SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Jeden z dziesięciu” w TVP1 ma o 520 tys. widzów więcej niż w TVP2

Pokazywany w TVP1 teleturniej „Jeden z dziesięciu” po trzech tygodniach emisji śledzi średnio 2,67 mln widzów. W porównaniu do odcinków pokazywanych w TVP2 program zyskał 520 tys., ale z drugiej strony aż o 1,69 mln osób obniżył widownię swojego byłego pasma. Jedynka w czasie emisji audycji Sznuka jest wiceliderem rynku telewizyjnego.

Tadeusz Sznuk, prowadzący "Jednego z dziesięciu", fot. TVP Article

Telewizja Polska w trybie natychmiastowym zdecydowała o przeniesieniu kultowego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” z TVP2 do TVP1. O tej zmianie poinformowano w niedzielnym wydaniu „Wiadomości” z 14 stycznia br., a emisja programu w Jedynce rozpoczęła się dzień później (audycja tak jak dotychczas jest pokazywana od poniedziałku do piątku o godz. 18.55).

Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli. - Jest to zbieżne z naszą ogólną strategią profilowania kanałów oraz z naszą intuicją, że teleturniej jest klasycznym programem jedynkowym: misyjnym, wiedzowym, skierowanym do szerokiej publiczności. Dzięki temu mamy w TVP1 spójną i pełną ofertę od „Teleexpresu” do „Wiadomości”, a publiczność nie musi szukać swoich ukochanych pozycji w innych kanałach - uzasadniał Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Średnia widownia pierwszych piętnastu odcinków „Jednego z dziesięciu” pokazanych na antenie Jedynki w okresie od 15 stycznia do 2 lutego br. wyniosła 2,67 mln osób, co przełożyło się na 18,19 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 9,31 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,36 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów w analizowanym okresie zgromadził odcinek nadany 15 stycznia br. Przyciągnął on przed ekrany 2,89 mln osób.

Dla porównania, w okresie od 8 do 11 stycznia br. audycję Tadeusza Sznuka w Dwójce oglądało średnio 2,15 mln widzów. Oznacza to, że teleturniej pokazywany w Jedynce gromadzi o 520 tys. osób więcej.

TVP1 w czasie emisji teleturnieju zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wówczas jest TVN, nadający końcówkę „Szpitala” i „Fakty”, co daje mu 20,95 proc. udziału. Trzecia pozycja należy do Polsatu, emitującego „Wydarzenia” (15,37 proc.), a czwarta - do TVP2 (powtórki „Rodzinki.pl” w byłym paśmie „Jednego z dziesięciu”; 3,13 proc.).

Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka zajmuje trzecie miejsce, przegrywając z TVN i Polsatem.

Przeniesienie „Jednego z dziesięciu” spowodowało gwałtowny spadek oglądalności TVP2 w byłym paśmie emisji teleturnieju - wyniósł on 1,69 mln osób (powtórkowe odcinki „Rodzinki.pl” w zeszłych trzech tygodniach śledziło 459 tys. widzów). Z drugiej strony program Sznuka wyraźnie podniósł widownię Jedynki w swoim paśmie - było to 1,90 mln względem 774 tys. oglądających „Komisariat” w tym paśmie między 8 a 11 stycznia br.

Jak już informowaliśmy, emisje „Jednego z dziesięciu” mogły mieć wpływ na wzrost oglądalności poprzedzających i następujących pozycji programowych. Na przykład telenowela „Korona królów” od 15 do 18 stycznia miała 2,56 mln widzów, a tydzień wcześniej było to średnio 2,22 mln osób (wzrost wyniósł 340 tys. oglądających). Z kolei dziennik „Wiadomości” od 15 do 18 stycznia śledziło 2,55 mln widzów, a w analogicznym okresie tydzień wcześniej (8-11 stycznia) było to 2,24 mln oglądających (oznacza to wzrost o 310 tys. osób).

Przeniesienie „Jednego z dziesięciu” z TVP2 do TVP1 wyraźnie podwyższyło średnie wyniki oglądalności Jedynki miedzy godz. 17.00 a 20.00 oraz obniżyło wyniki Dwójki.

Teleturniej „Jeden z dziesięciu” jest emitowany od 1994 roku. Od początku jego istnienia gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk. Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc., a Dwójki - 7,87 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Jeden z dziesięciu” w TVP1 ma o 520 tys. widzów więcej niż w TVP2

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
TVP1 i TVP2 w tym pasmie łącznie ma nieznacznie więcej widzów niż sam TVN.
18 13
odpowiedź
User
:D
Jedyna rzecz, dla ktorej czasem przelaczam na TVP.
20 10
odpowiedź
User
Polak
Kurski jednym ruchem ręki, w 5 min, wziął 0,5 mln osób z telewizyjnego tortu. Pewnie nic dawno tak nie wpieniło jego przeciwników z tego forum. Ale on działa, wy po prostu hejtujecie cokolwiek zrobi czy nie zrobi.
odpowiedź
User
gość
Fakty to przeważnie jedyna produkcja, którą tvn wyprowadza do top20 tygodnia. Więc 1z10 ma trudną konkurencję, a i tak jest tylko 1,5 pp. za tvn. A lecą powtórki.
15 8
odpowiedź
User
Jerzy Dąbczak
"Nadawca zdecydował się na taki zabieg po licznych prośbach widzów „Korony królów”, którzy chcieliby „Jednego z dziesięciu” oglądać w Jedynce tuż po emisji historycznej telenoweli."

Rozumiem że prośby widzów motywowane były brakiem pilota i nie chęcią wstawania z fotela i zmienienia kanału. Woleli pisać maile do prezesa Kurskiego, niż wstawać i zmieniać kanał.
18 10
odpowiedź