SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Instagram już z 1,5 mln polskich użytkowników, Pinterest z 800 tys.

Przeglądarkowa wersja aplikacji Instagram osiągnęła w sierpniu br. rekordową popularność w Polsce - ponad 1,5 mln użytkowników, czyli pięć razy więcej niż rok wcześniej. Natomiast Pinterest notował w ostatnich miesiącach ok. 800 tys. polskich użytkowników.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w sierpniu br. serwis Instagram.com odwiedziło 1,56 mln użytkowników, o 480 tys. więcej niż miesiąc wcześniej i aż prawie pięć razy więcej niż rok wcześniej. Zresztą to w sierpniu ub.r. Instagram po raz pierwszy osiągnął na tyle dużą odwiedzalność, że została ona oszacowana w Megapanelu. Przy czym do lutego br. serwis notował poniżej 500 tys. real users. Od tego miesiąca jego popularność zaczęła jednak dynamicznie rosnąć i już w kwietniu witryna zbliżyła się do poziomu miliona real users, a w maju wyraźnie go przekroczyła.

Przypomnijmy, że Instagram działa przede wszystkim jako aplikacja mobilna pozwalająca łatwo publikować w internecie zdjęcia (z dodatkowymi filtrami-efektami) zrobione telefonem komórkowym, natomiast wersja przeglądarkowa daje dostęp tylko do wybranych opcji. W sierpniu br. eksperci, oszacowali liczbę aktywnych polskich użytkowników aplikacji Instagram na ok. 500 tys., dodając, że do wzrostu odwiedzalności jego wersji przeglądarkowej przyczynia się m.in. integracja z Facebookiem (przeczytaj te opinie).

>>> Co marki i marketerzy mogą na Instagramie (opinie)

Instagram.com w Polsce w 2012 i 2013 roku

Megapanel PBI/Gemius - WIRTUALNEMEDIA.PL

 

real users

zasięg

VIII 2012

327 031

1,68%

IX 2012

410 000

2,11%

X 2012

367 049

1,89%

XI 2012

404 417

2,09%

XII 2012

477 540

2,47%

I 2013

494 109

2,55%

II 2013

534 098

2,72%

III 2013

689 498

3,44%

IV 2013

973 886

4,77%

V 2013

1 180 054

5,76%

VI 2013

1 096 284

5,40%

VII 2013

1 082 679

5,24%

VIII 2013

1 563 774

7,47%


W ostatnich miesiącach Instagram przegonił pod względem odwiedzalności inny globalny serwis oparty na treściach graficznych - Pinterest. Ten drugi rekordowy zasięg w Polsce - 1,26 mln real users - zanotował w czerwcu br., natomiast w kolejnych miesiącach odwiedziło go 870 i 778 tys. użytkowników. Przy czym w skali roku oznacza to i tak duży wzrost, bo wiosną i latem ub.r. serwis przyciągał po ok. 300 tys. użytkowników miesięcznie. Poziom 500 tys. real users pierwszy raz przekroczył w lutym br., ale w kolejnych dwóch miesiącach miał mniej użytkowników.

>>> Czym Pinterest przyciąga polskich użytkowników i marketerów (komentarze)

Pinterest w Polsce w 2012 i 2013 roku

Megapanel PBI/Gemius - WIRTUALNEMEDIA.PL

 

real users

zasięg

II 2012

137 890

0,71%

III 2012

209 288

1,08%

IV 2012

290 688

1,49%

V 2012

318 128

1,63%

VI 2012

310 721

1,59%

VII 2012

303 714

1,56%

VIII 2012

308 986

1,59%

IX 2012

364 925

1,88%

X 2012

339 190

1,74%

XI 2012

454 057

2,34%

XII 2012

463 255

2,39%

I 2013

443 580

2,29%

II 2013

514 121

2,61%

III 2013

456 531

2,28%

IV 2013

389 756

1,91%

V 2013

860 110

4,20%

VI 2013

1 264 173

6,23%

VII 2013

869 872

4,21%

VIII 2013

778 401

3,72%

 

Dołącz do dyskusji: Instagram już z 1,5 mln polskich użytkowników, Pinterest z 800 tys.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cyfropolis
Wirtualnemedia.pl coś oszukują. W sierpniu pisaliście, że Pinterest miał w czerwcu 1,26 mln użytkowników. Teraz twierdzicie, że aż... 800 (w ostatnich miesiącach - cokolwiek to znaczy). Może by się autor zastanowił co pisze i jak to się ma do starszych tekstów np. tu:
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tw ... -instagram

Teraz autor upiera się, że i tak nastąpił duży wzrost w skali roku. Jaki wzrost skoro w ciągu 2-3 miesięcy ubyło Pinterestowi aż tylu użytkowników? To gigantyczny spadek. Podobnie rzecz się ma do danych na temat Instagramu - same sprzeczne informacje, albo podane w takiej formie, że nie sposób się połapać o co chodzi i jakie są naprawdę tendencje.

Wg mnie nie było żadnego spadku Pinteresta, tylko ktoś się pomylił - Megapanel (co możliwe, skoro zmieniają metodologię) albo autorzy tekstów. Łatwo się pomylić, kiedy w jednym ze stawieniu podaje się info o wejściach na stronę WWW, a w innym liczbę użytkowników aplikacji. Dodam, że żaden z omawianych serwisów nie mógł odnotować spadku, gdyż wszystkie powoli zyskują popularność. Nie ma żadnego powodu, aby użytkownicy nagle się odwrócili. Ale to Instargam (aplikacja) jest bardziej znany i popularny w Polsce, bo Pinterest raczkuje.
odpowiedź