Instagram szykuje w aplikacji dłuższe treści wideo i miniseriale, prowadzi rozmowy z twórcami

Należący do Facebooka Instagram przygotowuje się do wprowadzenia w aplikacji dłuższych treści wideo, wśród nich miniseriali - wynika z nieoficjalnych informacji. Na razie Instagram spotyka się z wydawcami oraz twórcami materiałów w mediach społecznościowych w sprawie warunków współpracy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Instagram szykuje w aplikacji dłuższe treści wideo i miniseriale, prowadzi rozmowy z twórcami

Informacje na temat planów Instagrama dostarczył serwis TechCrunch opierając się na własnych nieoficjalnych źródłach w firmie. Według nich Instagram przygotowuje się do wprowadzenia w aplikacji dłuższych materiałów wideo pochodzących od wydawców i twórców, z których część mogłaby mieć formę opartych na scenariuszu miniseriali.

W założeniach treści zostaną dostosowane do potrzeb mobilnej aplikacji, będą posiadać wertykalną orientację, zajmować cały ekran smartfona i oferować jakość 4K.

Instagram zapowiada jednak, że widzowie nie powinni spodziewać się klasycznych filmów czy seriali, do których przyzwyczaiły internautów serwisy streamingowe Netflixa lub HBO. Chodzi raczej o treści oferowane np. przez niezależnych twórców czy wydawców na YouTube, a każdy materiał będzie trwał nie dłużej niż 15 minut.

Obecnie Instagram prowadzi rozmowy z profesjonalnymi nadawcami oraz twórcami wideo na temat publikowania przez nich dłuższych treści filmowych, m.in. na temat finansowych warunków ewentualnej współpracy. Wprowadzając dłuższe i bogatsze materiały wideo Instagram chce konkurować z platformą Snapchat Discover, na której również pojawiają się podobnego typu treści.

Facebook, do którego należy aplikacja Instagram ma plany związane z rozwojem wideo nie tylko na tej platformie. Według ostatnich informacji na Facebooku mają pojawić się niebawem programy newsowe nadawane m.in. przez ABC, CNN, Fox i Univision na platformie Watch.

W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat