SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak być lead-erem w social media

Jak marketerzy mogą korzystać w serwisach społecznościowych, zwłaszcza na Facebooku, z prospektów i leadów, żeby monetyzować społeczności zbudowane wokół swoich marek - opisuje Michał Makowski z click community.

Michał Makowski Article

Marketerzy wszystkich krajów zastanawiają się nad jednym: „Jak przekuć zaangażowanie osób śledzących daną markę na ich decyzje zakupowe?”. Już od dawna liczba Fanów a od jakiegoś czasu „ilość osób, które o tym mówią” nie jest wymierna dla osiągnięcia wyników sprzedażowych czy nawet pośrednio dla zasięgu. Samą, nawet bardzo angażującą, komunikacją nie jesteśmy w stanie tego dokonać. Szczególnie, że waluta - lajki, dodanie do ulubionych - w jakiej fani płacą za wartościowy kontent, nie zawsze przenosi się na zasięg a następnie sprzedaż. Jak więc wykorzystać pokłady złota drzemiące w socialowych kopalniach? Podpowiadamy: W dobie spadających zasięgów rozszerz swoją obecność w mediach społecznościowych o Lead Generator, czyli społecznościowy kamień transmutacji zamieniający społeczność w bazę potencjalnych klientów.

Fan w zasięgu

Społeczności budowane nawet latami przestają widzieć to co do nich komunikujemy. - Lekiem na całe zło fragmentarycznego zasięgu społeczności fanpage'a miała być reklama, jednak dostrzegalne jest coraz częściej to, że i ona - przy niewielkich nakładach finansowych oraz niewystarczającej wiedzy technicznej - jest przelewaniem z pustego w próżne. Mało tego, również dobrze przygotowana kampania nie gwarantuje skutecznych rejestracji, a użytkownicy nie są pozytywnie nastawieni do wypełniania formularzy. Stąd też istotnym jest znalezienie innej metody działania, która pozwoli powstałą wokół marki społeczność monetyzować.

Tą metodą są prospekty i leady, czyli zainteresowanie użytkownika ofertą i jego - wyrażona oficjalnie - zgoda na przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. Dane te raz zdobyte, należą już do nas na zawsze.

Tym samym pozyskując je na Facebooku, możemy wykorzystywać następnie także poza nim. Na myśl przychodzi tu, choćby, prowadzenie spersonalizowanych kampaniach e-mailingowych a nawet kampanii telemarketingowych zwłaszcza, że te drugie nie wymagają udzielenia zgody na wykonanie telefonu!

Leady - skąd je wziąć?

Aby przekonać się o sile i znaczeniu leadów społecznościowych, trzeba poznać ich źródło oraz wartość. Tym pierwszym są aplikacje instalowane na fanpage'ach. Aby móc wziąć udział w konkursie lub akcji promocyjnej, czy programie lojalnościowym użytkownik musi obligatoryjnie - poza polubieniem fanpage'a - zaznaczyć dwa checkboksy. Za ich pomocą potwierdza, że zapoznał się z regulaminem aplikacji oraz że zezwala na wykorzystanie danych udostępnionych na profilu osobistym w celach marketingowych oraz na przetwarzanie tych danych drogą elektroniczną. Używając aplikacji administrator fanpage'a nie tylko tworzy listę subskrybcyjną, ale również szereg informacji o użytkownikach, których nie pozyska dzięki polubieniu fanpage'a. Na podstawie danych z aplikacji administrator skategoryzuje fanów, a co za tym idzie przeprowadzi skuteczniejsze kampanie marketingowe.

Mechanizmy aplikacji udostępniają dane o wieku, płci, miejscu obecnego zamieszkania, kategoriach zainteresowań, a co najważniejsze adresie email danego fana. E-mial aktualny, aktywny i z którego najprawdopodobniej korzysta na co dzień logując się do Facebooka.

Nierzadko udaje się także pozyskać tak ważną daną jak numer telefonu. Jak widać wyższość leadów socialowych nad tymi z formularzy newsletterowych jest bezdyskusyjna. Przy dedykowanej optymalizacji możemy również uzyskać dodatkowe informacje takie jak inne profile w social media, miejsce pracy, stanowisko, strona internetowa, z którą użytkownik jest powiązany a nawet zainteresowania. Wszystko to zdobywamy tylko dzięki jednorazowemu zalogowaniu użytkowika bez wypełniania formularza.

Legalnie i niewielkim kosztem

Mając rozbudowaną społeczność oraz pomysł na nietuzinkową, przekraczającą schematy akcję jesteśmy w stanie przenieść, bez większych przeszkód, jej aktywność do jednej z aplikacji, a następnie przetransformować ją w gorące leady behawioralne. Im większy kapitał początkowy, tym lepiej, gdyż automatycznie koszt pozyskania tą metodą leadów spada do wartości nie przekraczających kilkunastu groszy za jeden.

Jest to wartość, której innymi drogami właściwie nie jesteśmy w stanie osiągnąć. Szczególnie, że taki lead uzyskujemy na własność do momentu wypisania z listy subskrybcyjnej, a możliwości jego wykorzystania ogranicza jedynie nasza wyobraźnia. Co bardzo ważne, cały proces pozyskiwania danych z Facebooka jest zgodny z jego regulaminem oraz polskim ustawodawstwem. Warunkiem, który musimy spełnić, jest m.in. zamieszczenie informacji, że promocja i akcja nie jest współorganizowana przez Facebooka.

Polskie ustawodawstwo wymaga jedynie „wyraźnej zgody”, za którą uznaje się checkboks. Wszystkie mechanizmy są gotowe a aplikacja jest właściwie rodzajem interaktywnego landingu, który nie tylko zachęca o logowania, ale dodatkowo używa viralowych funkcjonalności, które automatyzują proces pozyskiwania osób połączonych z osobami, które zapiszą się dzięki reklamie lub zasięgom organicznym.

Co poza Facebookiem?

Umiejętnie przeprowadzona akcja konkursowa na Instagramie lub YouTubie jest w stanie także wygenerować leady sprzedażowe. Do aplikacji możemy również kierować z kampanii w sieciach afiliacyjnych poza serwisem, umieszczając aplikację na stronie www. Samo logowanie odbywa się przez dialog autoryzacji Facebooka, który działa zarówno w ramach portalu jak i poza nim. Ten warunek wynika z faktu, że tylko Facebook oraz Google pozwalają na przekazanie administratorwi adresu email. Facebook przekazuje jednak więcej danych uzupełniających. Elementem, który najefektywniej zwiększy naszą bazę jest głosowanie. To ono najbardziej emocjonuje użytkowników, a co za tym idzie najmocniej angażuje społeczności.

Co w ten sposób uzyskujemy? Przeniesiemy zaangażowanie i ruch z tych źródeł, pozyskując nowych fanów, a co najważniejsze, docierając do ich danych osobowych.

Nastawiając się na synergię obecności marki na wspomnianych platformach i Facebooku, jesteśmy więc w stanie skutecznie zwiększyć zasięg naszego komunikatu i oferty oraz możliwości sprzedażowych drzemiących w social media.


Michał Makowski, social media manager w click community

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jak być lead-erem w social media

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
http://amiplaw.com/page9.html
Ajay again made an appearance in a multi-starrer video, Greatest Hopes: Exciting Commences (2009). He was co-starred with Sunjay Dutt, Fardeen Khan, Bipasha Basu and Mugdha Godse. He was nominated for Celebrity Display- Finest Stardust and Comedian Superstar of the period Award-Masculine for optimum Desires. He received Stardust Prize- in the Humor Function and Apsara Motion picture & T . v . Suppliers Guild Award- in Comic position for the best Wants.
8 8
odpowiedź
User
http://g12306.cn/thread-16388726-1-1.html
Ultimately, the miracle concoction wears off. All is standard once again, Hermia and Lysander got married in addition to Helena and Demetrius.A little best ranked would most likely safeguard
8 8
odpowiedź
User
http://www.helmig.com/vista/vnetwmp.htm
Evans Law Practice, Corporation. handles elder abuse, financial elder abuse, physical elder abuse, allowance fraud, consumer fraud class actions, insurance and banking fraud cases. For those who feel you have observed or would be the victim of elder abuse, or financial fraud contact Evans Law Practice, Corporation. at 415-441-8669 for any free and private consultation, or send us an email atCan Attention deficit hyperactivity dysfunction Be Associated With Food Intolerance
8 8
odpowiedź
User
http://z6.invisionfree.com/Rrrandom/index.php?s=f48aa8d47519a22337bbee2c7fdaa19c&showuser=14477
The reality is that on a capability and usage basis a diesel run motor will out carry out a gasoline normal engine virtually every time. The reality is that more substantial motor vehicles, especially kinds that should be towing trailers or hauling products, will benefit most from a diesel motor.A SUV powered by a diesel motor will keep a greater fuel economy when towing or hauling a major load than a equally geared and weighted gasoline SUV.
8 8
odpowiedź
User
http://www.stonybrookacres.com/page11.php
You ought to purchase Aldara only when your personal medical professional has advisable it for you personally and from a recognised and licensed pharmacy. NorthDrugMart.com is seriously a major on line pharmacy selling an array of prescription along with other medicines. When you wish to get Aldara or other medicine out of this shop, check out planet wide web.Working with rectal thermometer remains practiced in excess of time. This kind of thermometer is dedicated to give reliability when calculating just temperature. Nonetheless, guidance ought to normally be take into consideration.
8 8
odpowiedź