Carrefour wstrzymał reklamy w serwisach VOD, bo zarzucono TVP.info nienawiść do LGBT

Firma Carrefour Polska wstrzymała na krótko emisję reklam w serwisach VoD, m.in. na TVP VOD, po tym jak na Twitterze zarzucono, że na portalu TVP.info pojawią się treści atakujące mniejszości seksualne. - Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD - tłumaczy Carrefour.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Carrefour wstrzymał reklamy w serwisach VOD, bo zarzucono TVP.info nienawiść do LGBT

Użytkowniczka Twittera o nicku Claire Underwood w zeszłą środę zwróciła uwagę Carrefourowi, że reklama jego polskiego oddziału ukazała się w sekcji TVP Stream na portalu TVP VOD. Zestawiła dwa zdjęcia: opisywanej reklamy na portalu oraz tekstów, które pojawiają się na TVP.info po wpisaniu hasła „tęczowa zaraza”.

- Czy wiecie, że kupujecie reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, finansując obrzydliwą nienawiść do LGBT? - spytała, oznaczając we wpisie sieć supermarketów.

Tego samego dnia o tej sprawie poinformowano na profilu @TvpStop. - Grupo Carrefour, doceniamy, że podjęłaś już kroki, aby wycofać swoje reklamy z obraźliwej "Gazety Polskiej". Czy zrobisz to samo z reklamami w TVP? - spytano. W opisie profilu @TvpStop czytamy: "Spraw aby nienawiść się nie opłacała. Napisz do producentów reklamujących się w TVP i spytaj czy będą kontynuować fundowanie hejtu w TVP Info?".

Wpis podano dalej na profilu Stop Funding Hate.

Carrefour: wstrzymaliśmy kampanię, podwoimy czujność

W odpowiedzi na wpis Claire Underwood centrala Carrefoura stwierdziła, że wskazane przez internautkę treści „nie odzwierciedlają wartości firmy”. - Po twoim zgłoszeniu wstrzymaliśmy bieżącą kampanię. Podwoimy naszą czujność na te tematy - zadeklarował Carrefour.

- Jesteśmy portalem informacyjnym, informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym. Kto z firmy Carrefour Polska miałby decydować, którą informację podać, a którą ocenzurować i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję? - skomentował w odpowiedzi Samuel Pereira, zastępcą kierownika redakcji mediów interaktywnych TAI.

Carrefour tłumaczy się błędem przy automatycznym zakupie

Swoje stanowisko w tej sprawie przysłała nam też biuro prasowe Carrefour Polska. Podkreśla w nim,  że sieć „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności klientów, pracowników oraz partnerów biznesowych”. 

- Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej - czytamy w oświadczeniu.

TVP: "Oszczerstwa anonimowego trolla"

O sprawie napisał też portal Onet.pl. Dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, Jarosław Olechowski, odniósł się do zawartych tam treści na Twitterze, pisząc: - Redakcja publikuje artykuł na podstawie nieprawdziwych oszczerstw anonimowego internetowego trolla z leadem, któremu przeczy ostatni akapit tekstu. Wszystko bez żadnej weryfikacji. Upadek.

Daniel Liszkiewicz, szef redakcji mediów interaktywnych w TAI, skomentował w podobnym duchu: - Anonimowa internautka zamieściła screenshot, twierdząc, że w @tvp_info są "kolumny" o tęczowej zarazie"- co jest informacją nieprawdziwą. Kiedy zastosujemy taką metodologię to takie tzw. "kolumny", można wykryć we wszystkich mediach.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe