SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Infor Biznes: wbrew kampanii Fundacji Pomyśl o Przyszłości „Dziennik Gazeta Prawna” jest polską marką

Fundacja Pomyśl o Przyszłości w ramach kampanii „Kupuj świadomie” zaliczyła „Dziennik Gazetę Prawną” do zagranicznych marek medialnych, mimo że większościowym udziałowcem wydającego „DGP” Infor Biznes jest polska firma Infor PL. - Będziemy się zwracać do Fundacji, aby nie używała w swoich zestawieniach marki „Dziennika Gazety Prawnej” jako medium zagranicznego - zapowiada Infor Biznes.

Ryszard Pieńkowski, fot. infor.pl Article

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) do zagranicznych marek medialnych został zaliczony w obszernym zestawieniu zawartym w materiale promocyjnym Fundacji Pomyśl o Przyszłości, który opublikowano w czwartkowej „Rzeczpospolitej”. Zwrócił na to uwagę na Twitterze Marcin Hadaj, szef działu Ekonomia i Społeczeństwo w „DGP”.

Tymczasem większościowym udziałowcem Infor Biznes jest polska spółka Infor PL należąca do Ryszarda Pieńkowskiego. Pozostałe udziały ma natomiast polski oddział szwajcarsko-niemieckiego holdingu Ringier Axel Springer.

Infor Biznes zapowiada, że będzie w tej sprawie interweniował u Fundacji Pomyśl o Przyszłości. - Zarząd Infor Biznes nie zgadza się z metodologią przyjętą przez Fundację Pomyśl o Przyszłości. Będziemy się zwracać do Fundacji, aby nie używała w swoich zestawieniach marki „Dziennika Gazety Prawnej” jako medium zagranicznego - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Mirosława Piotrowska, PR manager w firmie.

Co ciekawe, w materiale Fundacji Pomyśl o Przyszłości jako zagraniczną markę wymieniono też „Chip”. Tymczasem w kwietniu br. polski oddział wydawnictwa Burda Media zrezygnował z dalszego wydawania tego pisma, a licencję na prowadzenie serwisu internetowego pod tą marką przejęła firma założona przez dziennikarzy magazynu. Witryna w nowej odsłonie wystartowała ponad tydzień temu.

Marcin Szułdrzyński, wicenaczelny „Rzeczpospolitej”, zwrócił uwagę, że redakcja dziennika nie ma wpływu na treść publikowanych w nim materiałów promocyjnych. - Czy jak kolega ogląda w TVN reklamę proszków na ból głowy to mówi, że według TVN tylko Ibuprom zwalcza migrenę? - zapytał na Twitterze Marcina Hadaja. - Ibuprom zwalcza migrenę, a Wy publik nieprawdę. Nie rozgrzeszajcie się, że to reklama. Sprawdźcie tez czy Link4 to również obcy kapitał ;) - odpowiedział Hadaj, zwracając uwagę, że w tabelce Fundacji Pomyśl o Przyszłości Link4 sklasyfikowano jako markę zagraniczną, podczas gdy firmę kilka lat temu kupiła Grupa PZU.

Inni komentujący dodali, że w zestawieniu jako polskie wymieniono parę marek medialnych, które należą do firm zarejestrowanych za granicą lub mających tam udziałowców. Celem przenoszenia spółek za granicę najczęściej jest optymalizacja podatkowa.

Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Gazety Prawnej” wynosiła 39 380 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Infor Biznes: wbrew kampanii Fundacji Pomyśl o Przyszłości „Dziennik Gazeta Prawna” jest polską marką

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Czytelnik
Jak się komuś wytyka błędy, co słusznie zrobiono, to należy również siebie pilnować. Bo wicenaczelny RP ma na imię Mchał, nie Maciej! Gratuluję rzetelności...
8 8
odpowiedź