Dwie trzecie polskich internautów ma więcej niż jedną prywatną skrzynkę mailową

31 procent polskich internautów ma tylko jedną prywatną skrzynkę e-mail, 68 procent posiada więcej niż jedną. 48 procent ankietowanych nie otwiera wiadomości z forderu „spam”, przy czym 53 proc. osób korzystających z maili uznaje za spam także oferty wysyłane drogą emailową.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Według badania ExpertSender w Polsce z e-maili korzysta 28,2 mln osób –jest to też najwygodniejszy, najtańszy i najlepiej konwertujący kanał, zarówno do pozyskiwania nowych, jak i utrzymywania istniejących klientów.

- Jego wydajność w 2021 roku, drugim roku pandemicznych obostrzeń, w którym wiele firm zmuszona będzie ograniczyć marketingowe wydatki – będzie wręcz podwójnie atrakcyjna - komentuje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

grafika

Dwie trzecie Polaków korzysta z więcej niż jednego prywatnego adresu e-mail

Z badania wynika, że dwie trzecie Polaków korzysta z więcej niż jednego prywatnego adresu e-mail. 40 proc. osób ankietowanych ma dwa, 31 proc.- jedno, a 26 proc. od trzech do pięciu kont e-mailowych. Niemal dwa proc. osób ma ponad sześć e-maili, a dodatkowo 47 proc. badanych kilka razy dziennie czyta oferty przesyłane na e-maila, zaś 27 proc. robi to raz dziennie. Cztery procent badanych proc. nie robi tego wcale.

grafika

Ponad 60 proc. ankietowanych zadeklarowało, że subskrybuje newslettery, a 70 proc. wie, że na ich e-maile trafiają oferty specjalne, których mogą nie otrzymać w żadnym innym miejscu. Ciekawym jest jak ogromny wpływ ma temat wiadomości: aż 79 proc. badanych stwierdziło, że to właśnie on determinuje otwarcie e-wiadomości bądź skierowanie jej do folderu „spam”.

grafika

Według raportu, aż 76 proc. ankietowanych chciałoby odbierać tylko oferty, które ich interesują. Ponad jedna trzecia badanych twierdzi, że odkąd ogłoszono pandemię, korzysta z ofert przesyłanych e-mailem częściej niż przedtem. Niechciane wiadomości ze spamu otwiera ponad połowa osób. Aż 86 proc. badanych wie, że treść e-maila, którego otrzymuje, może być dopasowana do ich preferencji.

64 proc. poddanych badaniu przyznało, że zdarza im się anulować subskrypcję e-maili, a 88 proc. osób wie, że ma do tego prawo. - E-mail stał się codzienną intymną relacją marki z klientem, który świadomie angażuje się w przesyłane treści i zna korzyści związane z kierowaną do niego komunikacją. 77 proc. osób otrzymuje maile od swoich ulubionych marek. Daje to ogromne możliwości - podsumowuje Jarecki.

Badanie zrealizowano w listopadzie 2020 na grupie 500 osób metodą CAWI.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana