„K MAG” obchodzi 10-lecie, najnowszy numer z futurystyczną wizją świata

Magazyn „K MAG” obchodzi 10-lecie działalności na rynku wydawniczym. - Bycie niezależnym medium we współczesnym świecie to nie lada wyczyn - podkreśla Mikołaj Komar, redaktor naczelny pisma.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
„K MAG” obchodzi 10-lecie, najnowszy numer z futurystyczną wizją świata

W najnowszym wydaniu miesięcznika w związku z 10-leciem pisma, tematem przewodnim pisma jest „Visionary" – futurystyczna wizja przygotowana przez dyrektor artystyczną Aleksandrę Stefaniak.

W sesji okładkowej i obiektywie Bartka Wieczorka pojawili się nowi, obiecujący twórcy, a w stałym cyklu „Zestawienia" przygotowano rozmowy ze specjalistami i artystami o tym, jak wkrótce będzie odbierana szeroko pojęta kultura i sztuka w kontekście odbiorcy nowych technologii.

W numerze redakcja przybliża również losy rodzimych artystek; żyjącą w Berlinie, a urodzoną w Paryżu Johannę Jaskowską, która stworzyła futurystyczne filtry na Instagram. W wydaniu na czytelników czekają też wywiady: z grafikiem - Janem Bajtlikiem oraz z pisarzem - Szczepanem Twardochem.

grafika

"Bycie niezależnym medium to nie lada wyczyn"

Mikołaj Komar, redaktor naczelny „K MAG” wspomina początki działalności: - Pamiętam jak dziś pierwsze spotkania i planowania jeszcze na warszawskiej Saskiej Kępie w małym wynajmowanym mieszkaniu. Później pierwsze projekty Moniki Zawadzkiej, cenionej artystki, autorki naszego logotypu. Budowanie i promowanie marki z ówczesnymi wspólnikami, walkę o swoje miejsce wśród czytelników i reklamodawców. Najpierw był magazyn, potem strona internetowa i rozkwitające z nami social media... Od tego czasu wiele się zmieniło, przez K MAG-a przewinęło się co najmniej kilkaset osób, redakcje się zmieniały i rozwijały. Na szczęście jedno przetrwało - nasza misja – komentuje szef pisma.

Redakcja podkreśla, że od początku stawiała na promocję młodych talentów i od pierwszego wydania sesje, ilustracje, teksty tworzyli z nią rodzimi twórcy, a każda okładka była polską produkcją.

- Bycie niezależnym medium we współczesnym świecie to nie lada wyczyn. W czasach, gdy budżety reklamowe, dzięki którym funkcjonujemy, zagrabiły instagramowe profile na spółkę z dużymi wydawnictwami, tacy jak my muszą stawać na głowie, by przetrwać. Nam jakoś się udaje, może nigdy nie będziemy milionerami, ale na krzewienie ważnych dla nas wartości i trzymanie się naszej misji wystarcza – zaznacza Mikołaj Komar, redaktor naczelny „K MAG”.

Obecnie K MAG to platforma kreatywno-wydawnicza składająca się z portalu internetowego kmag.pl, social mediów, butiku kreatywnego zajmującego się produkcją eventów i foto-wideo, z fundacji K MAG wspierającej młodych artystów oraz drukowanego magazynu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami