Rośnie liczba Polaków kupujących online

W tym roku odsetek kupujących w sieci internautów wzrósł do 56 proc., o 2 p. proc. więcej niż w roku ubiegłym, pokazują najnowsze dane Gemiusa. Do 23 proc. wzrosła liczba osób kupujących w zagranicznych sklepach internetowych - to wynik lepszy o 7 p. proc. w skali roku.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Rośnie liczba Polaków kupujących online
Fot. Pixabay

Wśród polskich konsumentów rośnie zaufanie do handlu w internecie. Ponad jedna czwarta (26 proc.) badanych uważa zakupy online za w pełni bezpieczne (14 proc. w 2017 roku), a niemal połowa (49 proc.) za łatwe i nieskomplikowane (41 proc. w 2017 roku).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/allegro-ilu-ma-uzytkownikow-sklepy-internetowe-najpopularniejsze-w-2018-r-top10 ##

Do zakupów w e-commerce motywują najbardziej całodobowa dostępność sklepów i serwisów online – na co wskazało aż 87 proc. ankietowanych e-konsumentów. To wynik lepszy o 5 proc. w porównaniu do 2017 roku (82 proc.). Na wybór konkretnego serwisu najsilniej wpływają opinie o nim - tak wskazało 57 proc. kupujących online (50 proc. w 2017 roku).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/google-zainwestuje-550-mln-dol-w-koncern-jd-konkurent-alibaby ##

E-zakupy wciąż pozostają domeną osób młodych (64 proc. poniżej 34. r.ż.), z przynajmniej średnim wykształceniem (75 proc.), dobrze oceniających swoją sytuację materialną (54 proc.). Zdecydowana większość konsumentów w internecie (82 proc.) używa do zakupów online laptopów. Jednocześnie 58 proc. z nich deklaruje wykorzystywanie w tym celu smartfonów. Urządzenia mobilne jako narzędzie zakupów online są szczególnie popularne wśród osób w wieku 15-24 lata.

grafika

Najpopularniejsze formy dostaw e-zakupów to kurier i Paczkomat

Najpopularniejsze formy dostaw zakupów dokonywanych w internecie w tym roku to kurier (75% wskazań) i Paczkomat (48%).

Na liście form dostawy najczęściej używanych podczas zakupów przez internet kolejne miejsca zajęły: "dostawa pocztą bezpośrednio do domu/ pracy" - 45% wskazań oraz "darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu" - 33%.

Według raportu firmy kurierskie wybierane najczęściej podczas zakupów przez internet to: DPD (26% wskazań), DHL (25%), InPost (15%), Pocztex (10%) i GLS (5%).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. W tegorocznej edycji raportu znalazły się także bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw, a także opinie ankietowanych o tym, jak zakaz handlu w niedziele wpływa na ich stosunek do kupowania online. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych