SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampania Optimedia dla leku No-Spa firmy Sanofi Synthelabo

- Łączenie elementów reklamy i public relations, niestandardowe formy ogłoszeń prasowych, dodatkowe rozwiązania edytorskie jak za rękę prowadzące czytelników do konkretnej reklamy. To niektóre z elementów kampanii reklamowej leku rozkurczowego No-Spa firmy Sanofi Synthelabo realizowanej przez jeden z najstarszych polskich domów mediowych Optimedia.

"Dziś dom mediowy nie może zajmować się jedynie zakupem czasu i przestrzeni reklamowej. Naszym klientom musimy też dostarczać kreatywne pomysły, które sprawiają, że reklamy ich produktu są bardziej widoczne i przynoszą solidny efekt we wzroście sprzedaży" - powiedział Maciej Karolak, szef Optimedia Sp. z o. o. Według niego realizowana właśnie przez Optimedia kampania reklamowa dla leku No-Spa spełnia owe kryteria.

Dotarcie do masowego odbiorcy z przekazem dotyczącym tego farmaceutyku zapewniają 30- i 15-sekundowe spoty telewizyjne emitowane w pasmach o najwyższej oglądalności wśród najbardziej prawdopodobnych nabywców leku (tzw. grupy docelowej). Film można zobaczyć lub pobrać pod adresem internetowym: www.alertmedia.pl/optimedia/nospa.mpg

Bliższe poznanie leku zapewnić ma niestandardowa kampania prasowa.

"Nie chcieliśmy, by w prasie pojawiły się kolejne sztampowe ogłoszenia, dlatego sięgnęliśmy po nietypowe formaty i wsparcie PR" - wyjaśnił Maciej Karolak. Reklamy leku No-Spa Optimedia umieściły np. w pionowych paskach po obu stronach rozłożonego pisma. W środku zaś, pomiędzy reklamami czytelnicy znajdują artykuł poświęcony problemom zapobiegania bólowi. "Dowiadywaliśmy się, kiedy magazyny planują w swych działach Zdrowie publikację takich artykułów i wykupywaliśmy powierzchnie reklamowe obok tych artykułów" - opowiedział szef Optimedia.

Jak podkreślił, takie narzędzia PR znacznie zwiększają efektywność reklamy.

"Przekaz reklamowy ze swej natury musi być krótki. Aby wyjaśnić głębiej problem, jakiego rozwiązanie przynosi reklamowany lek, należało sięgnąć po narzędzia public relations - w tym przypadku artykuły. Mechanizm taki jest na tyle skuteczny, że w niektórych pismach także wykupywaliśmy powierzchnię do publikacji artykułu na temat bólu napisanego przez nas. W takich przypadkach zawsze jednak edycyjnie zaznaczaliśmy, że to tekst promocyjny" - dodał Maciej Karolak.

Inną niestandardową formą zwrócenia szczególnej uwagi na reklamy No-Spa, zastosowaną przez Optimedia, są tzw. banderole. W drugiej połowie marca i na początku kwietnia br. niektóre pisma kolorowe trafią do czytelniczek opasane papierowym paskiem reklamującym lek No-Spa. Ta swoista banderola podklejona będzie w środku numeru - dokładnie na stronie, na której znajdzie się kolejna reklama leku. W ten sposób czytelniczka otwierając pismo trafi dokładnie na kolejny przekaz związany z lekiem No-Spa.

"Stosujemy też inne metody wyróżnienia reklam leku No-Spa - fluorescencyjne lakiery pokrywające zdjęcia produktu, sztywniejsze, grubsze strony wyróżniające znajdujące się na nich reklamy wewnątrz pisma" - uzupełniła Dagmara Staniewska odpowiadająca w Optimedia za lek No-Spa.

Dołącz do dyskusji: Kampania Optimedia dla leku No-Spa firmy Sanofi Synthelabo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl