Ginąca papierowa recepta w nowej odsłonie promującej e-receptę i Internetowe Konto Pacjenta (wideo)

Rozpoczęła się nowa odsłona kampanii Ministerstwa Zdrowia i Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, promująca Internetowe Konto Pacjenta oraz e-receptę, która od 8 stycznia 2020 roku będzie wydawana pacjentom zamiast papierowego druku. Działania reklamowe przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Ginąca papierowa recepta w nowej odsłonie promującej e-receptę i Internetowe Konto Pacjenta (wideo)

W spocie pokazano babcię i dziadka, którzy zajmują się wnukiem. Chłopiec znajduje na podłodze papierową receptę, robi z niej samolocik i wypuszcza przez okno. Zmartwiona kobieta szuka jej po całym mieszkaniu, zrezygnowana udaje się do apteki. Tam pociesza ją farmaceuta, który pokazuje kobiecie receptę wystawioną przez lekarza na ekranie komputera.

E-recepty zaczną obowiązywać od 8 stycznia 2020 roku. By zachęcić Polaków do korzystania z tych narzędzi Ministerstwo Zdrowia oraz Centrum Systemów Edukacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) rozpoczęły drugi etap kampanii edukacyjnej pt. „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego Zdrowia”. Przez ponad miesiąc w najpopularniejszych stacjach radiowych i telewizyjnych emitowane będą  spoty edukacyjne.

Spot „Samolocik”, którego reżyserem jest Xawery Żuławski, emitowany jest w programach grupy Polsat i na platformie vod ipla.tv oraz w kanałach telewizyjnych i vod należących do grupy TVN. Równocześnie trwa kampania w największych stacjach radiowych – RMF FM oraz rozgłośniach należących do grupy Eska.

- Od 8 stycznia wchodzi obowiązek wystawiania e-recept tylko w wersji elektronicznej. Tuż przed „wielkim finałem” wchodzimy w ostatni etap kampanii edukacyjnej adresowanej do całego społeczeństwa. W Polsce telewizja i radio budują największy zasięg w najkrótszym czasie w grupach celowych powyżej 25 roku życia, a to oznacza, że dzięki kampanii każdy dorosły Polak dowie się o e-recepcie i Internetowym Koncie Pacjenta. Wierzę, że przekonamy do korzystania z tych nowoczesnych rozwiązań w ochronie zdrowia i młodszych i seniorów - podkreśla wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński.

Kampania telewizyjna i radiowa wspierana jest przez kampanię internetową, prowadzoną od sierpnia  w popularnych ogólnopolskich i regionalnych serwisach internetowych i kanałach social mediowych, m.in. You Tube, Facebook oraz publikacjami artykułów w prasie, m.in. Super Express, Dzienniku Gazeta Prawna, regionalnych dziennikach należących do Polska Press, tygodnikach lokalnych, magazynie „Kropka TV” oraz prasie branżowej, a także kampanią w sieci kin Helios i na kanałach vod oraz stacjach radiowych Polskiego Radia.

Kampania edukacyjna  „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego Zdrowia”, za której koncepcję kreatywną oraz realizację spotu radiowego i telewizyjnego odpowiada agencja reklamowa Fabryka Komunikacji Społecznej, adresowana jest do całego społeczeństwa. Jej celem jest poinformowanie o funkcjonalnościach i korzyściach, które zapewnia wszystkim ubezpieczonym  e-recepta i Internetowe Konto Pacjenta - bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia dostępna pod adresem pacjent.gov.pl. Kampania ma też zachęcić Polaków do korzystania na co dzień z tych rozwiązań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu