Juniper: 29 mln użytkowników rozmów wideo w smartfonach w 2015 r.

Do 2015 roku odsetek użytkowników smartfonów korzystających z rozmów wideo na żadnym ze światowych rynków nie przekroczy granicy 10 proc.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według firmy badawczej Juniper Research, wprowadzona przez Apple w telefonie iPhone 4 funkcja FaceTime da nieco rozpędu rozmowom wideo w smartfonach, ale w ciągu najbliższych pięciu lat nie sprawi, że staną się one technologią wykorzystywaną przez masowego odbiorcę.

Firma prognozuje, że w 2015 roku na świecie będzie 29 milionów użytkowników smartfonów wykonujących połączenia wideo, ale rozwój tego rynku może zahamować brak interoperacyjności pomiędzy różnymi urządzeniami.

"W dalszej perspektywie rozwój technologii Wi-Fi i 3G na rynkach dojrzałych może uczynić rozmowy wideo atrakcyjną opcją wykonywania międzynarodowych połączeń dla osób pracujących i żyjących daleko od swoich rodzin" - stwierdził Anthony Cox, starszy analityk Juniper Research.

Firma badawcza przedstawiła również prognozę, według której w 2015 roku wartość sprzedanych na świecie smartfonów sięgnie 94 miliardów dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji