Jedna trzecia polskich internautów korzysta z mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych, liderem Endomondo

Co trzeci internauta w Polsce korzysta z mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych. Najpopularniejszą wśród nich jest Endomondo - wynika z badania IRCenter.

km
km
Udostępnij artykuł:
Jedna trzecia polskich internautów korzysta z mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych, liderem Endomondo

Z Endomondo korzysta 48 proc. użytkowników mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych. Na dalszych miejscach są Szóstka Weidera, HelloZdrowie, Zdrowe zatoki oraz Walk and more.

grafika

15 proc. respondentów deklaruje zamiar skorzystania z tego typu aplikacji w przyszłości, a 12 proc. nie posiada jeszcze żadnej wiedzy na temat tej kategorii.

Użytkownicy mobilnych aplikacji sportowych i zdrowotnych wyróżniają się charakterystycznym profilem demograficznym oraz sposobem korzystania z internetu. Są to często młodzi rodzice, mieszkający w dużych ośrodkach miejskich. Ich aktywność w sieci i mediach społecznościowych można scharakteryzować określeniami: świadomi i praktyczni. Są zdecydowanie bardziej aktywni w blogosferze i na portalu Twitter. W internecie chętnie korzystają ze sklepów online i zdecydowanie częściej niż przeciętni internauci poszukują w nim informacji o produktach i usługach turystycznych.

grafika

Użytkowników aplikacji zdrowotnych i sportowych wyróżnia również ponadprzeciętne zaufanie do praktycznie wszystkich źródeł reklamy, poza rekomendacjami społecznymi. Pomimo iż polecenia znajomych wciąż działają na nich najmocniej, wykazują oni zwiększony stopień zaufania do marek i produktów, które są w odpowiedni sposób ulokowane w programach telewizyjnych oraz reklamy prasowej. Z kolei spośród źródeł internetowych zdecydowanie przedkładają oni informacje pozyskane na oficjalnych kanałach (np. strona www) nad te, które pojawiają się w dyskusjach na forach internetowych.

grafika

Badanie wykazało także różnice w obrębie płci respondentów. Okazało się, że kobiety częściej sięgają po aplikacje zdrowotne i sportowe za namową członków rodziny lub znajomych (60 proc.), podczas gdy mężczyzn w większej mierze przekonuje komunikacja reklamowa (63 proc.).

Badanie mobilnych aplikacji sportowych i zdrowotnych zostało zrealizowane przez IRCenter w marcu 2015 r. metodą CAWI wśród 801 uczestników panelu badawczego RzetelneBadania.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem