SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Havas PR Warsaw ze stratą, wpływy 21 proc. w dół

W ub.r. agencja Havas PR Warsaw zanotowała spadek przychodów o 21,2 proc. do 4,48 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 397,2 tys. zł zysku do 304,9 tys. zł straty.

Przychody krajowe Havas PR Warsaw zmalały rok do roku z 5,21 do 3,74 mln zł, natomiast te z zagranicy wzrosły z 475,5 do 739,8 tys. zł.  Agencja w sprawozdaniu do KRS jako swoich głównych klientów wymieniła Orange Polska i IKEA.

Wpływy Havas PR Warsaw od innych spółek z koncernu Vivendi poszły w dół z 1,13 mln zł do 482,6 tys. zł. Przychody od agencji Havas Warsaw zmniejszyły się z 578,3 do 180,8 tys. zł, a od ITI Neovision (obecnie Canal+ Polska) - z 452,7 do 259,7 tys. zł. Natomiast wpływy od Havas Paris skurczyły się z 90,4 tys. zł do zera.

- Rok 2020 był okresem intensywnej pracy związanej z restrukturyzacją Spółki i próbą unowocześnienia jej oferty, mającej sprostać nowym trendom w szeroko pojętym doradztwie komunikacyjnym i działaniach public relations oraz oczekiwaniom klientów. Jednocześnie był to rok szalejącej pandemii COVID-19, co negatywnie przełożyło się na całą światową gospodarkę i nie pozostało bez wpływy na lokalny rynek i wyniki Spółki - skomentowano w sprawozdaniu Havas PR Warsaw.

Koszty 7 proc. w dół 340 tys. zł z tarczy kredytowej

Wydatki operacyjne Havas PR Warsaw w ub.r. wyniosły 4,88 mln zł, co wobec 5,23 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 6,6 proc. Przy czym nakłady na usługi obce zwiększyły się z 3,11 do 3,43 mln zł.

Koszty wynagrodzeń zmalały z 1,41 mln zł do 961,5 tys. zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 258,8 do 157,9 tys. zł. Średnie zatrudnienie w agencji zmalało rok do roku z 16 do 9,8 etatów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Pozostałe koszty rodzajowe spadły z 367,5 do 281,1 tys. zł, a wydatki na amortyzację - z 47,9 do 24,9 tys. zł.

Po wybuchu epidemii agencji umorzono przez trzy miesiące 46,5 tys. zł składek pracowniczych na ZUS. Ponadto firma uzyskała 339,7 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy kredytowej.

Rentowność poniżej zera

Dużo większy spadek wpływów niż kosztów Havas PR Warsaw spowodował, że wyniki rentowności agencji obniżyły się poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 454,4 tys. zł zysku do 404,4 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 521,2 tys. zł zysku do 324,3 tys. zł straty, wynik brutto - z 494,3 tys. zł zysku do 358,7 tys. zł straty, a wynik netto - z 397,2 tys. zł zysku do 304,9 tys. zł straty.

Jako główne plany na br. wymieniono „działania mające poprawić rentowność prowadzonej działalności, utrzymanie jak najszerszą bazy klientów oraz intensyfikacja działań mających pozyskać nowych klientów”.

- Priorytetem Zarządu Spółki jest utrzymanie najwyższej jakości obsługi klientów Spółki i poprawa kompetencji swoich konsultantów. Kierownictwo Spółki nadal będzie monitorować rozwój sytuacji związanej z pandemią i podejmie wszelkie możliwe kroki, aby złagodzić wszelkie negatywne skutki które z niej mogą dla Spółki wyniknąć - zaznaczono.

Dołącz do dyskusji: Havas PR Warsaw ze stratą, wpływy 21 proc. w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Połowę ludzi zwolnili? I takie spadki? No coś słabo to wygląda
odpowiedź
User
Baleron
Najlepsze agencje PR miały zyski ok. 2 mln. a tu strata 300 tys. Zarząd do wymiany, ot co.
odpowiedź