SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jerzy Baczyński: "Polityka Insight" już osiągnęła rentowność

- Sukces „Polityki Insight” spowodowany jest tym, że do jej raportów i analiz nie mają dostępu inne media, które zapewne szybko udostępniłyby te treści za darmo - twierdzi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jerzy Baczyński, redaktor naczelny „Polityki” i prezes spółki wydającej tygodnik.

Jerzy Baczyński, redaktor naczelny "Polityki" / fot. akpa Article

Jerzy Baczyński podczas debaty o przyszłości mediów poinformował, że uruchomione w kwietniu ub.r. centrum analityczne „Polityka Insight” (więcej na ten temat), którym kieruje Wawrzyniec Smoczyński, osiągnęło próg rentowności.

- Trudno mówić jeszcze o zarobku na czysto. Na pewno trzeba jeszcze poczekać choćby na zwrot kosztów inwestycyjnych, ale udało już się zrównoważyć bieżące koszty i dochody - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Baczyński. Dodaje, że z rozwoju tego produktu jest zadowolony i ma nadzieję, że sprzedaż płatnych subskrypcji będzie cały czas rosła.

Zdaniem szefa „Polityki” do sukcesu tego projektu przyczynił się fakt, że „Polityka Insight” nie jest sprzedawana żadnej firmie, która w swoim modelu biznesowym zakłada sprzedaż informacji. - Dziś dystrybucja treści jest bardzo prosta i odbywa się bardzo szybko. Jestem niemal przekonany, że gdyby nasze materiały zaczęły trafiać do firm mediowych, bardzo szybko zostałyby upublicznione - wyjaśnia Jerzy Baczyński.

W ten sposób raporty i analizy przygotowywane w centrum analitycznym „Polityki Insight” przez niemal 30-osobowy zespół ekspertów, przestawałyby być ekskluzywne i traciłyby wartość, za którą - jak się okazuje - kadra zarządzająca największymi firmami, prawnicy i dyplomaci są w stanie płacić.

Redaktor naczelny „Polityki” nie podaje konkretnej liczby stałych, płatnych subskrypcji. Twierdzi jednak, że jest ich poniżej tysiąca. Nie zdradza również ilu klientów serwis musiałby mieć, aby „Polityka Insight” zaczęła generować znaczące dla spółki przychody.

- My cały czas budujemy relacje z naszymi odbiorcami. Często są to wręcz relacje osobiste – przyznaje Jerzy Baczyński. - Warto podkreślić, że to nie jest produkt dla każdego. Nie każdy może go kupić. My również weryfikujemy i oceniamy potencjalnego odbiorcę. Jeśli po rozmowie z nim uznamy, że nasz produkt nie zaspokaja jego oczekiwań, to wycofujemy się i rezygnujemy ze współpracy - dodaje.

Baczyński twierdzi, że „Polityka Insight” będzie cały czas rozwijana. Zapewne niebawem, już na stałe, dołączy do niej kilku analityków zajmujących się tematyką międzynarodową.

„Polityka Insight” oferuje trzy produkty. PI Briefing to poranny przegląd i zapowiedź najważniejszych wydarzeń w polityce i gospodarce, a także przegląd prasy i rubryka personalia o zmianach kadrowych w biznesie i administracji. PI Agenda to codzienny zestaw kilku (od 5 do 7) analiz na wybrane tematy. Z kolei w ramach PI Badania raz w miesiącu udostępniany jest raport na wybrany temat.

Materiały do „Polityki Insight” przygotowuje niezależny od redakcji „Polityki” zespół stworzony w zdecydowanej większości z analityków: ekonomistów, prawników i socjologów z doświadczeniem w administracji i biznesie. Poza Wawrzyńcem Smoczyńskim w zespole jest tylko dwóch dziennikarzy - jego zastępca Łukasz Lipiński oraz Wojciech Szacki.
 

Rozmowa z Jerzym Baczyńskim na drugiej stronie artykułu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Jerzy Baczyński: "Polityka Insight" już osiągnęła rentowność

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analityk
Gratulacje z sukcesu! Gdyby jednak zatrudniać dziennikarzy i im płacić więcej niż kasjerkom w Tesco, bo tyle dostają dziennikarze na śmieciówkach także w Polityce, choć kasjerki mają przynajmniej opłacony ZUS i ubezpieczenie chorbowe, to może byłoby takich sukcesów więcej, bo byłoby w gazetach co czytać nie tylko dzięki dobrze opłacanym analitykom?
32 11
odpowiedź
User
mayor
Gratulacje dla pomysłodawców, redakcji, ale przede wszystkim dla działu sprzedaży, brawo Aniu :)
18 19
odpowiedź
User
Mroczna
"Mroczna przyszłość dziennikarstwa"..... Pytanie jakiego nie postawił reporter brzmi: - Czy gazeta "Polityka" opisze ewentualne wątpliwe działania klientów "Polityka Insight" takich jak: "Top managerowie największych firm, banków, instytucji finansowych, prawnicy, elity samorządowe, właściwie wszystkie ambasady, parlamentarzyści - również ci z Parlamentu Europejskiego i wiele instytucji europejskich".
A na marginesie - ilu klientów przekazało te tzw. analizy np. procesu legislacyjnego lobbystom? Kto zdobywa nieoficjalne informacje jakie często otrzymują nieoficjalnie dziennikarze?) Oj "Mroczna przyszłość dziennikarstwa".....
21 10
odpowiedź
User
zdaleka
Akcje, projekty pseudobiznesowe typu: "reklama natywna", "Insight", PR-owcy prowadzący programy polityczne, agencje reklamowe przyklejone do mediów - bardzo podobają się w kręgach biznesu i polityki. Nawet "ciemny lud" to widzi. Przestaje "kupować to, co piszą i mówią w mediach. I kupować papier w kiosku - co widzą redaktorzy i wydawcy.
A biznes i politycy? Czekają na kolejne udane "projekty":)
16 12
odpowiedź
User
Yogi
To coś napisał ktoś na śmieciówce: przestawały by ???
17 9
odpowiedź