SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Nowy katalog IKEA w 7 mln egz., wspiera to kampania pod hasłem „Niech żyje Dom!” (wideo)

Kampania pod hasłem „Życie to zmiany, zrób na nie miejsce. IKEA. Niech Żyje Dom!” rozpoczyna nową platformę komunikacyjną sieci sklepów IKEA. Za jej realizację odpowiadają agencje: Saatchi&Saatchi IS, MEC, Garden of Words i Hash.fm.

Article

W poniedziałek sieć sklepów IKEA rozpoczęła działania w ramach nowej platformy komunikacyjnej „IKEA. Niech Żyje Dom!”. Jej otwarciem jest kampania pod hasłem „Życie to zmiany, zrób na nie miejsce”.

Poprzednie hasło platformy komunikacyjnej IKEA brzmiało „IKEA. Ty tu urządzisz”, a dotychczasowe działania marki były ściśle z nią związane. Hasło „IKEA. Niech Żyje Dom!” ma ucieleśniać nową wizję marki na polskim rynku. Jego znaczenie opiera się na dwuznaczności - z jednej strony na celebracji domowego życia, w której marka IKEA chce pomóc, ale także na dopasowaniu swojego domu do stale zmieniających się warunków.

Najnowszy spot IKEA jest powiązany z ideą nowej platformy komunikacyjnej marki oraz hasłem nowego katalogu firmy. Spot pokazuje, że życie składa się z dużych i małych zmian, na które warto zrobić miejsce w swoim domu, by cieszyć się każdą spędzoną w nim chwilą. Format ma zaskakiwać nietypową narracją i muzyką, która jest wynikiem współpracy z twórcami Bartoszem „Fiszem” Waglewskim oraz Piotrem „Duitem” Krygierem.

Spot wizerunkowy trwa 45 sekund. Materiał występuje również w krótszej wersji trwającej 30 sek. Poza kampanią wizerunkową w mediach pojawią się dwa 15-sekundowe spoty produktowe o nowościach katalogowych oraz o produktach z katalogu, które w tej edycji mają obniżone ceny. Akcja reklamowa obejmuje telewizję, internet (m.in. social media, współpraca z influencerami), prasę, radio, outdoor oraz kina.

Za kreację kampanii, w tym także spotów reklamowych oraz komunikację w internecie odpowiada agencja Saatchi & Saatchi IS. Zakup mediów do kampanii koordynuje w całości dom mediowy MEC. Za całość działań PR odpowiada agencja Garden of Words, współpracą z influencerami kieruje agencja Hash.fm.

IKEA rozpoczyna też dystrybucję nowego katalogu na 2018 rok pod hasłem „Zrób miejsce na życie”. Katalog ma 324 strony i cztery strony okładki. Został wydrukowany w nakładzie 203 mln egzemplarzy w 35 językach i jest dostępny w 52 krajach. Liczba egzemplarzy dystrybuowanych w Polsce to 7 mln sztuk. Tegoroczna edycja katalogu skupia się na pokoju dziennym – miejscu, w którym przez całą dobę tętni życie.

Wersję drukowaną uzupełniają cyfrowa wersja katalogu IKEA i aplikacja Katalog IKEA. Wariant cyfrowy występuje w 69 odmianach językowych oraz 3 różnych layoutach zoptymalizowanych pod kątem różnych rodzajów mediów (komputer stacjonarny/laptop, smartfon/tablet i Apple TV). Z kolei aplikacja Katalog IKEA zawiera pogłębione treści, w tym filmy nawiązujące do wersji drukowanej katalogu, które dostarczają więcej informacji na temat przedstawianych rozwiązań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nowy katalog IKEA w 7 mln egz., wspiera to kampania pod hasłem „Niech żyje Dom!” (wideo)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jak
To jest tak słabe w porównaniu do reklmówki tego katalogu wypuszczonej po angielsku, że aż szkoda gadać. Fisz jest słaby w tym, tekst jest słaby, muzyka i cały ten spot taki przaśny polski.
9 4
odpowiedź
User
oona
Podoba mi sie! Poczatkowo razil Fisz ale po kolejnym obejrzeniu jednak się to ze sobs ladnie spina I ta maniera mi sie podoba.
4 6
odpowiedź
User
Wito
To jest żena proszę państwa. Dno dna. Ikea? Wow. Nie spodziewałem się.
6 1
odpowiedź
User
esc
nie kumam zabiegu z fiszem....zabieg jest na sile i zupelnei nie potrzebny..jesli juz to gdzie jest muzyka w tym...kopiujemy wersje angielska, ale nawet to robimy slabo
4 1
odpowiedź
User
jak
Saczi myśleli, że wezmą Fisza i samo się obroni, ale się nie obroniło. W angieslkiej reklamie jest energia, rym i dobra muzyka. Tutaj nawet dobrego tekstu nie ma.
4 1
odpowiedź
User
Abel
Dodajcie muzykę, wywalcie fisza...
1 0
odpowiedź
User
Adaptacja
Dlaczego Satchi nie przyznaje się, że zrobiło ADAPTACJĘ reklamy "Make room for life"? Nawet scena z pustym fotelem jest ta sama. Reszta dużo słabsza niż oryginał. Nie udało się ani językowo, ani muzycznie. Toporność, silenie się na bidafilozofowanie, patos, nadęcie. I nieuczciwe przypisywanie sobie tego "dzieła". No ludzie, wstyd!
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing