SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Idea koordynuje Kampanię Promocyjną Polecenia Zapłaty

Polecenie Zapłaty to Dobry Znak - rusza ogólnopolska kampania promocyjna usługi Direct Debit

Od 06.09.2004 r. rozpoczęła się kolejna Ogólnopolska Kampania Promocyjna Polecenia Zapłaty, której koordynatorem jest Polska Telefonia Komórkowa Centertel - operator sieci Idea. Kampania będzie trwała do końca 2004 roku i w tym czasie ukażą się materiały dot. polecenia zapłaty w prasie, Internecie oraz TVN24. Kampania została przygotowana przez Koalicję na rzecz Polecenia Zapłaty, której koordynatorem prac jest PTK Centertel. Patronat nad kampanią ponownie objął Związek Banków Polskich, który w odpowiedzi na prośby Koalicji, wysłał do banków klientów pismo odnośnie rezygnacji/ obniżenia prowizji od transakcji Polecenia Zapłaty.

PTK Centertel posiada czołową pozycję na rynku klientów korzystających z Polecenia Zapłaty, z odsetkiem blisko 30% w ogólnej liczbie transakcji Direct Debit w Polsce. Blisko 200 tys. klientów Idei korzysta aktywnie z Polecenia Zapłaty i dlatego PTK Centertel postrzegana jest na rynku jako firma wiodąca w inicjatywach podejmowanych na rzecz popularyzacji tej nowoczesnej, wygodnej i taniej formy płatności.

Organizatorem kampanii Polcenia Zapłaty (wrzesień – grudzień 2004 r.) jest Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty w skład której wchodzą:

- Firmy telekomunikacyjne: PTK Centertel Sp. z o.o. operator sieci Idea, Polkomtel S.A. operator sieci Plus GSM, Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., Telekomunikacja Polska, Telefonia Dialog, Netia SA, OSP Polpager Sp. z o.o. operator sieci Sferia

- Banki: ABN AMRO Bank (Polska) S.A., Citibank Handlowy, BRE Bank SA, Deutsche Bank Polska S.A.

- Inne firmy: Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o. (operator platformy cyfrowej CYFRA+), UPC Telewizja Kablowa Sp. z o.o., Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

Celem kampanii jest:
* Zainteresowanie klienta nowoczesną i atrakcyjną formą rozliczeń bezgotówkowych jaką jest polecenie zapłaty
* Wyedukowanie (przekonanie) klienta, iż jest to wygodna i bezpieczna forma regulowania cyklicznych rachunków
* Przekonanie klienta do uruchomienia i korzystania z usługi

Wykorzystywane w kampanii media:
* Prasa: 3 layouty – 27 emisji, artykuły sponsorowane – 4 publikacje
* Internet: mailng i banery na witrynach Onetu, WP i Interii – 19 788 383 odsłon
* Strona internetowa Koalicji (aktualizacja): www.poleceniezaplaty.org.pl
* Reklama w TVN24: biznes foldery – 45 emisji, spoty reklamowe – 40 emisji
* Dodatkowy PR: konferencja prasowa oraz informacje dla prasy

Dotychczasowe działania Koalicji na rzecz Polecenia Zapłaty:

Wiosną 2003 roku na rynku polskim zawiązała się Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty, której celem jest popularyzacja tej niezwykle wygodnej formy regulowania rachunków.

Koalicję utworzyli operatorzy sieci komórkowych – PTK Centertel Sp. z o.o. operator sieci Idea, , Polkomtel S.A. operator sieci Plus GSM, Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.; telekomunikacyjnych – Telekomunikacja Polska, Telefonia Dialog i Netia SA, banki – ABN AMRO Bank (Polska) S.A., Citibank Handlowy, BRE Bank SA, Deutsche Bank Polska S.A.; a także Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o. (operator platformy cyfrowej CYFRA+) i Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

Koordynatorem prac Koalicji została firma PTK Centertel Sp. z o.o. operator sieci Idea.

Firmy zrzeszone w Koalicji ustaliły wspólne priorytety i przeprowadziły w 2003 roku kampanię medialną, która została podzielona na dwie części:

1. Kampanię prasową, nad którą patronat objął Związek Banków Polskich i Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego Eko-Dom, która została zrealizowana przed sezonem wakacyjnym 2003. W kilkunastu magazynach ukazały się reklamy podkreślające główne zalety Polecenia Zapłaty. Równolegle w największych miastach Polski odbył się cykl spotkań z przedstawicielami lokalnych mediów poświęconych zaletom i wygodzie opłacania rachunków poprzez polecenie zapłaty. Powstała również strona internetowa: www.poleceniezaplaty.org.pl;

2. Kampanię internetową, która została zrealizowana pod koniec 2003 roku.

Koalicjanci podjęli także, we własnym zakresie, dodatkowe działania promocyjne, wspierające kampanię oraz dalszy rozwój Polecenia Zapłaty.

Po 3 miesiącach od startu kampanii ilość transakcji Polecenia Zapłaty w Polsce wzrosła o ok. 35%, a do końca 2003 roku uległa podwojeniu.

Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty otrzymała prestiżową nagrodę Twojego Stylu „Alicja 2003”

Koalicja prowadzi lobbing na rzecz rozwoju polecenia zapłaty w środowisku bankowym i wśród wierzycieli, co dotychczas zaowocowało:

- zaproszeniem Koalicji do udziału w pracach Zespołu ds. Polecenia Zapłaty przy ZBP przy nowelizacji Porozumienia Międzybankowego,

- przyłączeniem w 2004 roku do Koalicji dwóch nowych członków: UPC Telewizji Kablowej Sp. z o.o. i OSP Polpager Sp. z o.o. operatora sieci Sferia.

Od początku 2004 roku trwały prace nad przygotowaniem i przeprowadzeniem następnej kampanii informacyjno-edukacyjnej.

Dołącz do dyskusji: Idea koordynuje Kampanię Promocyjną Polecenia Zapłaty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl