SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Plus zwycięzcą w przenoszeniu numerów w II kwartale. Ponad 458 tys. użytkowników zmieniło operatora

W II kwartale 2019 roku użytkownicy polskich sieci komórkowych przenieśli w sumie ponad 458 tysięcy numerów - wynika z nowego zestawienia Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Na pozycji lidera znalazła się sieć Plus notując największy dodatni bilans wśród oddanych i pozyskanych numerów. Największe straty dotknęły Play oraz Orange, obaj operatorzy mogą płacić cenę za podniesienie cen swoich usług.

czekaj... Article

Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) w II kwartale 2019 r. w sumie pomiędzy sieciami mobilnymi przeniesiono 458 384 numerów telefonicznych. Użytkownicy najczęściej zmieniali operatora w kwietniu, najrzadziej zaś w czerwcu.

Wśród operatorów w raportowanym okresie najwięcej numerów od konkurentów pozyskał Orange Polska (88 018 numerów), który wyprzedził w tej kategorii Plusa (87 398) oraz Play (75 220).

Po stronie „dawców” ujętych w raporcie UKE, czyli operatorów z których przeniesiono numery na zewnątrz na szczycie listy znalazł się Play (120 801 numerów), straty na wysokim poziomie zanotowali także Orange (100 835) oraz T-Mobile Polska (85 798).

Plus bije konkurentów, Play i Orange płacą za podwyżki

W ostatecznym bilansie najlepszy wynik zysków i strat w przenoszeniu numerów zanotował w II kwartale br. Polkomtel (25 433 numerów na plusie). Za jego plecami znaleźli się korzystająca z infrastruktury Plusa sieć Premium Mobile (14 179) oraz ITI Neovision uzyskując dodatni wynik 3 168 numerów.

Największym przegranym w najnowszym bilansie jest Play, który na minusie zanotował 45 581 kart SIM, na 2. miejscu znalazł się Orange Polska (12 817), a na trzecim Internetia (1 638 numerów na minusie).

Pewne zamieszanie w zestawieniu UKE wywołuje pojawienie się w dwóch miejscach należącego do Cyfrowego Polsatu operatora Netia, który jest raportowany zarówno jako podmiot ze stratą ponad 37 tys. numerów, z drugiej zaś z dodatnim bilansem z górą 40 tys. kart SIM jako dawna Telefonia Dialog.

Istotna utrata użytkowników zanotowana w ostatecznym bilansie przez Play oraz Orange może być reakcją na podniesienie przez obu tych operatorów cen oferowanych przez nich usług abonamentowych.

Jako pierwszy podwyżki wprowadził w połowie maja br. Orange, który w swoich podstawowych planach taryfowych podniósł koszt abonamentu o 5 zł miesięcznie wprowadzając w zamian dodatkowe bonusy w postaci m.in. promocyjnego czasowego dostępu do muzycznych platform streamingowych.

Na podobny krok zdecydował się w czerwcu br. Play. Operator podwyższył ceny głównych abonamentów o 5 zł miesięcznie, zaś w najwyższej ofercie koszty wzrosły o 10 zł. W zamian za podwyżki Play zaoferował większy limit miesięcznego transferu danych internetowych. Na razie na wzrost cen usług komórkowych nie zdecydowali się pozostali dwaj najwięksi nasi operatorzy – Plus i T-Mobile Polska, choć ta ostatnia sieć w końcu czerwca br. podrożyła swoją ofertę związaną z dostępem do nielimitowanego internetu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Plus zwycięzcą w przenoszeniu numerów w II kwartale. Ponad 458 tys. użytkowników zmieniło operatora

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kiepsko
Tylko ze plus nie daje aktualizacji do tel. HUAWEI. Choc producrnt je wypuszcza
1 0
odpowiedź
User
nickoman
W sumie zamieszanie z Netia związane jest że "ogólna" Netia ma MVNO na sieci Playa, natomiast Dialog miał swoją sieć na Plusie. Stąd powoli wygaszanie MVNO Playa na rzecz Plusa.
2 0
odpowiedź
User
Post
A Play zaczyna grząznąć w swoim marketingowym zakłamanym bagienku, prawidłowo!!!
0 0
odpowiedź
User
Maciek z Bogdanca
Play oddaje najwiecej bo najwiecej zgarnął dwa lata temu i kończy się kontrakty i tak oddał mniej niż wszyscy myśleli.
Zygi Słońce zgarnia podwójnie bo plus i premium należą do niego. Z jednej strony ciekawa strategia na zagarnianie klientów z drugiej premium od 2 lat strata na poziomie - 40 milionów?
0 0
odpowiedź
User
Janusz
Ludzie przechodzą na karte. Bo kto dziś jeszcze podpisuje abonament. Sluchawke taniej w sklepie agd kupic na raty 0%, bo w telkomie sie przeplaca.
2 0
odpowiedź