Huawei odda pieniądze za smartfon jeśli znikną z niego Google i Facebook. Koncern ratuje się przed spadkami sprzedaży

Koncern Huawei zapowiedział, że będzie zwracał 100 proc. ceny zakupu jego smartfonów, jeśli na skutek amerykańskich sankcji znikną z nich popularne aplikacje, takie jak YouTube, Gmail, Facebook, Instagram czy WhatsApp. Promocja zostanie wprowadzona na razie na Filipinach, ale może zostać rozszerzona na inne rynki. Wprowadzając ją Huawei próbuje bronić się przed przewidywanymi poważnymi spadkami sprzedaży jego urządzeń.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Huawei odda pieniądze za smartfon jeśli znikną z niego Google i Facebook. Koncern ratuje się przed spadkami sprzedaży

Podobnie postąpiło wiele innych amerykańskich firm technologicznych, m.in. Intel i Qualcomm. Ostatnio zaś współpracę z Huawei zawiesił także Facebook uniemożliwiając preinstalowanie w smartfonach chińskiej marki swoich usług i aplikacji.

Restrykcje ze strony USA i amerykańskich marek mogą boleśnie dotknąć Huawei. Według prognoz sprzedaż smartfonów produkowanych przez chiński koncern może spaść na rynkach poza Chinami nawet o 60 procent. W ślad za tym przychody Huawei będą w 2019 r. niższe o 30 mld dolarów.

Zwrot pieniędzy za brak YouTube’a i Facebooka

Aby ograniczyć spodziewane straty Huawei rozpoczął agresywne działania promocyjne. Koncern zapowiedział, że będzie zwracał pełne koszty zakupu jego smartfonów w przypadku, gdy z urządzeń tych zniknie dostęp do takich platform jak YouTube, Gmail, Facebook, Instagram, WhatsApp czy sklepu Google Play.

Wprowadzona przez Huawei gwarancja na razie ma obejmować urządzenia zakupione do sierpnia br. i dotyczy kilkudziesięciu modeli smartfonów, wśród nich są m.in. P30 i P30 Pro. Obecnie promocja jest ograniczona terytorialnie jedynie do Filipin, jednak według przewidywań może zostać szybko rozszerzona na inne rynki poza Chinami, na których prognozowane są znaczące spadki popytu na sprzęt Huawei.

W 2018 r. Huawei osiągnął przychody w wysokości ponad 105 mld dolarów, a zysk netto spółki wzrósł rok do roku o 25,1 procent. Najlepsze wyniki koncern zanotował na rodzimym rynku chińskim, zaś motorem wzrostów firmy była sprzedaż produkowanych przez niego urządzeń mobilnych.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu