinna była powstać".

Zobacz: Audi przeprasza za reklamę z dzieckiem przed maską auta

Ostra krytyka H&M. Marka przeprasza

Znana feministka Melinda Tankard Reist zapytała markę o faktyczny zamiar reklamy. „Małe dziewczynki na ogół nie lubią zwracać na siebie tego rodzaju uwagi. Dzieci, z którymi pracuję w szkołach, uwielbiają się uczyć i bawić” – napisała na X (dawniej Twitterze).

„Wasza obrzydliwa reklama wysyła pedofilom wiadomość, że pożądanie dziewcząt jest w porządku. Bojkot H&M. Haniebne wykorzystywanie dziewcząt” – napisała psycholożka Pan Spurr.

W odpowiedzi na falę krytyki, marka usunęła reklamę i wydała komunikat z przeprosinami. „Ta reklama została usunięta. Jest nam niezmiernie przykro z powodu obrazy, jaką spowodowała i na przyszłość przyjrzymy się, w jaki sposób prezentujemy kampanie [reklamowe” – oświadczył H&M.

Zobacz: FTC zaleca zmiany formatu i nowe ikony w reklamach dla dzieci

To nie pierwsza tego rodzaju kłopotliwa kampania szwedzkiej marki. W ubiegłym roku brytyjski urząd ASA, regulator rynku reklamy, uznał że H&M dopuścił się seksualizacji dziecka w reklamie. Plakat przedstawiał młodą dziewczynkę, która nie ukończyła nawet 11. roku życia w bikini, w pozie, jak uznał urząd, „dość dojrzałej dla dziewczynki w jej wieku”. Organ zakazał wtedy również emisji innych reklam odzieżowego giganta za prezentowanie seksualnych ujęć i uprzedmiotawianie kobiet.

Dołącz do dyskusji: H&M wycofuje kampanię po oskarżeniach o seksualizację dzieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl