SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jedna trzecia polskich internautów korzysta z mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych, liderem Endomondo

Co trzeci internauta w Polsce korzysta z mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych. Najpopularniejszą wśród nich jest Endomondo - wynika z badania IRCenter.

Z Endomondo korzysta 48 proc. użytkowników mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych. Na dalszych miejscach są Szóstka Weidera, HelloZdrowie, Zdrowe zatoki oraz Walk and more.

15 proc. respondentów deklaruje zamiar skorzystania z tego typu aplikacji w przyszłości, a 12 proc. nie posiada jeszcze żadnej wiedzy na temat tej kategorii.

Użytkownicy mobilnych aplikacji sportowych i zdrowotnych wyróżniają się charakterystycznym profilem demograficznym oraz sposobem korzystania z internetu. Są to często młodzi rodzice, mieszkający w dużych ośrodkach miejskich. Ich aktywność w sieci i mediach społecznościowych można scharakteryzować określeniami: świadomi i praktyczni. Są zdecydowanie bardziej aktywni w blogosferze i na portalu Twitter. W internecie chętnie korzystają ze sklepów online i zdecydowanie częściej niż przeciętni internauci poszukują w nim informacji o produktach i usługach turystycznych.



Użytkowników aplikacji zdrowotnych i sportowych wyróżnia również ponadprzeciętne zaufanie do praktycznie wszystkich źródeł reklamy, poza rekomendacjami społecznymi. Pomimo iż polecenia znajomych wciąż działają na nich najmocniej, wykazują oni zwiększony stopień zaufania do marek i produktów, które są w odpowiedni sposób ulokowane w programach telewizyjnych oraz reklamy prasowej. Z kolei spośród źródeł internetowych zdecydowanie przedkładają oni informacje pozyskane na oficjalnych kanałach (np. strona www) nad te, które pojawiają się w dyskusjach na forach internetowych.

Badanie wykazało także różnice w obrębie płci respondentów. Okazało się, że kobiety częściej sięgają po aplikacje zdrowotne i sportowe za namową członków rodziny lub znajomych (60 proc.), podczas gdy mężczyzn w większej mierze przekonuje komunikacja reklamowa (63 proc.).

Badanie mobilnych aplikacji sportowych i zdrowotnych zostało zrealizowane przez IRCenter w marcu 2015 r. metodą CAWI wśród 801 uczestników panelu badawczego RzetelneBadania.pl.

Dołącz do dyskusji: Jedna trzecia polskich internautów korzysta z mobilnych aplikacji zdrowotnych i sportowych, liderem Endomondo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl