John Oliver parodiuje Facebooka. „Zarobiliśmy na was tyle forsy, że nie macie pojęcia”

W najnowszym odcinku nadawanego w HBO programu „Last Week Tonight” prowadzący go John Oliver ostro zakpił z Facebooka. Przedstawił przygotowaną przez siebie parodię reklamy, w której serwis tłumaczył się po aferze z Cambridge Analytica obiecując poprawę. W wersji Olivera reklamowy filmik podkreśla, że Facebooka nie obchodzi prywatność jego użytkowników, a jedyne o co dba to gromadzenie coraz większych pieniędzy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W najnowszym odcinku show „Last Week Tonight” nadawanego w HBO znany komik John Oliver nawiązał do ostatniego krachu akcji Facebooka, które w ubiegłym tygodniu potaniały o 24 proc., a wartość spółki spadła o 120 mld dol.

Oliver przypomniał, że wiosną br. po aferze związanej z wyciekiem danych użytkowników Facebooka do firmy Cambridge Analytica serwis opublikował reklamę zatytułowaną „Here Together”. Przyznał w niej, że takie zjawiska jak clickbait, fake news i spam stanowią istotne problemy w serwisie. Firma zapowiedziała poprawę i powrót do swoich korzeni które służyły łączeniu ze sobą ludzi.

Gospodarz „Last Week Tonight” w prześmiewczy sposób nie ukrywał, że nie wierzy w  szczerość zapewnień Facebooka i zaprezentował własną wersję wspomnianej reklamy.

W filmiku przygotowanym przez Olivera i jego ekipę głos dobiegający z ekranu, na którym pojawiają się wpisy i zdjęcia z Newsfeedu Facebooka mówi o tym, że dane o użytkownikach pozwalają serwisowi na wyciąganie „ton pieniędzy” od korporacji, rządów, partii politycznych czy deweloperów aplikacji.

- Naprawdę, zarobiliśmy na informacjach o was, waszych znajomych i znajomych tych znajomych tyle forsy, że ne macie pojęcia. Zorientowaliście się w tym i straciliśmy 120 mld dol. Ale tak naprawdę nic się nie zmienia. Mamy wasze dane, mamy waszych przyjaciół. Walcie się – mówi fragment komentarza w opublikowanej parodii.

 

Ostatnie wyniki finansowe Facebooka, choć rozczarowały inwestorów, świadczą o tym że złośliwości ze strony Olivera pod adresem serwisu mogą mieć swoje uzasadnienie. W II kwartale br. Facebook zanotował bowiem przychód w wysokości ponad 13 miliardów dolarów, a zysk netto wzrósł do 5,1 miliarda dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych