SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

IKEA delikatnie modyfikuje logo

IKEA wprowadziła delikatne modyfikacje w swoim logo, które wprowadzono w 1992 roku. Są to kosmetyczne zmiany w proporcjach, a ich autorem jest Seventy Agency ze Sztokholmu.

Article

Logo, którym ostatnio posługiwała się IKEA wprowadzono 27 lat temu, w 1992 roku. Teraz firma postanowiła je delikatnie zmodyfikować. Autorem projektu jest Joakim Jerring z Seventy Agency ze Sztokholmu.

Zmianom uległy proporcje w logo. Nowy znak jest mniej niż dotychczas rozciągnięty dzięki czemu ma lepiej prezentować się m.in. na ekranie smartfonów i na stronie internetowej.

Nowe logo



Owal w kolorze żółtym został jakby nieco powiększony, a znajdujące się w nim litery IKEA nieco pomniejszone i bardziej do siebie zbliżone.

Rozszerzono w napisie literę „A”, natomiast „ramiona” w literze K nieco zwężono.

 

Stare logo


Według Jerringa zaktualizowane logo było wynikiem ścisłej współpracy z IKEA przez większą część roku. Firma chciała, aby nowe logo zwiększyło czytelność zarówno w domenach cyfrowych, jak i fizycznych. Chciała także, aby projekt uniknął konieczności ponownej rejestracji znaku towarowego. 

- Wprowadzając subtelne, ale znaczące zmiany w logo, stworzyliśmy optymalne wrażenia wizualne we wszystkich formatach, ale zachowaliśmy unikalne cechy oryginalnego kultowego projektu - powiedział Joakim Jerring. - Jedną z tych aktualizacji było zwiększenie optycznego rozmiaru logo. Zmieniając proporcje prostokąta i owalu, zwiększyliśmy rozmiar litery o 15 proc., tworząc większą obecność marki w tej samej przestrzeni medialnej - dodał.

Wprowadzono też inne odcienie kolorów niebieskiego i żółtego. Nowa kolorystyka ma być bardziej stonowana i wyciszona.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: IKEA delikatnie modyfikuje logo

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kurdupel
Nowe logo rzeczywiście jest ładniejsze
2 1
odpowiedź
User
Kama
It made my day: "Zmieniając proporcje prostokąta i owalu, zwiększyliśmy rozmiar litery o 15 proc., tworząc większą obecność marki w tej samej przestrzeni medialnej"
7 0
odpowiedź
User
HOLLY
Rzeczywiście udany tuning. Stare logo ikoniczne, ale jednak zalatywało już trochę plastikową tandetą lat 90-tych. Nowa wersja jest wierna tradycji, na pierwszy rzut oka prawie identyczna, a jednak te subtelne zmiany dają efekt, który firma chciała uzyskać.
2 1
odpowiedź
User
pavv
WOW! Rewelacja. Teraz pociąg kasy wydadzą na zmianę szyldów.
3 0
odpowiedź
User
Dj Raf
Koszt zmiany 3 miliony oiro, 6 miesięcy pracy dwóch agencji
5 1
odpowiedź