Iga Świątek nie będzie już reklamować Xiaomi. „Szerokie wsparcie dla Ukrainy”

Tenisistka Iga Świątek nie przedłuży wygasającej z końcem marca współpracy reklamowej z chińskim producentem elektroniki Xiaomi. Zawodniczka wiele razy pokazywała wsparcie dla Ukrainy, natomiast Xiaomi pozostaje na rosyjskim rynku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Iga Świątek nie będzie już reklamować Xiaomi. „Szerokie wsparcie dla Ukrainy”
Iga Świątek w reklamie Xiaomi

Iga Świątek ambasadorską reklamową Xiaomi została w marcu 2021 roku, po swoim pierwszym zwycięstwie wielkoszlemowym, odniesionym jesienią 2020 roku w Roland Garros. - Wiecie, że moją pasją jest tenis i chcę wam pokazać, jak sport może rozwijać i zmieniać życie. Chcę podzielić się z fanami Xiaomi tym, co robię, jak się przygotowuję i jak gram. Może zaszczepię w was pasję do tego wspaniałego sportu - mówiła wówczas.

Wiadomo już, że zawarta na dwa lata umowa nie zostanie przedłużona. Zespół prasowy Igi Świątek potwierdził „Gazecie Wyborczej”, że kontrakt wygaśnie z końcem marca. Szczegółów nie zdradza, tłumacząc, że są poufne.

- Iga Świątek współpracowała dotychczas z polskim oddziałem Xiaomi, promując produkty marki wyłącznie w Polsce. Znane jest jej szerokie wsparcie dla Ukrainy i konkretne działania pomocowe oraz jasne stanowisko osobiste przeciwne tej wojnie - podkreślili PR-owcy zawodniczki.

Świątek reklamowała przede wszystkim smartfony Xiaomi wprowadzane na polski rynek, m.in. model Xiaomi Mi 11 Lite 5 pod hasłem „W Twoim Stylu”.

Iga Świątek pomaga Ukrainie

Od początku wojny w Ukrainie Iga Świątek gra z przypiętą do czapeczki wstążką w barwach flagi ukraińskiej. Wsparcie dla tego kraju wyrażała wielokrotnie m.in. po wygranych turniejach. Pod koniec lipca ub.r. główną gwiazdą pokazowego meczu w Krakowie z Agnieszką Radwańską, Martynem Pawelskim i Serhijem Stachowskim, podczas którego zebrano 2,5 mln zł na pomoc Ukrainie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/iga-swiatek-krolowa-polskiego-sportu,7169710277109889a ##

- Wiem, że pamięć społeczna jest krótka, dlatego chcieliśmy przypomnieć światu, że wojna w Ukrainie się nie skończyła. Myślę, że wykonaliśmy zadanie wspólnej pomocy przez tenis i pokazaliśmy, jak wielką społeczną siłę ma sport - podkreślała wtedy Świątek.

 

Od początku 2021 roku sponsorem głównym i partnerem strategicznym Igi Świątek jest PZU, logo ubezpieczyciela jest na torsie jej koszulki. Tenisistka reklamuje też markę odzieżową Asics (logo na czapeczce), i zegarki Rolex (umowę pod koniec 2020 roku zawarto na trzy lata), a niedawno podpisała 3-letni kontrakt reklamowy z producentem napojów izotonicznych Oshee.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/iga-swiatek-pzu-ubezpieczenia-komunikacyjne,7169676135213185a ##

W ub.r. „Forbes Women” we współpracy z Press-Service Monitoring Mediów oszacował wartość reklamową tenisistki na 713 mln zł.

Robert Lewandowski rozstał się z Huawei

Na początku marca ub.r. trwającą sześć lat współpracę reklamową z Huawei zakończył Robert Lewandowski. - Tym samym realizacja wszelkich świadczeń promocyjnych została z naszej strony wstrzymana - stwierdził menedżer piłkarza Tomasz Zawiślak.

Chińskim firmom zarzucano wsparcie Rosji, m.in. w zakresie obrony cybernetycznej, oraz pozostawanie ze swoimi produktami i usługami w tym kraju. Lewandowski był bohaterem reklam Huawei w całej Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii, w 2018 roku do grona ambasadorów marketingowym firmy dołączyła jego żona Anna.

W pierwszych miesiącach po agresji Rosji na Ukrainę z rynku rosyjskiego wycofało się wiele firm z różnych branż, w tym handlowej, gastronomicznej, telekomunikacyjnej i mediów. Na te pozostające w Rosji spadła fala krytyki, wzywano do bojkotowania ich. W Polsce najmocniej odczuły to sieci sklepów Auchan i Leroy Merlin.

Ta druga pozostała jednak sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski (niedawno przedłużyła umowę), pod koniec ub.r. wznowiła współpracę reklamową z Kanałem Sportowym („firma angażowała się w pomoc Ukraińcom, nie widzieliśmy żadnych przesłanek, by nie komunikować partnerstwa LM z reprezentacją Polski, bo na tym nasza współpraca polega - tłumaczyła Agnieszka Prachniak, dyrektorka ds. rozwoju biznesu w Kanale) a w jej reklamach znów występuje architekt Krzysztof Miruć.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu