SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Helen Harisson &Company Ltd, 3M3A i CESP chętne na audyt panelu telemetrycznego Nielsena

Londyńska firma Helen Harisson&Company Ltd, firma 3M3A zajmująca się zarządzaniem i obsługą pomiarów oglądalności oraz Centre d'etude Dues Supports de Publicite (CESP) z Francji zgłosiły się do prowadzonego przez Telewizję Polska dialogu technicznego na audyt panelu telemetrycznego realizowanego przez Nielsen Audience Measurement.

Telewizja Polska rozpoczęła dialog techniczny dotyczący panelu telemetrycznego realizowanego przez Nielsen Audience Measurement na początku lipca br. Poprzedza on właściwy przetarg na wybór firmy, która miałaby się tym audytem zająć.

 

Zgłosiły się do niego trzy firmy: Helen Harisson&Company Ltd z Londynu, firma 3M3A zajmująca się zarządzaniem i obsługą pomiarów oglądalności oraz CESP z Francji.

 

TVP chce sprawdzić zgodność tego panelu z powszechnie akceptowanymi standardami TAM (Television Audience Measurement) oraz ocenić stopień adekwatności stosowanego przez Nielsena pomiaru widowni telewizyjnej w odniesieniu do zmian na rynku telewizyjnym.

 

Dialog techniczny ma dostarczyć TVP informacji na temat zastosowania możliwych procedur kontroli realizowanego przez NAM badania. W ramach tej kontroli nadawca chce sprawdzić, czy w pomiarze faktycznie są stosowane procedury deklarowane przez NAM, czy są one zgodne ze standardami TAM.

 

Firmy uczestniczące w dialogu mają zaprezentować sposób prowadzenia audytu oraz wskazać najefektywniejszy sposób weryfikacji panelu Nielsen Audience Measurement. Nadawca chce również dowiedzieć się, na ile zasadne jest przyjmowanie do wyceny atrakcyjności reklamowej poszczególnych nadawców grupy rozliczeniowej 16-49 lat, zweryfikować i ocenić stopień wykonania zleceń poaudytowych dla pomiaru NAM prowadzonego w TVP w latach 2011-2012.

 

TVP ogłaszając dialog techniczny zastrzegła, że jego przeprowadzenie nie jest równoważne z zaproszeniem do składania ofert. Tak było dwa lata temu. Te same firmy zgłosiły się do dialogu związanego z audytem telemetrii NAM, ale TVP ostatecznie przetargu nie przeprowadziła.

 

Telewizja Polska od dwóch lat regularnie krytykuje badanie telemetryczne realizowane przez Nielsen Audience Measurement. Kierownictwo nadawcy uważa, że jest ono oparte na zbyt małej liczbie gospodarstw domowych, których rozmieszczenie terytorialne nie jest reprezentatywne dla całego społeczeństwa. Już wiosną 2016 roku TVP zwróciła się do Nielsena o kody pocztowe uczestników pomiaru. Firma badawcza ich nie przekazała, uzasadniając to ochroną danych osobowych. Jesienią 2016 roku firmy porozumiały się, że audyt rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego przeprowadzi podmiot wybrany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA Polska. W ostatnich tygodniach Telewizja Polska chwaliła się wysoką oglądalnością transmisji meczów piłkarskich mistrzostw świata, podając wyniki własnego pomiaru, opartego na danych ok. 190 tys. klientów usługi telewizyjnej Netii. W tym pomiarze programy TVP osiągają znacznie wyższe wyniki niż w badaniu Nielsen Audience Measurement. Jednocześnie w kilku materiałach w programach informacyjnych skrytykowano badanie Nielsena oraz kilku menedżerów tej firmy.

 

Telewizja Polska ofertę reklamową przy transmisjach z mundialu sprzedawała drożej, zgodnie z wartościami w cenniku, opierając się na modelu oglądalności rzeczywistej (MOR), a reklamodawcy akceptowali ten sposób rozliczania. - Zmusza nas to do podjęcia kroków w stosunku do Nielsena i rynku - po raz kolejny zażądamy audytu w Nielsenie i sami zgłosimy audytora. Oczekujemy, że firma Nielsen bez żadnych warunków zaakceptuje zgłoszonego przez nas profesjonalnego audytora - stwierdził prezes TVP Jacek Kurski dwa tygodnie temu. Dodał, że nadal nie został zrealizowany audyt, który miało koordynować IAA. Kurski zapowiedział także uruchomienie nowego systemu wyceniania czasu reklamowego.

Dołącz do dyskusji: Helen Harisson &Company Ltd, 3M3A i CESP chętne na audyt panelu telemetrycznego Nielsena

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl