Meta uruchomiła aplikację Threads. To ma być konkurent Twittera

Koncern Meta uruchomił w środę wieczorem aplikację Threads, mikroblogową platformę mającą rywalizować z Twitterem. Oparta na Instagramie aplikacja nie będzie początkowo dostępna w Unii Europejskiej ze względu na wątpliwości dotyczące zgodności z europejskim prawem ochrony danych.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

"Wizja stojąca za Threads to stworzenie otwartej i przyjaznej przestrzeni publicznej na rozmowy. Mamy nadzieję wziąć to, co Instagram robi najlepiej i stworzyć nowe doświadczenie wokół tekstu, idei i dyskutowania o tym, o czym myślicie" - napisał w inauguracyjnym wpisie szef Mety Mark Zuckerberg.

W ciągu trzech pierwszych godzin konto miliardera zgromadziło ponad 80 tys. obserwujących. Biznesmen poinformował, że w ciągu dwóch godzin działalności serwisu zapisało się do niego 2 miliony użytkowników.

Z okazji startu "zabójcy Twittera" po raz pierwszy od 11 lat na platforma Muska zapostował Mark Zuckerberg. Zamieścił popularnego mema z dwoma Spider-manami.

 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koniec-twitter-limit-postow-subskrypcja-blue-rezygnacja ##

Jak uzyskać dostęp

Dostęp do aplikacji przypominającej funkcjonalnością Twittera będzie miał każdy użytkownik Instagrama - ale przynajmniej na początku tylko w USA i Wielkiej Brytanii.

Konkurent Twittera nie w Unii Europejskiej

Threads nie wystartował w UE, według m.in. "Washington Post" to wynik wątpliwości co do tego, czy działanie aplikacji zgodne jest z unijnym prawem dotyczącym ochrony danych, m.in. ustawy o rynkach cyfrowych (DCA).

Branżowy portal TechCrunch stwierdził, że Threads jest "koszmarem pod względem prywatności" i może zbierać prywatne informacje o użytkownikach, w tym "dane zdrowotne i finansowe, precyzyjną lokalizację, historię przeglądania i wyszukiwania, kontakty i inne wrażliwe informacje".

W maju Meta otrzymała od irlandzkiego regulatora największą w historię karę 1,2 mld euro za łamanie przepisów unijnego ogólnego rozporządzenia o ochrony danych (RODO).

Problemy Twittera

Według "New York Times", koncern Zuckerberga przyspieszył uruchomienie aplikacji, by wykorzystać problemy Twittera, który w ostatnim czasie ograniczył użytkownikom korzystanie z aplikacji ze względu na walkę z botami.

W odróżnieniu od Twittera, aplikacja pozwala na tworzenie wpisów liczących 500 znaków, nie zawiera opcji przesyłania prywatnych wiadomości między użytkownikami i nie pozwala na uszeregowanie widocznych wpisów według ich chronologii. Przynajmniej na początku, w serwisie nie ma też reklam.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-jak-weryfikowac-autentycznosc-e-maili-bezpieczenstwo-phishing ##

Instagram obecnie ma około dwóch miliardów użytkowników na całym świecie, a Twitter szacunkowo około 300 milionów.

W ostatnim kwartale 2022 roku przychody koncernu Meta spadły o 4,5 proc. w ujęciu rok do roku i wyniosły 32,17 mld dol. Zysk na akcje wyniósł 1,76 dol.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background
Komentarze (5)
side effects of meclizine
2 lata temu

meclizine over the counter http://meclizinex.com/# meclizine pill

ewils
2 lata temu

Cykl życia produktu jest nieubłagany. Jeśli meta czymś nie zaskoczy, za kilka lat zniknie. Threads to nie jest aplikacja dająca przetrwanie.

Spy
2 lata temu

Raczej mega szpieg. Do tego bilet w jedną stronę. Jak donoszą media z USA raz zakładając konto w Thread nie da się go później usunąć bez równoczesnego usunięcia konta w Instagramie.

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Netflix stawia na kolejne polskie produkcje. Seriale o zapominanych wydarzeniach z PRL, ekranizacja prozy Sobczak

Netflix stawia na kolejne polskie produkcje. Seriale o zapominanych wydarzeniach z PRL, ekranizacja prozy Sobczak

Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

Onet pokazuje "prawdziwą cenę alkoholu"

"Cyfrowi Bezpieczni" nowym cyklem na dobreprogramy.pl

"Cyfrowi Bezpieczni" nowym cyklem na dobreprogramy.pl

TVN idzie za ciosem. Szykuje nowy sezon "The Floor"

TVN idzie za ciosem. Szykuje nowy sezon "The Floor"

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

Julia Szpakowska dyrektorką w Lettly

Julia Szpakowska dyrektorką w Lettly