Kanał dla dzieci wycofuje się z reklam fast foodów

Nickelodeon, należący do Viacom kanał filmowy emitujący kreskówkidla dzieci zapowiedział, że występujący w jego filmach animowanibohaterowie nie będą już wykorzystywani do promocji niezdrowejżywności.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Każda firma starająca się o licencję na wykorzystanieanimowanych postaci w celach promocyjnych będzie musiała udowodnić,że wartości odżywcze jej produktów są zgodne z oficjalnymirządowymi wytycznymi. Odstępstwem od tej zasady jest możliwośćwykorzystania postaci do promocji słodyczy "na specjalne okazje",np. Halloween.

Nowa polityka jest częścią inicjatywy, mającej na celu promocjęćwiczeń fizycznych i zdrowego odżywiania wśród dzieci. DziałaniaNickelodeon wpisują się w nurt działań zapoczątkowanych przez takiefirmy jak Coca-Cola i McDonald's, majacych na celu wprowadzeniewiększej kontroli nad treścią skierowanych do dzieci reklam. Wpaździerniku 2006 "zakaz" występowania w reklamach żywności typu"junk food" otrzymały postacie z kreskówek koncernu WaltDisney.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana