SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanały tematyczne walczą o widzów i reklamy

Innowacyjność, kreatywność i elastyczność w działaniu - zdaniemDoroty Żurkowskiej-Bytner, Regional Ad Sales Director, DiscoveryNetworks CE to sposób na przetrwanie kryzysu przez telewizyjnekanały tematyczne.

- Kryzys nie musi oznaczać tragedii dla rynku mediówelektronicznych, zwłaszcza dla kanałów tematycznych - wyjaśniaŻurkowskiej-Bytner. Jej zdaniem stacje te mają zdywersyfikowaneźródła przychodów, pochodzące ze sprzedaży czasu reklamowego isubskrypcji, co daje większe poczucie bezpieczeństwa prowadzonegobiznesu. - Duże znaczenie ma też siła marki, która w czasachspowolnienia gospodarczego powinna procentować - dodaje DorotaŻurkowska-Bytner.

Jak wynika z danych AGB Nielson Media Research oglądalnośćkanałów kablowo-satelitarnych wśród widzów w wieku 16-49 lat,wzrosła w okresie styczeń-luty 2009 r. o 11% w porównaniu zanalogicznym okresem roku minionego.

Spowolnienie gospodarcze odczuwa także Polsat, właściciel m.in:Polsat News, Polsat Play i Polsat Cafe. - Cała gospodarka odczuwaskutki pogorszenia i automatycznie musi to wpłynąć na media, w tymnadawców telewizyjnych - mówi Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowyPolsatu. - Nie sądzę aby to kanały tematyczne miały zostaćpierwszymi ofiarami kryzysu, my akurat zamierzamy w niedługimczasie uruchomić nowe kanały - filmowy oraz dla dzieci, inwestujemyw prawa do pokazywania coraz większej liczby imprez sportowych -dodaje.

Rzecznik Polsatu przyznaje, że media, muszą dostosowywać się dodynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku i reagowaćadekwatnie do zachodzących procesów makro- i mikroekonomicznych. -Ewentualne oszczędności i racjonalizację wydatków będziemyprzeprowadzali w zależności od rozwoju sytuacji - dodajeMatwiejczuk.

Sytuacji kanałów tematycznych należących do grupy TVN nie chcekomentować rzecznik prasowy stacji Karol Smoląg. Twierdzi, żerozmawiać na ten temat będziemy mogli dopiero po publikacjisprawozdania za I kwartał.

Na temat sytuacji kanałów TVN nie chce jednoznacznie wypowiadaćsię także Wojciech Zawadzki media director domu mediowego STARMEDIA. - Analiza dostępnych informacji wskazuje, że od 1 do 25marca TVN24 dysponował budżetami brutto (wg cennika) na poziomie80% roku poprzedniego - komentuje Zawadzki. Dodaje, że w tym samymczasie inne stacje tematyczne - choćby z grupy TVN: Turbo i Style,(ich udział rynkowy stanowi 32% udziału TVN24) realizowały, wgdanych cennikowych, wyższe wpływy niż w porównywalnym okresie rokupoprzedniego.

- Niezwykle ważne jest by pragmatycznie planować cele, trafnieprognozować wyniki, na bieżąco monitorować realizację budżetów iściśle współpracować z partnerami biznesowymi oferując imzindywidualizowaną ofertę oraz innowacyjne rozwiązania sprzedażowe- twierdzi Dorota Żurkowska-Bytner z Discovery Networks CE.



Komentarz dla Wirtualnemedia.pl
Wojciech Zawadzki
media director STAR MEDIA Sp. z o.o.

Kanały takie jak AXN, Zone Europa, National Geographic, ZoneClub, Zone Reality, Commedy Central, Kino Polska, Ale Kino lubpraktycznie wszystkie kanały z logo Discovery, dostarczyły w marcu- w okresach porównywalnych - znacząco więcej punktów GRP. Wniektórych przypadkach wzrosty były nawet powyżej 30%. Biorąc poduwagę, że sprzedaż tych stacji odbywa się praktycznie według ofertypakietowej (GRP), należy przypuszczać, iż wpływy z reklamy wporównywalnym okresie w tych stacjach były co najmniej takie same,lub wyższe.
Należy też wziąć pod uwagę, że dostęp do kanałów tematycznych wPolsce z roku na rok powiększa się, a rynek telewizyjny ulegafragmentaryzacji i staje się bardziej konkurencyjny. Raczej wobszarach biznesowych dopatrywałbym się spadku wpływów reklamowychw TVN24. Możliwe, że rynek po prostu nie zaakceptował ceny, zaktórą akurat w tym miesiącu stacja chciała sprzedać reklamy.Odnosząc się do "kryzysu" (jeśli uznamy, że taki już jest lubbędzie) mam wrażenie, iż telewizje (nie licząc Internetu) odczująjego skutki najmniej. Ponadto skłaniałbym się ku tezie, że stacjetematyczne "kryzys" dotknie w najmniejszym stopniu - a to dziękitemu, że z roku na rok ich udział wzrasta.

Dołącz do dyskusji: Kanały tematyczne walczą o widzów i reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl