SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Initiative Media Warszawa ze wzrostem wpływów o 15 proc. i 18 mln zł zysku. Koronawirus obniży przychody o 5-10 proc.

W ub.r. dom mediowy Initiative Media Warszawa (należący do IPG Mediabrands) w ujęciu jednostkowym osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 14,8 proc. do 351,27 mln zł oraz zysku netto z 1,85 do 18,51 mln zł. Jego głównym klientem pozostaje Orange Polska.

Article

Na zeszłoroczne przychody Initiative Media Warszawa złożyło się przede wszystkim 346,49 mln zł z usług reklamowych (w tym 342,66 mln zł wpływów) krajowych, a także 2,72 mln zł wpływów krajowych z usług back office’owych i 2,06 mln zł ze sprzedaży

Stabilność dzięki kontraktowi z Orange

Pod koniec 2017 roku Initiative Media Warszawa w efekcie wygranego przetargu podpisał kolejną trzyletnią umowę na obsługę budżetu reklamowego Orange Polska. - Rok 2019 był drugim rokiem po przetargu, który miał miejsce po trzyletnim okresie współpracy i pozwolił zachować klienta w spółce na kolejne trzy lata, co daje stabilność funkcjonowania spółki w średnim okresie - skomentowano w sprawozdaniu domu mediowego.

Jego innymi klientami były w ub.r. firmy Carlsberg, Lego, Tchibo, Bank Millennium, BMW, FFiL Śnieżka, Rossmann. Pod koniec roku Initiative wygrał przetarg na obsługę spółki Teva.

Firma podkreśla, że popularnością cieszyły się jej usługi zaawansowanego modelowania ekonometrycznego oraz oferowany we współpracy z Reprise Media. - Rok 2019 był również przełomowy, ponieważ została podjęta decyzja o przeniesieniu zakupu programatycznego bezpośrednio do Polski (do tej pory był on realizowany za pośrednictwem biura regionalnego na Węgrzech - zaznaczono w raporcie.

9 pracowników więcej, zysk w górę dzięki dywidendom

Koszty rodzajowe Initiative Media Warszawa w ub.r. wyniosły 347,42 mln zł, co wobec 305,04 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 13,9 proc. Nakłady na usługi obce, czyli głównie zakup powierzchni reklamowych w mediach, poszły w górę z 291,87 do 331,73 mln zł.

Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 8,58 do 10,52 mln zł. Na koniec ub.r. w firmie pracowało na etacie 87 osób, o 9 więcej niż na koniec 2018 roku. W połowie ub.r. szefową Initiative Media Warszawa, a także całego koncernu IPG Mediabrands w Europie i Środkowo-Wschodniej, została Monika Bronowska.

Zysk operacyjny Initiative Media Warszawa zwiększył się z 1,91 do 4,52 mln zł. Pozostałe wskaźniki rentowności poszły w górę jeszcze mocniej ponieważ w ub.r. firma otrzymała 15 mln zł dywidend od spółek zależnych, wobec 915,3 tys. zł rok wcześniej. W efekcie jej zysk brutto urósł z 2,62 do 19,5 mln zł, a zysk netto - z 1,85 do 18,51 mln zł.

Jednostkowe sprawozdanie finansowe Initiative Media Warszawa

Grupa kapitałowa z większymi wpływami i mniejszym zyskiem

Z kolei w ujściu skonsolidowanym, z uwzględnieniem danych spółkę zależnych Brand Connection, Magna Global Polska (Initiative Media Polska ma 33,3 proc. jej udziałów) i Reprise Media (50 proc. udziałów), grupa kapitałowa Initiative Media Warszawa zanotowała w ub.r. 353,51 mln zł przychodów, z czego 348,88 mln zł z usług reklamowych.

Jej koszty rodzajowe poszły w górę z 308,33 do 348,87 mln zł, w tym nakłady na usługi obce - z 295,13 do 333,16 mln zł.

Przełożyło się to na wzrost zysku netto z 3,6 do 5,35 mln zł.

Koronawirus obniży wpływy o 5-10 proc.

Zarówno w sprawozdaniu spółki Initiative Media Warszawa, jak i całej grupy kapitałowej zaznaczono, że przychody w pierwszych miesiącach br. zmalały w związku z epidemią koronawirusa. - W oparciu o aktualną wiedzę kierownictwo jednostki szacuje, że w skali całego roku 2020 przychody ze sprzedaży ukształtują się na poziomie 90-95% zakładanego budżetu - zaznaczono.

- W ocenie kierownictwa jednostki sytuacja ta nie powinna w istotny sposób negatywnie wpływać na płynność Spółki oraz jej zdolność do bieżącego regulowania swoich zobowiązań. Ponadto w Spółce została przeprowadzona odpowiednia redukcja kosztów, która w ocenie kierownictwa pozwoli utrzymać wynik spółki za rok 2020 na budżetowanym poziomie - opisano.

Według Publicis Groupe w pierwszej połowie br. wydatki reklamowe w Polsce zmniejszyły się o 15,3 proc. do 4,02 mld zł, a tylko w drugim kwartale spadek wyniósł 27,9 proc. Najmocniej skurczyła się reklama zewnętrzna i kinowa, o prawie 30 proc. budżety obcięli reklamodawcy z sektora turystycznego i finansowego. Publicis Group prognozuje, że w całym br. rynek zmaleje o 8,7 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Initiative Media Warszawa ze wzrostem wpływów o 15 proc. i 18 mln zł zysku. Koronawirus obniży przychody o 5-10 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl