SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Interaktywna gra Kolter CUP

Case study kampanii internetowej

W marcu Grupa AMP Media przygotowała projekt z dziedziny marketingu interaktywnego dla Polskiego Portalu Strzeleckiego Wiatrowki.pl. Gra Kolter CUP http://wiatrowki.pl/Kolter_CUP/, która została wykonana w technologii Flash była elementem szerszej kampanii promującej strzelectwo sportowe oraz serwis Wiatrowki.pl. Patronat medialny objęła Wirtualna Polska, a kampanię internetową oraz grę badała firma Gemius S.A.

Kolter CUP to interaktywne zawody w strzelectwie sportowym, które rozgrywane były w różnych miejscach świata. Gra została podzielona na trzy dwutygodniowe edycje. W każdej edycji internauci strzelali w dwóch miejscach świata, zwycięzcą edycji zostawała osoba, która w wyniku trzech serii po 10 strzałów zgromadziła największą liczbę punktów. Zwycięzcy edycji spotkali się w wielkim finale, a wręczenie nagród odbyło się na strzelnicy Wiatrowki.pl w Jankach k/o Warszawy. Przez okres sześciu tygodni zawodnicy rywalizowali na kolejnych wirtualnych strzelnicach: w Warszawie, Londynie, Kairze, Rio de Janeiro, Pekinie oraz Sydney.

Podczas czterech tygodni prowadzenia kampanii reklamowej w Internecie, udział w  interaktywnej grze Kolter CUP 2004 wzięło 9 820 osób. Kampania była monitorowana przez Gemius S.A.

Projekt badawczy realizowany przez Agencję Interaktywną AMP Media i Gemius S.A. na zlecenie serwisu Wiatrowki.pl trwał prawie trzy miesiące. Celem projektu było określenie skuteczności i efektywności internetowej kampanii reklamowej o tytule "Wiatrowki.pl", analizowanej w okresie od 29 marca 2004 do 23 maja 2004 roku. Mierzony był jej efekt bezpośredni (liczba wyświetleń reklamy czy też liczba kliknięć), oraz wpływ na dokonywanie zakupów przez Internautów. Badanie oparte było na metodologii gemiusDirectEffect.

Skuteczność kampanii zdefiniowana została poprzez określenie jej zasięgu (do ilu użytkowników - cookies - dotarł przekaz reklamowy), określenie stopnia zainteresowania użytkowników reklamą (jaki procent użytkowników - cookies - kliknął na emitowaną reklamę), zainteresowania reklamowanymi stronami (jaki procent użytkowników - cookies - po kliknięciu na kreacje odwiedził strony, na które kierowały reklamy), a także częstotliwość emisji.

Badanie gemiusDirectEffect przeprowadzone zostało metoda ilościową. W kodach wyświetlanych kreacji reklamowych umieszczono skrypty zliczające. Za ich pomocą monitorowane były zarówno emisje reklam, jak i kliknięcia na reklamy. W badaniu wykorzystano mechanizm cookies, który pozwalał na rozróżnianie poszczególnych użytkowników. Dzięki temu możliwe stało się zaprezentowanie informacji nie tylko o liczbie emisji reklam oraz liczbie kliknięć, ale także o liczbie użytkowników, którym wyświetlono reklamę i którzy na nią klikneli.

Kampania wykorzystywała następujące formy reklamy tj.: banner, billboard, POPunder oraz trzy solarisy - o rozmiarach 367x170, 276x131, 335x120 - forma reklamy stosowana w portalu Wirtualna Polska. Kreacja poszczególnych form reklamowych wykonana została w nawiązaniu do szaty graficznej strony Kolter CUP. Kampania reklamowa realizowana była poprzez Great Reach Placement Net (GRP Net), na stronach sieci Adnet w kategorii Sport i Motoryzacja, na stronach Bron.pl, Colt.pl i Wiatrowki.pl. Dodatkowo kampania została wsparta reklamą w portalu Wirtualna Polska - na stronie głównej WP.pl, stronie głównej www.zakupy.wp.pl oraz w Wirtualnym salonie i kategorii Bron i Militaria.

W wyniku przeprowadzenia kampanii, reklama dotarła do 413 958 użytkowników (cookies). Spośród nich 19 767 kliknęło na wyświetlaną reklamę, co stanowiło 4.8 % (współczynnik CTR-U) wszystkich użytkowników (cookies), którzy mieli kontakt z reklamą. Spośród 19 767 użytkowników (cookies), którzy klikneli na kreacje, 88.4 % (współczynnik CR-U) wykonało odsłonę strony reklamowanej w przeciągu 5 minut po kliknięciu na reklamę. Codziennie z kampanią miało kontakt średnio 8 703 użytkowników (cookies). Najwięcej reklam wyemitowano 12 maja 2004 r. - w tym dniu reklama dotarła do 54 770 użytkowników (cookies). Średnia liczba kontaktów z reklamą na użytkownika (cookie) wyniosła 2.48, natomiast średni czas, jaki upływał pomiędzy emisją reklamy a kliknięciem wyniósł 5 min 15 s.

Największą liczbę emisji reklam zanotowano dla kreacji POPunder. Kontakt z tą formą reklamy miało 326 651 użytkowników (cookies), co stanowiło 78.9 % zasięgu. Najmniejszy zasięg charakteryzował natomiast kreacje Solaris 367x170 - kontakt z ta formą reklamy miało tylko 1 408 użytkowników (cookies), co stanowi 0.3 % zasięgu.

Najwyższy współczynnik CTR-U zanotowano dla kreacji POPunder. Współczynnik CTR-U w tym przypadku wyniósł aż 5.2 % i był wyższy od średniej o 0.4 punktu procentowego. Natomiast najniższy CTR-U zanotowano dla kreacji Banner, który wyniósł 0.4 % i był niższy od średniej o 4.4 punktu procentowego.

Największe zainteresowanie stroną reklamowaną wykazywali ci użytkownicy (cookies), którzy klikali na kreacje Solaris 367x170 dla której współczynnik CR-U wyniósł aż 96.9 % i był wyższy od średniej o 8.5 punktu procentowego. Najniższy współczynnik CR-U zanotowano w przypadku kreacji Billboard - wyniósł 71.6 % i był niższy od średniej o 16.8 punktu procentowego.

Średnia częstotliwość emisji dla wszystkich kreacji wyniosła 2.48. Najwyższą częstotliwość emisji zanotowano dla kreacji Billboard - 11.35, natomiast najniższa zanotowano dla kreacji POPunder - 1.06.

Średni czas, jaki upływał pomiędzy emisją reklamy a kliknięciem, wyniósł 5 min 15 s. Wśród kreacji najszybciej klikano na Solaris 367x170 - 18.9 s. Najpóźniej zaś klikano na POPunder - 5 min 18 s.

W poniższej analizie zostali uwzględnieni wszyscy użytkownicy (cookies), którzy mieli kontakt z kampanią tj. 413 958 tys. Użytkownicy (cookies) mający tylko po jednym kontakcie z reklamą stanowią 82.0 % wszystkich, do których dotarła reklama. Użytkownicy (cookies) mający dwa lub trzy kontakty z reklamą to 9.7 % wszystkich, do których dotarła kampania. Użytkownicy (cookies) mający 4 lub więcej kontaktów z reklamą to z kolei 8.3 % wszystkich, którzy zetknęli się z kampanią Kolter CUP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Interaktywna gra Kolter CUP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl