SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji

Wśród firm farmaceutycznych i kosmetycznych budżety na reklamy telewizyjne najmocniej zwiększyły w ub.r. Henkel Polska i Aflofarm. Natomiast liderami pod względem wielkości tych wydatków pozostały L'Oreal Polska i US Pharmacia.

Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji

Dane TNS OBOP pokazują, że firmy z sektora higieny i pielęgnacji ciała wydające cennikowo najwięcej na reklamy telewizyjne w 2010 roku przeznaczyły na to mniej więcej tyle samo środków, co rok wcześniej. Telewizyjny budżet reklamowy liderującego w tym segmencie L'Oreal Polska zmniejszył się o 2 proc., a w przypadku Nivea Polska spadek wyniósł 5 proc. Z drugiej strony Procter & Gamble DS Polska na promocję swoich artykułów kosmetycznych i higienicznych w telewizji przeznaczył 10 proc. więcej niż w 2009 roku, a Unilever Polska – 24 proc. więcej. Natomiast wydatki Henkel Polska w tym zakresie wzrosły aż o 64 proc.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Higiena i pielęgnacja”

 
 

 

2010 rok

2009 rok

 

L'Oreal Polska

348 555 735 zł

355 857 843 zł

 

Procter & Gamble DS Polska

335 575 309 zł

304 559 501 zł

 

Unilever Polska

256 383 723 zł

206 837 374 zł

 

Henkel Polska

154 808 995 zł

94 418 011 zł

 

Nivea Polska

118 475 799 zł

124 250 713 zł

 

 

Z kolei w sektorze farmaceutycznym wszyscy najwięksi reklamodawcy telewizyjni zwiększyli swoje cennikowe wydatki w tym zakresie. I tak US Pharmacia przeznaczyła 3 proc. więcej środków niż w 2009 roku, a Novartis Poland – 12 proc. więcej. Natomiast Glaxosmithkline na reklamy telewizyjne swoich farmaceutyków wydał 16 proc. więcej, a Reckitt Benckiser – 17 proc. więcej. Jednak największy wzrost telewizyjnego budżetu reklamowego – wynoszący 142 proc. – zanotował Aflofarm.

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Produkty farmaceutyczne, leki”

 
 

 

2010 rok

2009 rok

 

US Pharmacia

324 525 096 zł

313 739 034 zł

 

Aflofarm

178 076 981 zł

73 647 402 zł

 

Glaxosmithkline Consumer Healthcare

115 621 913 zł

99 829 524 zł

 

Novartis Poland

112 603 975 zł

99 829 524 zł

 

Reckitt Benckiser Healthcare

108 319 741 zł

92 850 107 zł

 
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Bardzo proszę abyście w wolnej chwili wypełnili ankietę dotyczącą rozrywki w mediach. Zajmie Wam to jedynie około15 minut, a mi ogromnie pomoże. Każde wypełnienie będzie dla mnie bardzo cenne.
Link do ankiety: ebadania.pl/01a9dbb5a699af78
Z góry dziękuję / Andrzej
odpowiedź
User
Stex
Wolne chwile przeznaczamy na rzeczy przyjemne. A za wypełnianie ankiet służących do zarabiania pieniędzy poprosimy honorarium.
odpowiedź