SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanał dla dzieci wycofuje się z reklam fast foodów

Nickelodeon, należący do Viacom kanał filmowy emitujący kreskówkidla dzieci zapowiedział, że występujący w jego filmach animowanibohaterowie nie będą już wykorzystywani do promocji niezdrowejżywności.

Każda firma starająca się o licencję na wykorzystanieanimowanych postaci w celach promocyjnych będzie musiała udowodnić,że wartości odżywcze jej produktów są zgodne z oficjalnymirządowymi wytycznymi. Odstępstwem od tej zasady jest możliwośćwykorzystania postaci do promocji słodyczy "na specjalne okazje",np. Halloween.

Nowa polityka jest częścią inicjatywy, mającej na celu promocjęćwiczeń fizycznych i zdrowego odżywiania wśród dzieci. DziałaniaNickelodeon wpisują się w nurt działań zapoczątkowanych przez takiefirmy jak Coca-Cola i McDonald's, majacych na celu wprowadzeniewiększej kontroli nad treścią skierowanych do dzieci reklam. Wpaździerniku 2006 "zakaz" występowania w reklamach żywności typu"junk food" otrzymały postacie z kreskówek koncernu WaltDisney.

Dołącz do dyskusji: Kanał dla dzieci wycofuje się z reklam fast foodów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl