Jakość przekazu kluczowa w dotarciu do specjalistów IT w firmach

Kluczowym elementem w skutecznym dotarciu do specjalistów IT w przedsiębiorstwach jest jakość przekazu. W komunikacji z producentami rozwiązań informatycznych oczekują oni przede wszystkim konkretnych danych oraz użytecznych informacji, które będą miały realne przełożenie na codzienne funkcjonowanie i rozwój firmy - wynika z badania KB Pretendent.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zdaniem większości respondentów to właśnie warstwa merytoryczna decyduje o ich obecności na wydarzeniach organizowanych przez dostawców. 50 proc. specjalistów ds. IT uzależnia swój udział w danym spotkaniu od prezentowanych rozwiązań, 41 proc. od programu, a co trzecia osoba kieruje się występującymi prelegentami. Ponadto specjaliści IT nie przepadają za dużymi konferencjami - 48 proc. preferuje kameralne spotkania do 30 osób.

Tymczasem w centrum uwagi specjalistów od marketingu często znajdują się oprawa i atrakcje. W porównaniu ze specjalistami IT trzykrotnie częściej wskazywali oni na tę odpowiedź jako warunek udanego spotkania branżowego.

Respondenci uważają za równie istotny sposób zaproszenia na wydarzenie. Przedstawiciele firm preferują zaproszenie w formie bezpośrednich e-maili (71 proc.). Nie sprawdzają się natomiast bezimienne wiadomości zbiorcze, jak newslettery firmowe (6 proc.), czy e-mailingi realizowane przez podmioty zewnętrzne (4 proc).

Najczęstszym źródłem, do którego sięgają specjaliści w celu pozyskania interesujących danych, jest internet. 99 proc. badanych poszukuje informacji branżowych w sieci, a większość wykorzystuje do tego wyszukiwarkę Google.

Do grona najczęściej czytanych w internecie materiałów zaliczyć można artykuły przekrojowe/specjalistyczne (53 proc.), fora dyskusyjne (46 proc.) oraz informacje o nowościach (33 proc.). Chociaż przytłaczająca większość respondentów preferuje internet, to prasa w ich opinii jest bardziej wiarygodnym źródłem informacji - 79 proc. uznaje treści prezentowane na łamach tradycyjnych mediów za godne zaufania.

Badanie "Efektywność narzędzi i kanałów komunikacyjnych w branży IT" zostało przeprowadzone przez firmę badawczą KB Pretendent na zlecenie agencji ITBC Communication w terminie od 14 stycznia do 22 lutego 2013 r. na próbie N=200 wśród specjalistów z branży IT. Brali w nim udział pracownicy działów IT w firmach o rocznym przychodzie powyżej 10 mln euro, których po analizie danych przyporządkowano do jednej z dwóch kategorii: specjalista techniczny (78% wszystkich respondentów) oraz przełożony lub osoba mająca wpływ na decyzje zakupowe w firmie (22%). Dodatkową grupę badawczą stanowili specjaliści ds. marketingu, będący pracownikami spółek z rynku IT, co pozwoliło na zestawienie opinii dwóch stron zaangażowanych w proces komunikacyjny i zakupowy na rynku informatycznym.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu