SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampania reklamowa "śmieci do śmietnika"

Pod hasłem "śmieci do śmietnika" rusza społeczna kampania reklamowa

Pod hasłem "śmieci do śmietnika" rusza społeczna kampania reklamowa, która ma przekonać Polaków, by śmieci wyrzucać do śmietnika, a nie do lasu, jeziora czy rzeki.

Chodzi o uświadomienie zwykłym ludziom, że czyste środowisko i estetyka otoczenia w dużym stopniu zależą od nich samych - od tego, czy korzystają ze śmietników, koszy czy kontenerów na odpady. Spoty zachęcające do tego pojawią się w telewizji, radiu i gazetach. Głównym sloganem akcji będzie: "nie śmieć!"

Cała kampania reklamowa została opracowana i zrealizowana bezpłatnie, w interesie społecznym przez agencję reklamową Publicis. W akcję zaangażowały się Lasy Państwowe oraz redakcje, które nieodpłatnie udostępniły przestrzeń reklamową na swoich łamach i czas na antenach.

Według autorów kampanii hasło "nie śmieć!" w najprostszy sposób działa na świadomość ludzi i tłumaczy, że bez tego polską rzeczywistością nadal pozostaną nielegalne wysypiska śmieci, zużyte opakowania w rowach i na chodnikach, zaśmiecone lasy.

W ocenie twórców reklamy wiele akcji przeciwko śmieceniu skupia się na sprzątaniu, np. Sprzątanie Świata. - One likwidują skutki bezmyślnego śmiecenia, a my chcemy ograniczyć przyczynę - sam fakt śmiecenia - tłumaczył dyrektor agencji Publicis, Marek Gargała.

W kampanii, oprócz spotów telewizyjnych i radiowych, reklam w gazetach, wykorzystane będą bezpłatne kartki pocztowe pokazujące znane polskie lasy lub parki leśne poprzez pryzmat pozostawionych tam śmieci.

Dyrektor Generalny Lasów Państwowych Janusz Dawidziuk powiedział, że Lasy z entuzjazmem włączyły się do akcji. - Śmieci, to największe zagrożenie naszych lasów, obok pożarów. W Polsce mamy swobodny wstęp na tereny leśne. Nikt nie grodzi lasów, nie wywiesza tablic, że wstęp jest wzbroniony. Jednocześnie leśnicy proszą, żeby nie niszczyli lasów, porzucając w nich śmieci - wyjaśnił Dawidziuk.

Według niego kampania w szczycie sezonu urlopowego jest właściwy pomysłem. - Miliony Polaków korzystają teraz z okazji spędzania czasu w naszych lasach - dodał Dawidziuk.

Spot telewizyjny przedstawia wannę w łazience, do której dziecko wrzuca zawartość kubła ze śmieciami. Ojciec chłopca sprawdza, czy wszystkie odpadki trafiły do wody, wchodzi do brudnej brei, w której pływają plastikowe kubki, butelki, skórka od banana i inne śmieci. Wyciąga się zadowolony w wannie. Głos lektora mówi, że nie trzeba nigdzie wyjeżdżać, żeby wypoczywać tak, jak się lubi. Obraz pokazuje brzeg mazurskiego jeziora, który wygląda jak tamta wanna - zaśmiecony, z pływającymi butelkami i plastikami - opisywał pomysłodawca akcji z agencji Publicis Michał Nowosielski. "Nie śmieć!" - prosi lektor.

Reklama radiowa to kilkanaście zadowolonych z siebie głosów, które mówią "w górach, nad morzem, na leśnej polanie, gdziekolwiek, byle nie we własnym domu". Lektor pyta "A gdzie ty wyrzucasz własne śmieci". "A wiesz co, gdzieś w dzikiej przyrodzie" - odpowiada głos młodego człowieka.

Na reklamach znalazły się hasła "Las będzie atrakcyjny bez twoich kreacji" - na zdjęciu wyrzuconych do lasu zużytych ubrań, "Las nie musi korzystać z Twojej łazienki" - przy zdjęciu zbitej ceramicznej muszli klozetowej w lesie i "Las będzie przytulny bez twoich mebli" na obrazie połamanych starych krzeseł wyrzuconych do lasu".

Kartki pocztowe pokazują wysypiska śmieci w znanych turystycznych miejscach - Puszczy Kampinoskiej, opony i zardzewiała karoseria samochodu w Bieszczadach z napisem "Bieszczady zapraszają", kartka "Las Kabacki" - z całym wyborem miejsc i śmieci, które można tam znaleźć.

Na ich odwrocie znajduje się logo akcji i pytanie "A gdzie ty wyrzucasz swoje śmieci?".

Kampania potrwa do końca wakacji.

Spoty ukażą się w TVN, TVN 24, TVN Meteo, na Discovery Channel, w Animal Planet. Reklamy pojawiać sie będą w Rzeczpospolitej, Gazecie Wyborczej, Super Expressie, Tele Tygodniu, Belli, CD Action, Życiu na gorąco, Bravo Girl, tygodniku Wprost.

Radiowy spot wyemitują radia Bieszczady z Sanoka, BRW z Wałbrzycha, eM z Katowic, Centrum z Kalisza, ESKA NORD z Gdańska, Fama z Kielc, warszawskie Radio Kolor, Radio Konin, Leliwa z Tarnobrzega, PARK z Kędzierzyna Koźla, Radio Piekary z Piekar Śląskich, Plama ze Szczecina, Północ z Koszalina, Polskie Radio Zachód w Zielonej Górze, Polskie Radio Olsztyn, Polskie Radio Szczecin, PSR ze Szczecina, poznańskie Radio Merkury, Region Kraków, Radio W z Włocławka, Jard i Jard II z Białegostoku.

Dołącz do dyskusji: Kampania reklamowa "śmieci do śmietnika"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl