SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jakub Bierzyński: rynek reklamowy odbija się od dna. Rosną ceny

Rośnie popyt na czas reklamowy. Media zaczynają więc podnosić ceny. Sytuacja dotyczy przede wszystkim telewizji oraz sektora online. Równocześnie reklamy internetowe osiągają dziś dużo wyższą skuteczność niż jeszcze kilka lat temu.

Jakub Bierzyński Article

– Ceny za emisję reklam w telewizji są obecnie w trendzie wzrostowym – mówi Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD. – Taki ruch cenowy ma miejsce między innymi w grupie TVN, a za nią podążają pozostałe stacje. W sektorze reklamy telewizyjnej spodziewam się w najbliższym czasie odbicia rynku.

Ostatnie lata oznaczały dla utrzymujących się z reklam mediów ciężkie czasy. Odnotowywano znaczący spadek wydatków na reklamę, a najwięcej utracił sektor prasowy. I choć wydawcy gazet wciąż borykają się z niską sprzedażą i związanym z nią odpływem reklamodawców, ożywienia doczekały się sektor telewizyjny i internetowy.

 – Wzrost zysków z nadawania reklam online jest stałym trendem panującym od kilku lat – mówi Bierzyński. – Internet jest najszybciej rozwijającym się medium i przyciąga coraz większą liczbę reklamodawców.

Wynika to przede wszystkim z rozwoju nowych technologii, które zmieniły zasady funkcjonowania internetu jako medium reklamowego. Zdaniem Bierzyńskiego, ogromne znaczenie miało wprowadzenie metody zakupu RTB. Pozwoliła ona wielokrotnie zwiększyć efektywność kampanii reklamowych. Model RTB (Real Time Bidding) umożliwia emisję reklamy w czasie rzeczywistym, skierowaną do konkretnego użytkownika. Nie jest w nim istotna liczba emisji, lecz trafienie w aktualne zapotrzebowania internauty.

 – Z punktu widzenia reklamodawców najistotniejsze jest obecnie stworzenie kampanii, która będzie skierowana do użytkowników, o których wiadomo, że mogą być zainteresowani jej tematem – wyjaśnia prezes OMD. – Nowe technologie oraz precyzyjniejsze targetowanie kampanii zwiększyły ich skuteczność, równocześnie redukując wydatki i ryzyko trafienia z przekazem do osób, które nie znajdują się w określonej grupie docelowej.

Wprowadzenie modelu RTB oraz dynamiczny rozwój technologiczny w branży reklamy online rozpoczął się niecałe dwa lata temu. Zdaniem Bierzyńskiego obecnie mamy do czynienia z efektami tych zmian.

 – Reklama online jest dziś zdecydowanie bardziej skuteczna niż dwa lata temu – uważa. – Branża zdaje sobie z tego sprawę, w naturalny sposób rosną więc wydatki właśnie na tę formę reklamy.

Według szacunków domów mediowych i analityków bankowych, rynek reklamy online może wzrosnąć w tym roku nawet o 10 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jakub Bierzyński: rynek reklamowy odbija się od dna. Rosną ceny

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Otto
Czy wspomniany wzrost cen, to informacja PR-owa dla nowego klienta Wedla, po ogłoszeniu wyników przetargu?
20 10
odpowiedź
User
Progres in progres
Jak to zwykle bywa, na naszym transparentnym rynku, gdzie zawsze wygrywa najlepszy, RTB żre jak głupie a właściciele mediów prześcigają się w udostępnianiu danych dotyczących zachowania internautów na swoich serwisach i otwierają swoje zasoby do sprzedaży aukcyjnej!
11 8
odpowiedź
User
kick
tyle lat doświadczenia i konkluzje na poziomie przedszkola?
18 8
odpowiedź
User
He he he
Panie Jakubie, faktycznie zgodnie z zachowaniem sezonowosci cen, odbily sie one od styczniowego dna i w marcu rosna, by w maju osiagnac najprawdopodbniej apogeum. Potem bedzie dobijanie do dna w sierpniu, by znowu sie wybic we wrzesniu az do listopadowego apogeum. Czy mam podac cpp na poszczegolne miesiace? Czy Panscy dyrechtorzy potrafia jeszcze to ogsrnac, czy pomoc?
16 8
odpowiedź
User
ekspert
nic nie wnoszący bełkot frustrata
9 10
odpowiedź