Nowy kanał w naziemnej telewizji. Startuje testowa emisja

Emitel podpisał umowę z Red Carpet TV, spółką zależną Red Carpet Media Group, która zakłada zapewnienie dostępu do multipleksu MUX-8 celem emisji kanału CTV9. Umowa została zawarta na 10 lat. Stacja ruszy oficjalnie 18 marca, ale start emisji testowej zapowiedziano już na 15 marca.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Nowy kanał w naziemnej telewizji. Startuje testowa emisja

Red Carpet TV otrzymała koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) na emisję kanału CTV9 na MUX-8. Program ten, oferujący zróżnicowane treści filmowo-dokumentalne. Kanał CTV9 będzie nadawany przez całą dobę, z głównym naciskiem na filmy fabularne, seriale oraz treści dokumentalne. Ponadto, w ramówce kanału znajdą się także audycje edukacyjne, adresowane głównie do widzów od 30 do 80 roku życia.

Docelowo CTV9 ma nosić nazwę Vidoc TV. Nadawca złożył w tej sprawie wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Rebranding nawiązuje do angielskich słów video i documentary. Ma podkreślać, że w ramówce znajdą się filmy i programy dokumentalne. Obecna nazwa jest przez część internautów porównywana do dokumentalnego kanału CCTV9, chińskiego nadawcy publicznego.

Emitel czeka na zmianę decyzji rezerwacyjnej

„Kroniki popkultury”, pasmo poświęcone filmom, muzyce i książkom, oraz „Świat w dokumencie” to tylko niektóre z  propozycji, jakie przygotowuje Red Carpet TV dla swoich widzów. Dodatkowo, CTV9 będzie emitować popularne seriale, w tym m.in. muzyczną telenowelę „Queen Of Flow” czy „Modę na sukces”.

grafika

W skład MUX-8 wchodzą obecnie kanały: Nowa TV, Zoom TV, WP oraz Metro TV. Kanał CTV9 zajmie 50. pozycję na liście kanałów telewizji naziemnej. MUX-8 zapewnia pokrycie techniczne około 98 procent powierzchni Polski. Jest nadawany w zakresie VHF (pozostałe multipleksy w UHF), dlatego część odbiorców wymaga bardziej rozbudowanej instalacji antenowej. 

Kanały MUX-8 emitowane są  w standardzie DVB-T, MPEG-4. Na początku 2024 roku Emitel złożył do prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej wniosek w sprawie zmiany decyzji rezerwacyjnej dla MUX-8, którego spółka ta jest operatorem. Wniosek ten dotyczy możliwości nadawania DVB-T2. Obecnie spółka oczekuje na rozpatrzenie wniosku. Jeśli UKE zgodzi się na zmiany, to wszystkie stacje ósmego multipleksu będą dostępne w jakości HD, a nie jak obecnie w SD.

- Telewizja naziemna jest jednym z najbardziej popularnych platform odbioru telewizji w Polsce. Jest dla nas wielką satysfakcją, że Red Carpet TV zdecydował rozszerzyć zakres emisji swoich treści, podejmując współpracę z Emitel w zakresie emisji programu na multipleksie 8. Jesteśmy przekonani, że ta współpraca przyniesie nadawcy korzyści oraz wzbogaci ofertę telewizyjną dla polskich widzów - powiedział Maciej Staszak, wiceprezes Emitela, dyrektor ds. sprzedaży.

- Cieszymy się na współpracę z Emitel w zakresie dystrybucji naziemnej programu CTV9, również z powodu dodatkowych możliwości jakie platforma Emitel zapewni. Wymienić tu można na przykład: rozbudowaną ofertę HbbTV, a także możliwości oferowania reklam adresowalnych opartych o geotargetowanie, z których będziemy w szerokim zakresie korzystać  – powiedział  Leszek Kułak przewodniczący rady nadzorczej Red Carpet Media Group i jednocześnie prezes Red Carpet TV. Spółki, która ma być wyodrębniona z RCMG do nadawania kanałów telewizyjnych. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję