SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Interwencja": 190 mln zł z reklam w dziewięć lat

Nadawany od 9 lat w Polsacie magazyn reporterski “Interwencja” oglądało w ub.r. średnio 1,54 mln widzów. Był to trzeci najlepszy wynik w historii programu, który w listopadzie ub.r. roku przekroczył liczbę tysiąca wydań. Magazyn przez te lata przyniósł z reklam łącznie 190 mln zł.

“Interwencja

Największą oglądalność “Interwencja” miała dotąd w drugim roku emisji, czyli w 2004 roku (1,84 mln widzów) oraz w 2005 roku (1,81 mln) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Natomiast najmniej widzów śledziło magazyn w 2008 roku (1,1 mln). Średnia oglądalność wszystkich wydań to 1,44 mln osób przy udziale na poziomie 18,24 proc. w grupie 4+ i 21,66 proc. w komercyjnej 16-49.

Interwencja Wszyscy 4+ 16-49
Rok AMR SHR % SHR %
2003 (od 2 lutego) 1 418 406 17,27% 20,73%
2004 1 840 367 23,46% 28,01%
2005 1 811 573 23,97% 28,01%
2006 1 438 281 16,99% 22,27%
2007 1 310 555 15,07% 19,70%
2008 1 100 559 14,41% 18,13%
2009 1 165 695 15,58% 17,39%
2010 1 385 300 17,74% 19,08%
2011 (do 28 grudnia) 1 537 593 20,71% 20,95%
Średnia 1 442 243 18,24% 21,66%


W zeszłym roku (dane do 28 grudnia) reporterski program Polsatu, nadawany wtedy w dni powszednie o 16.15, przyciągał średnio 1,54 mln widzów, co dawało stacji odpowiednio 20,71 proc. i 20,95 proc. udziału w rynku. Tym samym kanał wygrał z konkurencją, TVP 1 osiągała w tym czasie średnio 20,40 proc. udziału w grupie 4+, TVN - 14,90 proc., a TVP 2 - 5,69 proc. Polsat liderem był również w grupie komercyjnej.

2011 (do 28 grudnia) Wszyscy 4+ 16-49
Stacja AMR SHR % SHR %
Polsat -Interwencja 1 537 593 20,71% 20,95%
TVP 1 1 514 172 20,40% 12,60%
TVN 1 105 644 14,90% 17,00%
TVP 2 422 513 5,69% 5,42%


Najpopularniejszym dotąd odcinkiem “Interwencji” było wydanie z 27 grudnia 2004 roku, które obejrzało 3,17 mln widzów. Wszystkie 20 najchętniej oglądanych wydań programu nadano w latach 2003-2005 poza odcinkiem 7 grudnia 2011 roku, który znalazł się na miejscu czwartym (miał 2,93 mln oglądających). 

Interwencja   Wszyscy 4+ 16-49
Lp. Data AMR SHR %
1 27-12-2004 3 168 929 28,87%
2 02-01-2004 2 986 633 28,96%
3 26-01-2004 2 947 174 35,97%
4 07-12-2011 2 934 848 34,17%
5 28-12-2004 2 851 159 29,72%
6 27-03-2003 2 842 650 18,11%
7 14-01-2004 2 815 242 34,29%
8 24-02-2005 2 760 723 34,47%
9 04-01-2005 2 754 654 31,38%
10 03-03-2004 2 691 792 37,75%
11 11-03-2005 2 662 779 33,48%
12 27-12-2005 2 656 030 26,91%
13 08-02-2005 2 639 619 35,46%
14 25-02-2004 2 627 769 35,69%
15 02-03-2004 2 604 224 37,97%
16 31-01-2005 2 595 587 30,62%
17 06-02-2004 2 589 681 35,94%
18 28-02-2005 2 587 814 33,61%
19 13-12-2005 2 586 843 31,82%
20 01-03-2004 2 576 354 34,45%


“Interwencja” z reklam przyniosła najwięcej w ub.r. - było to prawie 36,8 mln zł. Łączne wpływy z 9 lat emisji programu to niespełna 190 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). 

Rok Wpływy
2003 (od 2 lutego) 9 262 325
2004 8 684 955
2005 13 493 630
2006 13 710 675
2007 29 724 240
2008 27 723 800
2009 22 214 540
2010 27 493 070
2011 (do 28 grudnia) 36 823 060
Suma 189 130 295


Dane telemetryczne pokazują, że magazyn śledzą głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym. 

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 41,56% 86
Kobiety 58,44% 113
Wiek  4-9 2,45% 41
 10-15 3,88% 57
16 - 19 2,48% 44
20 - 24 4,17% 53
25 - 29 5,49% 62
30 - 34 5,94% 72
35 - 39 6,78% 92
40 - 44 4,81% 75
45 - 49 7,05% 103
50 - 54 13,70% 170
55 - 59 11,42% 147
60 31,84% 158
Wlk. miasta Wieś 42,03% 107
< 50 tys. 25,37% 105
50-100 tys. 9,41% 109
100-200 tys. 6,43% 80
> 200 tys. 16,76% 83
Zawód Top management 3,06% 35
Pracownicy średniego szczebla 8,28% 55
Pracownicy fizyczni i rolnicy 23,06% 115
Emeryci 42,64% 166
Inni 22,96% 75
Wykształcenie Podstawowe 63,52% 141
Średnie 25,49% 86
Wyższe 4,67% 37
Inne 6,32% 50


W każdym wydaniu “Interwencji” emitowane są dwa bądź trzy reportaże dotyczące różnych ludzkich spraw.  Magazyn prowadzą na zmianę Adam Kuklewicz i Michał Bebło.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Interwencja": 190 mln zł z reklam w dziewięć lat

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rafi
Magazyn nadawany jest za wcześniej ( 16.15) duża liczba osób pracuje do 17 i 18 więc oglądalność jest mniejsza a może by tak przesunąć Interwencje na 19.20 po głównych Wydarzeniach.
8 8
odpowiedź
User
nick
W listopadzie Interwencji stuknęło 2000, a nie tysiąc jak piszecie w lidzie. Program zapewnia stacji pozycje lidera w paśmie. Po 9 latach to zdecydowany sukces.
8 8
odpowiedź
User
displej
Lubię oglądać ten program, wracam do niego od wielu lat - to jedna z tych pozycji w ramówce Polsatu, która bardzo wciąga i z której można się dowiedzieć ciekawych rzeczy i wysłuchać interesujących historii.
8 8
odpowiedź