SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IKEA ruszy z kampanią „Dobry klimat zaczyna się w domu”. Firma podkreśla przywiązanie do ekologii

Odnawialne źródła energii, nowe zrównoważone rozwiązania dla klientów, 60 proc. asortymentu IKEA wytworzonego z materiałów odnawialnych – to główne tematy nowego globalnego raportu zrównoważonego rozwoju IKEA za rok finansowy 2018. Firma zapowiedziała także nową proekologiczną kampanię „Dobry klimat zaczyna się w domu”.

Article

Raport zrównoważonego rozwoju IKEA pokazuje,  jakie działania w tym obszarze udało się już firmie zrealizować. Po raz pierwszy obejmuje on cały łańcuch wartości, w tym produkcję, dostawy i sprzedaż.

IKEA podkreśla, że ważne są dla niej postępujące na świecie zmiany klimatyczne. Dlatego szwedzka firma zakłada ograniczanie śladu węglowego na szerszą skalę niż tylko w obrębie własnej działalności.

- Z początkiem kwietnia wystartujemy z kampanią pod hasłem „Dobry klimat zaczyna się w domu”. Będziemy zachęcać konsumentów do małych zmian w codziennym życiu, które mają duże znaczenie dla ochrony naszej planety - mówi Carolina Garcia Gomez, prezes IKEA Retail Polska.

IKEA stawia na energię odnawialną i recykling

Do 2030 roku IKEA chce, by wszystkie wykorzystywane przez nią materiały były odnawialne bądź pochodzące z recyklingu materiałowego.

- W 2018 r. osiągnęliśmy poziom 60 proc. asortymentu IKEA wyprodukowanego z materiałów odnawialnych, a 10 proc. zawierało materiały pochodzące z recyklingu. W tym samym roku 100 proc. bawełny i 85 proc. drewna wykorzystywanych przez IKEA pochodziło ze zrównoważonych źródeł, posiadających certyfikaty odpowiednio BCS i FSC - informuje firma w swoim raporcie nt. zrównoważonego rozwoju.

Jednym z globalnych celów IKEA jest zwiększenie produkcji energii ze źródeł odnawialnych.

- Konsekwentnie od lat stawiamy na energetykę odnawialną. W ubiegłym roku finansowym aż 99,5% energii wykorzystanej do działalności naszych fabryk w Polsce pochodziło ze źródeł odnawialnych. Dużą wagę przykładamy także do efektywności energetycznej. Chcemy budować świadomość i kompetencje wokół oszczędzania energii oraz dzielić się dobrymi praktykami wdrożonymi w IKEA Industry. Organizujemy w tym celu warsztaty, zarówno w naszych fabrykach, jak i dla naszych dostawców, którzy są częścią łańcucha dostaw IKEA – mówi Andreas Carlsson, Sustainability Manager, IKEA Industry.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: IKEA ruszy z kampanią „Dobry klimat zaczyna się w domu”. Firma podkreśla przywiązanie do ekologii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl