SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampania promocyjna krajowych mediów w Szkocji

Grupa szkockich wydawców rozpoczęła kampanię zachęcającą do czytania krajowych tytułów.

Dziennikarze z Glasgow i Edynburga uważają, że Londyńskie PRO  ignoruje szkocje media, traktując je jak prowincjalne. Szkocja ma własne krajowe gazety codzienne The Scotsman i The Herald, które wciąż muszą rywalizować z The Times i The Guardian na własnym rynku. Dominują natomiast szkockie tabloidy: Daily Record ("siostra" Daily Mirror) z nakładem 462,814 egz oraz The Scottish Sun.

W kraju rozwija się również radiofonia. W Radio Joint Audience Research (RAJAR) zarejestrowanych jest 21 stacji. Największe spośród nich to BBC Radio Scotland (982,000 słuchaczy tygodniowo) oraz Total Radio Clyde (733,000 słuchaczy tygodniowo).

BBC Scotland jest określane przez PRO jako "szczególnie wpływowe". Program Good Morning Scotland przyciaga nawet 214,000 słuchaczy. Telewizyjny program Reporting Scotland ogląda ponad 28% publiczności (482,000).

W tym miesiącu siedmiu wydawców - członków Scottish Daily Newspaper Society rozpoczęło trzymiesięczną kampanię promującą szkockie media. Koszty kampanii oceniane są na 200 tys. GBP.

Podobnie ja na całym terytorium Wielkiej Brytanii rynek Szkocji zamknięty jest na nowe tytuły. Niedawno The National Magazine Company daremnie reklamowała szkocką wersję 'She'. Niepowodzeniem zakończyła się również próba wprowadzenia Business AM przez szwedziego wydawcę Bonnier. Dziennik został wycofany z rynku po dwóch latach w 2002 roku, przegrywając z krajowym The Drum.

Dołącz do dyskusji: Kampania promocyjna krajowych mediów w Szkocji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl